Word die helling niet heel erg stijl, de regel is eigenlijk dat een helling 3% is, dus dat betekend 3CM stijgen over 1M.Papierbouwer
In bogen is het vaak ook minder steil.Papierbouwer
Hallo Daan,of het genoeg is ligt er natuurlijk aan hoe je het ondersteunt, maar normaal lijkt me dat een goede dikte. Zelf heb ik vroeger 10mm genomen en daar heb ik nu spijt van. Het zakt toch hier en daar wat door. 12mm moet normaal genoeg zijn. MDF is vrij zwaar, dus je onderstel moet wel sterk genoeg zijn.Ik weet dat er een kleine serie van de zwarte ACTS 1200 is gemaakt, maar die zal je zelden tegenkomen. Toevallig stond er laatst hier op het forum nog een Trix te koop. Die nieuwe 1200-en van Märklin zijn wel nogal verschillend van de oude, ze zijn o.a. een stuk langer. Dus even zelf kijken of je ze naast elkaar op je baan wil hebben. De nieuwe zijn ook nogal stevig geprijsd. Zelf heb ik wel de blauwe ACTS-versie. Mooie locs. Blijven zoeken dus (en sparen), af en toe wordt er wel eens een aangeboden als 2e handse.Marc
treinen zijn mooivooral de 1200
Dat is een goed idee!!!Dat ga ik proberen.Dankjewel
En als je het buitenspoor laat vervallen? Dan kan je de bocht naar rechts laten zakken, daalt rustig af naar A.Enkele sporen in het schaduwstation en via A' komt het spoor weer naar boven en sluit aan in het station bij de bochtwissel.Ideetje??Groet,Michel(lichtgrijze delen zijn niet ingevulde delen. Ik heb alles een beetje 'uitgegumd' in paint)