Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 00:07:06
Houten 23 Augustus 2025 door Peter J K
29 July 2025, 23:22:40
Ik ben aan het opruimen. door nighttrain1
29 July 2025, 23:22:17
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
29 July 2025, 23:21:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door nighttrain1
29 July 2025, 23:13:57
mitropa rijtuig door Stefan88
29 July 2025, 23:11:35
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
29 July 2025, 22:41:34
Station Roodeschool door Torikoos
29 July 2025, 22:21:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
29 July 2025, 21:20:05
schok bij vertrek door Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
29 July 2025, 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
29 July 2025, 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
29 July 2025, 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
29 July 2025, 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
29 July 2025, 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
29 July 2025, 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
29 July 2025, 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
29 July 2025, 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
29 July 2025, 16:15:10
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
29 July 2025, 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
29 July 2025, 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
29 July 2025, 15:45:56
  

Auteur Topic: DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800  (gelezen 13526 keer)

Ttreintje

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #30 Gepost op: 06 October 2011, 19:30:44 »
Timo weet jij misschien waarom ze nog niet ingezet kunnen worden?


2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #31 Gepost op: 07 October 2011, 16:46:25 »
Zoals hierboven al door 2278 gezegd zijn er problemen met een kabel van de 1772+6902. Verder weet ik weinig over de problemen. Ik denk persoonlijk dat ze gewoon alles willen oplossen en daarna pas de stammen de baan op willen. Er zullen zich blijkbaar nog wel meer, wellicht kleine, problemen voordoen. In principe moeten er naast de 1772+6902 namelijk nog andere stammen beschikbaar zijn. Kennelijk is er gewoon geen haast bij...

Misschien kan 2278 je meer vertellen.

Het is in ieder geval zo dat de 14558 en de 14560 vandaag weer door hetzelfde materieel werden gereden. Misschien volgende week...

Gr Timo
« Laatst bewerkt op: 07 October 2011, 18:44:41 door Timo S »

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #32 Gepost op: 07 October 2011, 19:35:35 »
Misschien kan 2278 je meer vertellen.
Gr Timo
Nee, dat kan ik niet. Helaas.

Ttreintje

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #33 Gepost op: 07 October 2011, 20:19:25 »
Beide bedankt voor jullie antwoord.

Ik verwacht wel dat ze er een beetje haast mee gaan maken want er staat o.a. teveel Mddm/Ddar stuk, en de echte "herfst pret" moet nog beginnen ;)

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #34 Gepost op: 07 October 2011, 20:21:56 »
De herfst is nog een voorproefje wat moet gaan komen, wacht maar op de winter. Dan zal ook wel weer veel materieel defect gaan.

Gr. Rick

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #35 Gepost op: 09 October 2011, 10:11:33 »
Ik voorspel dat DDM-1, als de winter echt begint, ook wel weer te zien zal zijn in andere diensten (o.a. 2200). En hopen doe ik dat trouwens ook ;)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8488
  • Spoor N
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #36 Gepost op: 09 October 2011, 10:27:58 »
Dat lijkt me ook wel logisch als je 10 stammen reactiveert waarvan je er acht op reserve hebt staan...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Ttreintje

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #37 Gepost op: 09 October 2011, 19:48:08 »
Of (net zoals vroeger)  weer in de 5800  :)

Laat maar snel komen dit heerlijk 1 remming spul.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #38 Gepost op: 10 October 2011, 18:52:02 »
Vandaag weer niet

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #39 Gepost op: 10 October 2011, 19:28:06 »
Ik weet niet hoeveel haast ze ermee hebben, maar loc 1780 (toch ook een van de beoogde exemplaren) had gister nog 10 ICRen aan de haak.
Het lijkt me logisch dat dit (dure) mat pas echt in omloop gebracht wordt als er flinke tekorten aan het ontstaan zijn.
Neemt niet weg dat ik het liever vandaag nog dan morgen op de baan zie verschijnen.

mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #40 Gepost op: 10 October 2011, 20:48:44 »
Helemaal in dienst komen ze inderdaad pas als er echte problemen zich voordoen. De 14500 is een soort warmhoudertje. Deze dienst van twee slagen per dag zorgt er in combinatie met de wekelijkse roulatie binnen de tien aanwezige stammen ervoor dat het boeltje in goede conditie blijft.

Ik zag afgelopen zaterdag de 6907 en de 6908 trouwens geparkeerd staan in de bocht richting Diemen. Voor de rest was de Watergraafsmeer voorzover ik kon zien behoorlijk leeg. De stammen lijken grotendeels bij Zaanstraat te staan. Dat terwijl je juist zou denken dat als er daadwerkelijk problemen waren, de stammen toch bij hun onderhoudsstek, Watergraafsmeer, zouden moeten staan.

Gr Timo

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #41 Gepost op: 10 October 2011, 20:55:53 »
Was het niet goedkoper en sneller geweest om weer een paar 1800'en te reactiveren? Ondertussen heeft geen enkele stam zich nog in de reizigersdienst laten zien en ik lees op Somda dat personeel eerst weer herinstructie op DDM-1 moet krijgen. Alhoewel ik het me ook kan voorstellen dat dit ook voor de 1800 dan moet gebeuren. Benieuwd hoe lang dit nog volgehouden kan worden voordat het materieeltekort nijpend wordt.
Mvgr Jan Wiebrand

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #42 Gepost op: 10 October 2011, 21:21:24 »
Je was me voor ;) Ik heb de vraag inderdaad even bij Somda op tafel gelegd en daar zei broek53, de expert, dat de NSR de herinstructie op DDM-1 nog niet op orde heeft...

Voorlopig waarschijnlijk  nog even wachten dus. Met 1800 was het volgens mij hetzelfde verhaal geweest en daar komt ook nog eens bij dat Nedtrain dan ook weer 'kennis zou moeten maken' met dit type ;) Hoewel het geluid van onze oude vriend natuurlijk niet te versmaden is...

Gr Timo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #43 Gepost op: 10 October 2011, 22:06:59 »
Die herinstructie is dan alleen voor DDM-1, de 1700 blijft natuurlijk gelijk.

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:DDM-1 met Loc1700 i.p.v. Loc 1800
« Reactie #44 Gepost op: 10 October 2011, 23:14:55 »
Ik zag afgelopen zaterdag de 6907 en de 6908 trouwens geparkeerd staan in de bocht richting Diemen. Voor de rest was de Watergraafsmeer voorzover ik kon zien behoorlijk leeg. De stammen lijken grotendeels bij Zaanstraat te staan. Dat terwijl je juist zou denken dat als er daadwerkelijk problemen waren, de stammen toch bij hun onderhoudsstek, Watergraafsmeer, zouden moeten staan.
Gr Timo

De stammen die op de Zaanstraat hebben hun onderhoud al gehad. Bij de HSA werkplaats en daar achter kunnen nog wel een aantal stammen rondzwerven. Op de Drg staan er ook nog een aantal stammen al dan niet met schade.