Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 20:41:04
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 20:39:06
4 ledjes op één voorweerstand?
door
Herb73
Vandaag
om 20:20:53
Problemen met digitale koppeling Roco
door
De eerste Ivo
Vandaag
om 20:20:19
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe?
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:15:55
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
Vislijn
Vandaag
om 20:03:27
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk
door
Paulus
Vandaag
om 19:45:27
S3/6, de grote ontbrekende…
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 19:22:17
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57)
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:20:13
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Keska
Vandaag
om 19:05:36
De Projecten van RetroJack
door
MOVisser
Vandaag
om 18:57:25
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 18:52:53
The Summer of 69
door
MOVisser
Vandaag
om 18:47:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:39:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:21:54
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 18:06:47
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 18:03:11
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 17:37:44
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:35:28
Mijnbouw Indonesië
door
Frits C
Vandaag
om 17:32:43
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 16:38:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:26:07
NS 8800 in spoor 0
door
MathynK
Vandaag
om 16:22:16
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Daan!
Vandaag
om 16:02:41
Roco 290 digtaliseren
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 14:02:37
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven"
door
nederbelg
Vandaag
om 12:53:03
Halling aandrijvingen
door
Dave.......
Vandaag
om 12:41:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric v C
Vandaag
om 12:06:37
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:00:31
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieeltests
(Moderator:
Materieeltest
) |
Halling Randstadrail Citadis
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Halling Randstadrail Citadis (gelezen 23967 keer)
Materieeltest
Moderator
Offline
Berichten: 34
Halling Randstadrail Citadis
«
Gepost op:
19 August 2011, 17:26:11 »
Test Halling Randstadrail Citades
Door Bob Rodenburg
Wapstad en SKIPtram hebben in samenwerking met Halling als producent een model van de Randstadrail Alstom Regio Citadus uitgebracht.
Het grote voorbeeld:
Deze Alstom Regio Citadus rijd tussen Den Haag (waar hij ook als echte tram tussen het gewone verkeer komt) en Zoetermeer.
Den Haag Centraal
Leidschendam
De tram is afgeleid van de tram die in Kassel rijd:
Het model:
Zoals we gewend zijn zit het model in een plastic bakje waar je normaal een flink broodje hotdog in verwacht
Keurig maar simpel
Op de baan staat dan een erg mooi model met maar enkele minpunten:
Het is weer een typisch Halling product.
3 kappen van bedrukt doorzichtig stevig plastic, met een volledig open interieur.
In beide buitense bakken zit een motor die vrij lawaaiig is, maar als er niet met een rotvaart mee gaat rijden valt dat wel mee.
Als je schuin naar het model kijkt kan langs de balg je het interieur zien, als die balg wat breder was geweest dan had dat een stuk minder opgevallen.
Dat vind ik het grootste minpunt van dit model.
Het gewicht zit in de daken van de 2 buitenste bakken.
Het interieur is 2 kleurig en de cabine van de tram bestuurder zit in de bak vast.
De aandrijving zit op beide buitenste draaistellen.
De rijeigenschappen zijn uitstekend, geen enkele boog is te krap, maar het is dan ook een model van een tram
Op het dak alle apparaten, maar de "doosjes"zijn vlak met bedrukking om te doen lijken dat er reliëf op zit.
De tram heeft wisselende rood/wit verlichting en is digitaal voorbereid.
Er worden koersborden voor verschillende bestemmingen meegeleverd die aan de binnenzijde en op de voor en achterkant geplakt moeten worden.
Ook zitten er achteruitkijkspiegels bij die je in de voorgeboorde gaatjes kunt plaatsen.
Ook kun je een motorloze versie kopen die je met de meegeleverde koppelstangen kunt koppelen.
Of dat een beetje volgens werkelijkheid is ?
Een kort
gefilmd testritje
Nog 2 foto's met de spiegels en koersborden aangebracht:
Plus en min:
+Model heeft goede rijeigenschappen
+Is mooi bedrukt.
+Volledig interieur door de keuze voor 2 kleine motoren
-vrij lawaaiig
-Grote inkijk als je schuin naar het model kijkt.
-Vrij pittig geprijsd, (maar er zijn er dan ook maar 300 geproduceerd)
Eindconclusie:
Ik ben er blij mee, een model met weinig problemen en vrij uniek die zowel inzetbaar is op een trambaan als op een treinbaan.
Jammer van de inkijk, daar maar niet te veel op letten
Nog wat foto's
«
Laatst bewerkt op: 07 August 2012, 02:09:38 door 0101100001. Reden: Titel aangepast i.v.m. toekomstige vindbaarheid via zoekfunctie: Citadis i.p.v. Citades
»
Gelogd
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6050
stationsplein Baden-Baden
Re:Halling Randstadrail Citades
«
Reactie #1 Gepost op:
20 August 2011, 22:14:12 »
Duidelijk verslag van deze toch wel mooie tram.
