Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
Vandaag om 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 23:45:15
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
Vandaag om 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:25:47
US diorama in H0 door Dave.......
Vandaag om 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door Quinzeedied
Vandaag om 23:02:56
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door Ronald Halma
Vandaag om 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 22:37:13
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Blausee-Mitholz
Vandaag om 22:27:46
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
Vandaag om 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
Vandaag om 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 18:05:43
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:49:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
Vandaag om 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 16:54:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
Vandaag om 14:41:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:43:11
  

Auteur Topic: Goederentrein blokkeert spoor Maaslijn  (gelezen 3143 keer)

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Goederentrein blokkeert spoor Maaslijn
« Gepost op: 19 July 2011, 19:45:02 »
Goederentrein blokkeert spoor Maaslijn

Het treinverkeer tussen Venlo en Roermond heeft dinsdag rond de middag twee uur stilgelegen. Dat kwam doordat het spoor bij Tegelen werd geblokkeerd door een Duitse goederentrein. Die was zo lang dat hij niet op het goederenspoor paste, en daardoor gedeeltelijk op het spoor van de Maaslijn stond.

De Duitse goederentrein stond te wachten op een Nederlandse locomotief, die hem verder ons land in zou trekken. Reizigers werden tussen Roermond en Venlo tijdelijk met bussen vervoerd.


Bron: www.l1.nl

dat is nog eens iets dat een goederen trein de personenverkeer stremt
« Laatst bewerkt op: 20 July 2011, 11:19:03 door Bob Rodenburg. Reden: Bronvermelding! + titel aangepast »

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #1 Gepost op: 19 July 2011, 19:56:03 »
Waar slaat die titel nou weer op, "goederen gaan voor personen". Goederen gaan absoluut niet voor personen. Vervoerders moeten juist oppassen dat het hele spoorwegennet niet volgepland wordt met alleen maar personenvervoer.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #2 Gepost op: 19 July 2011, 20:07:23 »
ach weet hij veel... :P

soms is een trein iets langer dan gepland en komt dan gewoon op tijd aan op een wachtspoor en ja dan past het niet,
kan je twee dingen doen weer doorrijden,
of wachten omdat je nog niet verder kan omdat je 'slot' (rijweg) nog niet beschikbaar is.

doorrijden kon dus niet want Dloc lukte dat gewoon niet en die nieuwe loc was nog niet beschikbaar.
Dus problemen maar ja bus kan dat sneller oplossen dan.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #3 Gepost op: 19 July 2011, 22:19:19 »
Waar slaat die titel nou weer op, "goederen gaan voor personen". Goederen gaan absoluut niet voor personen. Vervoerders moeten juist oppassen dat het hele spoorwegennet niet volgepland wordt met alleen maar personenvervoer.
Klopt ook niet. Als een reizigerstrein te laat is en de goederentrein die er achter rijdt, dan mag de goederentrein eerst. Op tijd rijdende treinen gaan voor vertraagde treinen en dan maakt het niet uit of het een reizigers, of een goederentrein is.

De oorzaak van dit verhaal in Venlo zal als oorzaak hebben dat de goederentrein veel te vroeg stil stond en laat een Duitse E-loc nou niet willen functioneren onder 1500 volt.......(m.u.v. een meerspanningsloc natuurlijk).

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #4 Gepost op: 19 July 2011, 22:56:07 »
Andreetje, heb ik iets gemist?
Sinds wanneer heeft Tegelen bovenleiding?

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #5 Gepost op: 19 July 2011, 22:59:48 »
Klopt ook niet. Als een reizigerstrein te laat is en de goederentrein die er achter rijdt, dan mag de goederentrein eerst. Op tijd rijdende treinen gaan voor vertraagde treinen en dan maakt het niet uit of het een reizigers, of een goederentrein is.

