Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 13:59:14
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:15:50
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Paul552
Vandaag om 12:35:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 12:25:12
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
  

Auteur Topic: 92 stoomloc  (gelezen 3220 keer)

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 655
Re:92 stoomloc
« Reactie #15 Gepost op: 08 juni 2011, 00:29:52 »
Hoi Den(nis?????),

Werkt het nu wel of niet met je Br92?? Je blijft in raadselen schrijven  ???

Marius.

PS. Wij vinden het leuk om een naam onder je berichten te zien. Wordt het wat persoonlijker  :)
Marius

den 75

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re:92 stoomloc
« Reactie #16 Gepost op: 08 juni 2011, 00:38:03 »
De 92 rijd nog steeds niet.  En ik heb ook een 218 diesel van de BD. Dat nr heb ik veranderd van NR 3 Naar 218. En die rijd prima. Maar  mijn 92  rijd nog steeds als een  slak.
En ik ik kan het niet  duidelijker  neer zetten.
En mijn naam  hoef ik niet  neer te zettenof wel  dan?

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2664
    • M'n treinbaan...
Re:92 stoomloc
« Reactie #17 Gepost op: 08 juni 2011, 07:38:58 »
Goedemorgen,

als je eens exact uit zou leggen, welke CV je verandert, dan kunnen we beter bepalen, wat er mis is gegaan.

Ik denk nog steeds, dat jouw bedoeling was, om de loc op adres 92 te zetten. (Dit doet men via het veranderen van CV 1).
Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het alsof je CV 3 op waarde 92 hebt gezet. Als je dat inderdaad gedaan zou hebben, zou dat ook het rijgedrag van je loc kunnen verklaren.

Ik zou je willen vragen, om je loc eens te laten rijden met je regelknop helemaal open (dus vol gas zegmaar...) laat de regelknop helemaal open staan voor langere tijd. Gaat de loc dan beetje bij beetje sneller rijden?

Ik hoor het wel...

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1363
Re:92 stoomloc
« Reactie #18 Gepost op: 08 juni 2011, 08:04:28 »
Citaat
En mijn naam  hoef ik niet  neer te zettenof wel  dan?
Neen en wij hoeven niet op jouw vragen te antwoorden en toch doen we dat. Persoonlijk vind ik een naam onder je bericht persoonlijker en vooral beleefder.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2011, 08:42:30 door Bob Rodenburg. Reden: quote »
Groetjes
Johnny

theokersten

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:92 stoomloc
« Reactie #19 Gepost op: 08 juni 2011, 08:19:41 »
volkomen gelijk johnnytrein.
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

Darkwing Duck

  • Offline Offline
  • Berichten: 168
Re:92 stoomloc
« Reactie #20 Gepost op: 08 juni 2011, 08:38:43 »
Beste Den,

Ik krijg het gevoel dat je bij het minste geringste je al een beetje op de kast laat jagen daarom wil ik je wat tips geven.

Probeer je probleem in 1 vragende zin samen te vatten, dan hoeven wij niet te gaan vissen wat nu je echte vraag is.

Probeer zoveel mogelijk te vertellen over waar het probleem over gaat. Zo vertelde je dat je een multimaus hebt, dat is handig om te weten. Als je dan ook nog even vertelt wat het merk en type decoder zijn dan zijn we al een heel eind op weg. Ook is het erg handig als je stap voor stap kunt vertellen wat je gedaan hebt misschien kunnen heb je daar ergens een foutje gemaakt.

Verder ga ik niet in op de discussie wel of niet je naam plaatsen. De meeste mensen hier vinden het fijn om je bij je naam aan te spreken dus vragen ze of je je naam wilt plaatsen. Het is geen verplichting maar een stukje beleefdheid.

Laat je niet gek maken door een stukje electronica, wil het even niet leg het even aan de kant en ga de volgende dag vrolijk verder. Probeer m'n tips te gebruiken dan komen we samen een stuk verder.

