Sinds kort versterkt een El 12 van de Noorse spoorwegen mijn verzameling (zie Deining 276). De montage van de losse onderdelen levert vragen op, die misschien door een Scandinavië-kenner beantwoord kunnen worden.Wat is het geval? Bij mijn Roco-model worden twee lantaarnijzers zonder en vier lantaarnijzers met aangegoten sluitseinen meegeleverd. Ik dien dus minstens twee sluitseinen aan te brengen, zoals op deze afbeelding te zien is. Deze situatie lijkt mij niet juist, als de loc een trein trekt.Kan iemand me iets vertellen over het gebruik van sluitseinen bij de NSB in tijdperk 3 of een link geven, waar informatie hierover te vinden is?Dank je wel.Groet,Bas
Die zelfde vakantie ook een bezoek gebracht aan het Noorse spoorwegmuseum in Hamar. Ik heb recent de foto's ingescand, maar in 1992 deed ik nog niet aan noteren wat ik precies fotografeerde. Dus de foto's moeten het helaas zonder bijschrift doen. Mocht iemand meer info hebben...
UHB XXVII 2 Urskog. Het rode rijtuig is een zwitserse wagen die werdt gebruikt "bij gebrek aan beter". Een jaar of tien geleden is die gesloopt toen genoeg noors materieel beschikbaar was.Eelco
weet iemand of er een website bestaat waarop je de uurregeling kan vinden van de Malmtoget treinen, ertstreinen Kiruna-Narvik en terug ?