Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04

Auteur Topic: EUROSPOOR 2011 Nieuws, foto's en ervaringen.  (gelezen 48382 keer)

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:EUROSPOOR 2011 Nieuws, foto's en ervaringen.
« Reactie #135 Gepost op: 31 October 2011, 08:52:33 »
Veel mensen gesproken op Eurospoor in onze bruggenstand. Ik vond het erg leuk dat de zelfbouwbruggen nu eens bij elkaar te zien waren, en kennelijk ik niet alleen gezien de vele positieve reacties op Eurospoor en in dit draadje. Iedereen daar hartelijk dank voor!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Joost Ve

• Offline Offline
« Reactie #136 Gepost op: 31 October 2011, 09:03:02 »
Ik was er vrijdag, rond half 11 stond er een redelijke rij bij de kassa, dus blij dat ik de kaartjes op internet had gekocht.

Laatste keer dat ik er was is al een aantal jaren geleden en het viel me op dat het behoorlijk kleiner is dan 'vroeger'.
De "markt" is nog ongeveer even groot, maar met name de winkeliers zoals Wapstad, Wentink, Zevenspoor en anderen waren naar mijn idee niet zo breed vertegenwoordigd. Dat vind ik wel erg jammer aangezien ik op de markt weinig kon vinden waar ik naar op zoek was. Dus ik ging met teveel geld in de zak weer naar huis  ;D

Evengoed een hoop inspiratie opgedaan bij de banen die er stonden, ook dank aan de mensen die foto's plaatsen, daar kan ik ook wel wat leuke dingen uithalen  (y)

Joost
NSB en SJ
Dinamo en iTrain

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #137 Gepost op: 31 October 2011, 09:16:50 »
Ik heb erg genoten van de beurs. Ik denk dat de "professionele" banen in voldoende mate aanwezig waren om de hele dag te vullen: als er meer zou staan mis je teveel details. Alleen sommige 'opvulbanen' waren van bedenkelijk niveau, maar dat is aan de organisatie om eens over na te denken. Zelf ben ik fan geworden van het enorme sneeuwlandschap, ik heb altijd een zwak gehad voor 'witte werelden'.
Verder was het leuk om rond de Beneluxstand te hangen, met iedereen eens te updaten en natuurlijk de dioramawedstrijd. Ik had mijzelf vooraf al geen kans toebedeeld door de rampzalige aanloop, het liep toch nog leuk af.. Wel heb ik wat tips naar aanleiding van de wedstrijd. Zo zou ik in de categorie onder de 16 de leeftijd vermelden: het publiek heeft meer sympatie voor het resultaat als een kind van 10 of 12 de bouwer is, dan een 16 jarige die toch al wat meer volwassen geacht wordt te zijn.
Verder is het niet kunnen stemmen ter plaatse een gemis, maar daar is al veel over gezegd. Toch moet ik de organisatoren een compliment maken, daar voor hen persoonlijk deze wedstrijd regelen de eerste keer was, vorige editie was toch een team in andere samenstelling.
Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #138 Gepost op: 31 October 2011, 09:30:38 »
Citaat van: Marty
Er stond een dranghek in de weg  :)
De bewuste foto was ongeveer het enige element dat vanachter het dranghek aan te raken was....  ::)
Stond trouwens wel om de hoek, dussss umm, voor wie er geweest is; tegenover Karst en die demo-bomenbouwer, hoe heet-ie ook alweer...
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Duizendpoot

• team Mitropa
  • Offline Offline
    • wp.duizendpoot.de
« Reactie #139 Gepost op: 31 October 2011, 09:58:27 »
Gert, geen idee wie je bedoelt ??? maar nog bedankt voor je lift naar huis.