Gelogd
groetjes Dion
Huup
Online
Berichten: 8702
May your coffee kick in before reality does.
Re:Halling Randstadrail Citades
«
Reactie #2 Gepost op:
17 September 2011, 09:39:13 »
't Is een mooie tram. Wat ik in het verslag mis zijn de afmetingen in verhouding tot de echte en zaken als minimum en maximum snelheid, prijs, de digitale voorbereiding, het mogelijke effect van de gewichten in het dak (hoog zwaartepunt).
Groet,
Huibert
Gelogd
Duin aanZee II
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1761
Dieselpower rules!
Re:Halling Randstadrail Citades
«
Reactie #3 Gepost op:
17 September 2011, 10:27:47 »
@Huibert: heb je dit draadje ook al doorgelezen?
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,9035.0.html
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8238
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Halling Randstadrail Citades
«
Reactie #4 Gepost op:
17 September 2011, 11:42:50 »
Als iemand die gegevens heeft (of een deel daarvan) wil ik die er graag bijzetten.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Huup
Online
Berichten: 8702
May your coffee kick in before reality does.
Re:Halling Randstadrail Citades
«
Reactie #5 Gepost op:
18 September 2011, 13:46:32 »
Simon, ja.
Gelogd
Duin aanZee II
Bommeldam
Offline
Berichten: 217
Re:Halling Randstadrail Citades
«
Reactie #6 Gepost op:
03 May 2012, 18:20:31 »
Het is misschien pietluttig, maar het tramtype is Citad
i
s en niet Citad
e
s...
«
Laatst bewerkt op: 04 May 2012, 15:43:24 door Bommeldam
»
Gelogd
Bommeldam -
http://www.bommeldamschetram.nl
zweistein
NS jaren '80 en trams
Offline
Berichten: 409
Re:Halling Randstadrail Citades
«
Reactie #7 Gepost op:
18 July 2012, 00:23:09 »
En dan nog een Regio Citadis
Gelogd
Groeten, Ronald.
Gert1
Gast
Re:Halling Randstadrail Citadis
«
Reactie #8 Gepost op:
18 July 2012, 00:29:33 »
Citaat van: Bommeldam op 03 May 2012, 18:20:31
Het is misschien pietluttig, maar het tramtype is Citad
i
s en niet Citad
e
s...
Dank voor de melding. Nu pas gezien, maar ik pas de titel van dit topic toch maar even aan.
mvg,
Gert
Gelogd
Miniature Holland
NL in miniatuur
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 1325
Het Haagse openbaar vervoer in model
Re: Halling Randstadrail Citadis
«
Reactie #9 Gepost op:
18 April 2015, 17:45:11 »
Hallo,
Even een draadje uit het stof halen ughuh ughuh
Ik heb vandaag het laatste tramstel bij de Wapstad gereserveerd. Ik hoop het model in juni of juli op te halen. Ik wou weten in hoeveel cm het stel 180 graden kan draaien. Ook ga ik een GTL 8 bij wes bestellen. Ik wil daarvoor een soort landschapje maken als miniworld rotterdam. Wie o wie kan mij helpen?
Gr Jason
Gelogd
Je kan de modelbanen ook volgen op
Instagram
https://instagram.com/miniature_holland?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Facebook
https://www.facebook.com/miniatureholland
skiptram
Offline
Berichten: 478
Re: Halling Randstadrail Citadis
«
Reactie #10 Gepost op:
18 April 2015, 18:04:53 »
Beste Jason,
De ( bijna uitverkochte) Regio Citadis heeft een relatief grote draaicirkel en de gegevens vind je hier;
http://www.halling.at/Strassenbahn/Den-Haag/Randstadrail-Den-Haag?source=2&refertype=1&referid=98
Kijk onder Mindestradius.
Er zijn nog wel wat mogelijkheden om deze tram iets te modificeren om hem door een krappere boog te laten rijden.
foto Carlij Wassenaar
Met groet van Paul Sassen
Gelogd
www.skiptram.nl
"Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan" ( De Lijn)
zie ook op facebook:
https://www.facebook.com/trammodelbouw/?rc=p
WeKra
Offline
Berichten: 1383
Re: Halling Randstadrail Citadis
«
Reactie #11 Gepost op:
18 April 2015, 18:58:12 »
Ha Jason, heb je toch je antwoord van de heer Sassen himself!
Gr. Wes
Gelogd
Check ook mijn
Facebook
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieeltests
(Moderator:
Materieeltest
) |
Halling Randstadrail Citadis