Hopelijk heb je de teksten die je gekregen hebt al een beetje gelezen en wordt het allemaal wat duidelijker voor je.

Veel succes met je digitale strijd.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:92 stoomloc
« Reactie #21 Gepost op: 08 juni 2011, 10:57:59 »
Hallo grote onbekende!

De 92 rijd nog steeds niet.  En ik heb ook een 218 diesel van de BD. Dat nr heb ik veranderd van NR 3 Naar 218. En die rijd prima. Maar  mijn 92  rijd nog steeds als een  slak.

Heb je misschien één van de functies aanstaan? Er zit een "rangeerfunctie" tussen die ervoor zorgt dat de trein maximaal op halve snelheid blijft rijden. Meestal is dat Functie 3 of 4 dat kan je op je multimaus zien aan de blokjes met cijfers onder de naam van de lok. druk op 3 of 4 om de functie aan / uit te zetten.

En mijn naam  hoef ik niet  neer te zettenof wel  dan?

Tja dat is een vorm van fatsoensnormen. Met je voornaam ondertekenen staat gewoon netter en dan kan iemand je gewoon netjes aanspreken in plaats van met "grote onbekende".

Een andere vraag: Waar heb je de locomotief gekocht? Als je namelijk deze niet zelf kan resetten misschien kan de winkelier dat wel voor je doen.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

den 75

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re:92 stoomloc
« Reactie #22 Gepost op: 08 juni 2011, 11:10:01 »
Ik heb eindelijk mijn 92 aan het rijden gekregen. En nu nog zien hoe ik er  meer snelheid er in kan krijgen. En NR 3 en 4 op de decoder heb ik uit staan.

Gr Dennis

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2664
    • M'n treinbaan...
Re:92 stoomloc
« Reactie #23 Gepost op: 08 juni 2011, 11:19:16 »
Dag,

Fijn, dat je er ook even bij zet, hoe je het gedaan hebt...
We zitten hier al 2 bladzijden met je mee te denken, en dan zou het ook wel zo netjes zijn, om even te laten horen, waar het nou aan lag...  ;)

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

Rob Bogers

  • Offline Offline
  • Berichten: 1435
    • Mijn modelbouwhobby
Re:92 stoomloc
« Reactie #24 Gepost op: 19 juni 2011, 15:53:44 »
Het blijft tobben met Dennis ook in deze topic. Ook ik heb hem al middels diverse prive-mails getracht te helpen met het programmeren van de decoder van zijn loc, maar zoals ik al eerder in een andere topic heb aangegeven wil Dennis rennen maar hij moet eerst nog leren kruipen (op modelspoorgebied dan wel te verstaan). Wil vooral niet de benodigde kennis op doen.

Hij heeft geen geduld en al helemaal niet met ons, heb ik het gevoel. Wij moeten maar zien dat we zijn vraag goed interpreteren want wij zien het allemaal helemaal fout. Ik heb inmiddels gemerkt via de niet al te prettige mailreacties van hem, dat Dennis ook al geen gebruiksaanwijzing heeft van zijn Multimaus en denkt ook zonder de benodigde kennis zijn locs te kunnen programmeren. Dat was ook wel te merken in deze topic. Maar ja, het blijft een spelletje "raden maar" voor ons. Voor mij in ieder geval wel. Maar ja, dom of niet (van mij), ik blijf nog even volhouden om hem op weg te helpen maar eens komt daar een eind aan.

In ieder geval is de oplossing nabij, want de gebruiksaanwijzing van de Maus Fleischmann/Roco is gewoon te downloaden van deze site uit de encyclopedie. Hier de link Dennis, dan hoef je zelfs die ook niet te zoeken. http://www.roco.cc/fileadmin/downloads/MultimausPDF/pdf1233_nl.pdf

Misschien verwarrend voor je maar Fleischmann levert dezelfde Maus als Roco (heb ik begrepen) na de fusie. Nu eerst maar eens leren lezen en werken aan jouw begripsvorming alvorens je weer warrige vragen gaat stellen. Alles valt of staat met de juiste formulering van de vraag, als je de vraag zelf snapt dan snappen wij het misschien ook al is dat geen garantie natuurlijk.