Hans
Met vriendelijke groet, Hans.

https://wp.duizendpoot.de

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #140 Gepost op: 31 October 2011, 10:01:31 »
Ik ga niet zo vaak naar een beurs als deze, de laatste keer Europspoor was ongeveer 15 jaar geleden. Wat goed was, was de aparte hal voor de koopjes, het was makkelijk shoppen, daar ik reeds had uitgezicht waar ik moest wezen. Veel banen gezien, maar ook enkele niet kunnen zien. We hebben toch wel vaak last gehad van mensen die met hun digitale camera over de baan hingen een plaatje maakten en vervolgens toch wel erg lang bleven staan staren naar hun camera om te zien of het plaatje wel goed was geschoten. Zeker bij de kleine banen, met de vele details was dat erg storend. Gelukkig wel genoten van de enekel USA baan en de sneeuwbaan. Ik kreeg het koude gevoel goed te pakken bij het verijste railbusje. Maar d ebaan was ook goed opgesteld en overzichtelijk. Net als de Bosbouwbaan, ook een genot om te zien.
Even bij Benelux geweest, maar eerder wat rondgekeken dan gesproken, ik was samen met mijn vrouw een dagje uit. Al met al toch wel een prima dagje!

Groet,
Michel

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #141 Gepost op: 31 October 2011, 10:19:03 »
Filmpjes 3 en 4 van Eurospoor zijn nu ook gepost door de maker:

Deel 3: http://www.youtube.com/watch?v=BqZn-GIsN-Y
Deel 4: http://www.youtube.com/watch?v=LqLuFR3xKGQ

(y)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

P@tje

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 31 October 2011, 12:21:19 »
Op zich een mooi verslag op film!  Ook leuk dat de filmer eindigd met de foto's van alle diorama's... op (ik geloof) één na... Die van de "beide handjes" (Tenzij ik niet goed genoeg heb zitten opletten!) 

stig

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 31 October 2011, 20:03:33 »
D'r staan er wel meer niet op. Misschien kon er geen foto gemaakt worden omdat het zo druk was.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #144 Gepost op: 31 October 2011, 20:14:08 »
Ola,

Vrijdag met mijn zoontje wezen kijken en ik moet zeggen: een veel betere beurs dan voorgaande jaren (y). Veel minder racebanen, en een hoop nieuwe banen mogen bekijken. Voor het eerst in jaren echt tijd te kort gehad.

Mooi om de bruggen met eigen ogen te aanschouwen en leuk om ook even met de bouwer van het topstuk te praten.

Mij enthousiasme is weer compleet aangewakkerd, dus "mission completed"!

grtz, Niels

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #145 Gepost op: 31 October 2011, 20:24:11 »
Kijk da's mooi!!! Daar was het ons om te doen!

We zien je draadje wel verschijnen!  :D

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #146 Gepost op: 31 October 2011, 21:36:54 »
Dat loopt hier al een tijdje (Arnhem, jaren 80. Dus als je je brug nog een keer kwijt moet...), maar het stof moet er nodig eens van af... Net sinds weken weer ff bezig geweest. Heerlijk! Nieuwe ideeen, maar eerst tijd voor de grote schoonmaak op zolder!

grtz, Niels

T.Spat

• Offline Offline
« Reactie #147 Gepost op: 31 October 2011, 21:42:08 »
Ik heb vrijdag een bescheiden aantal foto's gemaakt,
batterij leeg en kaart vol :P

Enige bijzonder fraaie banen gezien, begonnen bij de minidio's

Al vaak plaatjes hiervan gezien dus ik ben beslist niet de enige die dit kapelleke mooi vind (y)

Een erg mooie schaal 0 baan was een Engels depot met ijverig stomende locs en een Deltic die van ver
te horen was ;D wat stond dat ding te blazen...helaas hier geen foto's van :P

Ook een fraaie was deze Italiaanse modelbaan met een overtuigend gedetailleerd station

Plus goederenloods en creatieve muuruitingen 8)

Verder natuurlijk met de nodige mensen kunnen praten (Sorry Frank, ik heb geen ballustrade gevonden dus ik gris er wel
eentje van een eigen loc af ;)) en nog iets meegekregen over het 3D-tekengebeuren...