De oorzaak van dit verhaal in Venlo zal als oorzaak hebben dat de goederentrein veel te vroeg stil stond en laat een Duitse E-loc nou niet willen functioneren onder 1500 volt.......(m.u.v. een meerspanningsloc natuurlijk).
Dat klopt, maar mijn verhaal heeft betrekking op het invullen van de dienstregeling vooraf;)

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #6 Gepost op: 20 July 2011, 00:13:05 »
Goederen gaan voor personen (treinen) en terecht  ;D (y)
Gr. Silvester

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #7 Gepost op: 20 July 2011, 08:18:58 »
Goederenvervoer levert ook veel meer op als personenvervoer, vooral voor de schatkist.
Je moet eens kijken wat de BV Nederland allemaal verdient aan die erts- en
kolentreinen die alle dagen naar Duitsland rijden. Om maar te zwijgen over al die containershuttle's.

Groet Peter,

Anoniem

  • Gast
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #8 Gepost op: 20 July 2011, 10:46:02 »
En de BV Nederland heeft er geen baat bij dat NIET iedereen met de auto naar zijn werk gaat, want endemische files kosten de BV Nederland niets?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #9 Gepost op: 20 July 2011, 11:19:45 »
Waar slaat die titel nou weer op, "goederen gaan voor personen".
Titel maar even aangepast....scheelt een hoop verwarring :P
Vr. groeten,
Bob

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 496
    • Rogeville.be
Re:Goederentrein blokkeert spoor Maaslijn
« Reactie #10 Gepost op: 21 July 2011, 07:07:55 »
Alles heeft plaats gevonden te Venlo. Trein kwam kort na 11.00 binnen op spoor 11. Helaas hij was te lang en hield 2 wissels vast. Om 12.30 was het probleem opgelost.
vr gr. Mark7758

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:goederen gaan voor personen
« Reactie #11 Gepost op: 21 July 2011, 11:35:09 »
En de BV Nederland heeft er geen baat bij dat NIET iedereen met de auto naar zijn werk gaat, want endemische files kosten de BV Nederland niets?

Ach, de treinen zitten nu al vol in de spits dus wordt het lastig om nog meer mensen te vervoeren. Tenzij je Japanse toestanden wilt, waarbij het spoorwegpersoneel de menen de trein in duwt en nog even aandrukt, voordat de deuren dicht kunnen. Of gaat da tegenwoordig niet meer zo? Ik heb ook vaak gelezen dat, als 10% van de automobilisten het OV zou nemen, de capaciteit van bus en trein verregaand tekort zou schieten.

En die kosten t.g.v. files? Die komen natuurlijk niet ten laste van de overheid, maar ten laste van het bedrijfsleven (en van particulieren). Dus wat kan dat de overheid schelen?
Uiteindelijk komen de kosten toch ten laste van de mensen van het volk, hetzij via hogere belastingen en anders doordat de kosten worden doorberekend. Daar heeft de overheid trouwens nog voordeel van ook:over die meerkosten wordt natuurlijk ook weer btw geheven. :-\

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Goederentrein blokkeert spoor Maaslijn
« Reactie #12 Gepost op: 21 July 2011, 11:59:57 »
Veel wegen zitten nu ook al vol in de spits, dus het wordt lastig om daar nog meer auto's bij te proppen. En als op sommige verbindingen 10% van de OV-reizigers de auto zou nemen, zou de capaciteit van de betreffende wegen ook verregaand te kort schieten. Dus ik weet niet wat je ermee wilt zeggen?

Huub

Anoniem

  • Gast
Re:Goederentrein blokkeert spoor Maaslijn
« Reactie #13 Gepost op: 21 July 2011, 15:14:28 »
Bovendien is "de BV Nederland" meer dan alleen de overheid...

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1036
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Goederentrein blokkeert spoor Maaslijn
« Reactie #14 Gepost op: 21 July 2011, 22:23:11 »
Dus ik weet niet wat je ermee wilt zeggen?

Dat het OV, waar de overheid ons ook zo graag in wil hebben, pas echt een serieus alternatief kan zijn als er voldoende capaciteit is.

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.