Bedenk vooral dit Dennis, sommige leden zijn hier al vele jaren bezig mensen te helpen (gezien het aantal posts) en nog belangrijker, jij vraagt ons om hulp en niet andersom!

Denk ook eens aan de omgangsvormen in het algemeen als communiceert met mensen, op welke wijze dan ook! Anoniem zijn kan voordelen hebben, maar....

Misschien een beetje bruusk gesteld, maar zo is het wel!

De vraag van jou zou als volgt kunnen luiden: Ik wil graag de maximum snelheid van mijn BR92 stoomloc willen wijzigen, kan iemand mij helpen met welke CV waarden ik dit kan doen. Ik heb de gebruiksaanwijzing naast mij liggen maar snap het nog niet helemaal. Alvast bedankt voor het meedenken.

Suc6 Rob Bogers
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2011, 15:34:56 door Rob Bogers. Reden: volledig maken »
Rob is helaas op 23 april 2014 overleden

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re:92 stoomloc
« Reactie #25 Gepost op: 19 juni 2011, 16:27:26 »
niks bruusks bij... had even overwogen om in dit draadje te posten maar t leek me zoiets worden als aan de kat uitleggen hoe je een loc programmeert terwijl er iemand een meter verderop dr voerbak staat vol te schudden...

Leen Stolk

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re:92 stoomloc
« Reactie #26 Gepost op: 19 juni 2011, 17:45:55 »
Pfff. dat gaat er stevig aan toe.

Als ik het goed begrijp is het niet zo moeilijk als het lijkt met de multimaus.
De lok BR92 als enigste op de baan(of programmeer spoor)
Hij gebruikt de multimaus van ROCO?
Toets menu ingedrukt houden dan functie toets 1 indrukken 92 invoeren met de functie toetsen en op OK drukken.
dan met de bovenste peiltjes naar new lok gaan OK indrukkenen de vragenin het display beantwoorden (loknaam= BR92, Adres=92, aantal rijstappen=14 of 28.)
Als hij reageert op de volume knop vooruit/achteruit.
Functie toets MENU ingedrukt houden en functie toets 5 indrukken als het goed is laat hij 63 zien.
Nu op OK drukken, en ....... rijden maar, probleem opgelost?
Als je de andere functies nog wil aanpassen horen we het nog wel Dennis.
Het is alleen wel belangrijk om duidelijk je vragen te stellen.

Ik heb in het begin mezelf ook op zitten vreten.
Al doende leer je en.. je kan niks verkltn.

Zo vanachter de toetsenborden en schermen kunnen wij niet je kennis niveau beoordelen met digitale aansturing en programmeren van CV's
Laten we het zo zeggen we zitten graag met elkaar te b omen op dit forum, of gewoon de informatie van iedereen te lezen en willen graag dat onze mede hobbyisten evenveel genieten dus als we kunnen helpen.... dan doen we dat.
Ook als het niet in 1 keer lukt.

Groeten Leen.

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2664
    • M'n treinbaan...
Re:92 stoomloc
« Reactie #27 Gepost op: 19 juni 2011, 21:46:18 »
Pfff. dat gaat er stevig aan toe.

.....

Groeten Leen.

Heb je aardig goed, Leen...  ;)

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik hier ook wel veel meer had willen typen, dan ik gedaan heb.

Jouw verhaal is op zich duidelijk, maar ik ben er van overtuigd, dat Den weer met een antwoord komt, dat dat niet is, wat hij wil (zo ging het steeds).

Rob heeft precies verwoord, hoe de vork in de steel zit, en hoe er over gedacht word.

En voor wat betreft de communicatie: duidelijkheid is het toverwoord...  8)

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...