Al met al was het de moeite wel waard, maar mijn treinenbudget is voor dit jaar wel op ;D

Mvg,

Tis

Maikel van Velzen

• Offline Offline
« Reactie #148 Gepost op: 31 October 2011, 21:55:59 »
Hallo,

Ik ben afgelopen zaterdag naar Eurospoor geweest samen met mijn vriendin. Onderweg in de auto hoorde we dat het CDA-congres was in Utrecht. We hebben toen maar besloten om het laatste stuk van de reis af te leggen per trein en de auto te parkeren in Breukelen. We waren bang dat het erg druk zou zijn en dat het lastig zou zijn om te parkeren. Niks bleek uiteindelijk minder waar.
Het was aardig druk bij de kassa toen we binnenkwamen.
Gelijk heb ik maar even gekeken bij de modulebaan van Karst. Wat een mooi stukje techniek is dat geworden. Heb echt met bewondering staan kijken. De 2600 loc vond ik ook erg mooi. Ik hoop dat ik hem zelf ook zo mooi kan bouwen. Bouwpakket van het model heb ik inmiddels binnen, incl donor loc. Nu nog de moed om er aan te beginnen.

Viel me inderdaad op dat er meer dan voldoende 3700 locs te koop aangeboden werden op de beurs. Kan ik met een gerust hart dus nog even doorsparen.

De mobiele werkplaats van Kleinspoor was nu ook leverbaar, het bedrag vind ik echter aan de hoge kant. Dus voorlopig wordt deze niet aangeschaft.

Hal met handel ben ik doorheen gelopen en heb niks aangeschaft. Was ook niet naar iets specifieks op zoek.

Verder heb ik Kees-Jan van Vessem nog even de hand geschud. Hij en zijn medebouwers hebben weeer een mooie modulebaan gemaakt. Ook hier heb ik vol bewondering staan kijken.

Belgisch baan was ook van uitzonderlijke schoonheid. Mooie lange treinen met een normale snelheid. Erg mooi gemaakt, om jaloers op te worden.

Waar ik niet zoveel over lees, is de baan met alle railwerkvoertuigen. Dit vond ik toch ook een erg leuke en mooie baan. Thema is weer eens wat anders dan alle andere banen en er was veel tijd besteedt aan de details. Deze baan heb ik nog niet eerder gezien op een beurs, maar hij was zeker het bezichtigen waard. Hier kunnen een aantal andere clubs nog wat van leren. Nog even met de bouwer staan praten, o.a. omdat ik de modellen die bij de bouwer statisch op de baan staan, zelf gemotoriseerd heb gemaakt.

Verder vond ik dat er weer een aantal banen stonden die ik nu wel ken.

Wat ik erg jammer vind is dat je anno 2011 nog steeds banen tegenkomt waar de trein sneller optrekt als Vettel in zijn formule 1 racewagen en waarbij de trein voor een sein abrupt tot stilstand komt. Niet echt natuurgetrouw.

Al metal vond ik het een leuke beurs.

Mvg Maikel

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #149 Gepost op: 31 October 2011, 22:43:52 »
Waar ik niet zoveel over lees, is de baan met alle railwerkvoertuigen. Dit vond ik toch ook een erg leuke en mooie baan. Thema is weer eens wat anders dan alle andere banen en er was veel tijd besteedt aan de details. Deze baan heb ik nog niet eerder gezien op een beurs, maar hij was zeker het bezichtigen waard. Hier kunnen een aantal andere clubs nog wat van leren. Nog even met de bouwer staan praten, o.a. omdat ik de modellen die bij de bouwer statisch op de baan staan, zelf gemotoriseerd heb gemaakt.

Vonden mijn zoon en ik ook. Mooi gebouwd, enigste " minpunt"  was dat hij het niet had vervuild. Zijn verklaring was dat ze dat, als ze gewassen waren, er in het echie ook zo uitzagen. Hij kan het weten want volgens zijn eigen zeggen werkte hij bij Spitzke gleisbau! ;)

Je kunt in de herhaling want hij was al uitgenodigd voor Rail 2012 :)