Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: Dit was spoor N modulediorama Neu Dalhausen hbf  (gelezen 56106 keer)

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
Re: N modulebaan Neu Dalhausen hbf+Ost
« Reactie #195 Gepost op: 29 July 2007, 22:27:51 »
Zo ik heb vandaag maar eens zitten solderen want ik moest nog een aantal overkappingen maken. Ik heb er 3 gesoldeerd, 2 die gewoon op een niet al te breed perron tussen de sporen komen te staan.
Verder nog eentje op een eilandperron die over een zakspoor heen komt te staan.

Dit is de laatste van de 3, het bolle deel komt over het zakspoor heen.

Dit is de kleinste, die staat ook bij het korste kopspoor.

Deze wat langere komt op het zelfde perron als die kleinste maar aan de andere zijde van het busstation.

Inmiddels zijn ze alle 3 in de grondverf gespoten, ik denk dat ik het spul donker groen spuit. De overkappingen zijn gemaakt van N spoorstaven en sommerfeld nr 119 koper staafjes. Uiteraard ook de nodige soldeertin, electrosoldeer, 40% tin, 60% lood.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroen1975

• GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
« Reactie #196 Gepost op: 29 July 2007, 22:39:33 »
Ook die is zeker goed bezig.

Ga zo lekker door

Succes
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #197 Gepost op: 30 July 2007, 22:52:04 »
nah ik ben dus inderdaad door gegaan ;D, ik heb vandaag 4 stukken overkapping gespoten. Daarvan 2 nieuwe en de 2 die ik al had maar die ik toch een andere kleur wilde geven.

Dit is het lange deel van de overkapping die ik al had maar nooit echt geschilderd heb.

Dit is de lange nieuwe.

Dit is de breede die die ook over het zakspoor 9 komt te staan.

Verder ben ik ook begonnen met het maken van duitse CTA bakken. Deze had ik al getekend met paint en en gister uitgeprint. Vanmiddag heb ik het op een plaat karton geplakt en uit geknipt. Zeer veel werk want ik had een kleine 120 deeltjes. Deze moesten rug aan rug geplakt worden, dat heb ik inmiddels gedaan en nu heb ik 58 CTA's die ik nog wel bij moet schilderen.

Ik moet nu de zijkanten en boven en onderkant nog blauw schilderen en daarna kan ik ze op hangen op de plekken waar ze moeten komen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #198 Gepost op: 30 July 2007, 23:02:41 »
Wat is een CTA bak? Als ik even goed kijk lijkt het op van die bakken die aan het dak hangen en vertellen dat de trein vertraging heeft, pardon, ik bedoel die bakken die aangeven hoe laat de trein waarheen gaat.

If so, dan wil ik wel eens zo'n Paint-bestandje van jou bekijken als dat mag ;)

Gr J

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #199 Gepost op: 30 July 2007, 23:34:39 »
Ja jeroen CTA= Centrale Trein Aanduiding, groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #200 Gepost op: 31 July 2007, 20:07:54 »
Even terug naar eind Februari 2007, ik citeer mezelf deze keer;
"Ik vraag me echt af wie ooit bedacht heeft dat er op modelbanen met modeltreinen gereden moet worden"
En ik zou niet meer gaan rijden op mijn modules? 8), uhm ja opzich klopt dat ook wel maar toch ook deels weer niet. 8) ::)

Wat ik allemaal voor vage onzin loop te typen?, tja ik denk er erg hard over om toch een bewegend element in mijn module 3 te maken ;).

Welke vorm?, geloof het of nie, waarschijnlijk toch deels in de vorm van rijdende treinen :) 8).

Ik wil mijn trein verhuurbedrijf gaan plannen, hier wil ik een rij mogelijkheid in creëren. Ik wil er als dat lukt ook iets van een draaischijf en/of rolbrug in bouwen die electrisch of mechanisch werkend zijn.
Ik heb een hele vreemde ruimte daarvoor en dat maakt het plannen wat lastig;

Er liggen ook nog wat hellende vlakken in en dat maakt het ook iets lastigger. Spoor en bebouwing aanleggen daar is opzich geen probleem, maar een draaischijf en/of rolbrug moeten wel op een vlak stuk liggen.

Als iemand ideeën heeft( of vragen) dan schiet maar raak, groetjes Michiel

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #201 Gepost op: 03 August 2007, 11:55:07 »
CTA bakken bakken en plakken vind ik wel een leuk idee!
Maar maak je ni de NL versie of de Duitse?
En net wat Jeroen ook al vroeg misschien kan je wat laten zien van je Paint bestand?

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #202 Gepost op: 03 August 2007, 18:39:28 »
Het zijn duitse die ik gemaakt heb en Jeroen heb ik gemailt want ze staan in word, ik zal ze wel in piant zetten en dat hierin gooien.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #203 Gepost op: 04 August 2007, 00:58:48 »
Tijd voor weer ff wat foto'tjes, ik inmiddels aardig ver met de schiebebünhe die ik aan het bouwen ben. Deze is gemaakt van een stukje printplaat, met messing moertjes als lagers, en een draadstang als aandrijfas. Grotendeels volgens het pricipe van Jajo/Jaap, maar toch ook weer anders.
De bak is van hout, verf roerhoutjes, triplex en ander dun hout. Verfroerhoutjes zijn wel er sterk maar niet echt geschikt want ze zijn zo hard dat spijker er niet echt in willen.
De 2 ondersteunende assen heb ik gemaakt van dikke sate stok(ken/jes) en dat is sterk genoeg en redelijk glad. De aandrijving loopt nog niet helemaal zoals ik graag zou willen. Als de aandrijving aan het einde van het draadeind komt gaat het wat moeizaam en loopt hij snel vast. Ook zit het grote wiel niet helemaal recht, maar daar kan ik denk ik weinig aan doen. Als ik het geschilderd heb word de boel goed gesmeerd in de hoop dat danalles nog wat soepeler loopt( wat het net op wat afwasmiddel trouwens ook deed).

Voor de mensen die de spoorstaven missen dat klopt, die komen er nog op. De spoorstaven gaan van stroom voorzien worden door 2 sleepcontacten die onder aan de printplaat zijn gesoldeerd op 2 van de moeren. Deze slepen over 2 oude printplaatjes waar verlichting van N rijtuigen op gezeten heeft. Hier zitten dan weer draadjes aan die naar de trafo gaan.

De schiebebühne gaat dus niet voor de stroomvoorziening zorgen voor de rest van de aangrenzende sporen. Wel komt er een schakeling dat als de werkstroom voor de schiebebühne ingeschakelt is de sporen geen stroom krijgen( een simpele dubbelpolige 3 standen schakelaar dus).

Er gebeurd nog meer, 2 van de 3 nieuwe overkappingen zijn af en staan los op de plek waar ze gaan komen. Ze staan dus nog niet verzonken in het perron.

Hieronder is de vers geschilderde/gespoten oude overkapping te zien, een hele verbetering vind ik;

Ik ben ook van de week nog hekken aan het maken geweest rond de WRbv garage;

Groetjes Michiel

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #204 Gepost op: 04 August 2007, 11:58:35 »
Leuk Michiel om de rolbrug in een andere uitvoering te zien maar wel volgens het zelfde principe als die van mij.
Het klemlopen op het eind komt doordat de 2 (saté) geleiders waarschijnlijk niet 100% paralel liggen met het draadeind. Het geheel gaat dan wringen.
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Wesley

• Offline Offline
  • NS tussen WO2 en deklassering
« Reactie #205 Gepost op: 04 August 2007, 12:00:33 »
Mooi hoor ;)

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #206 Gepost op: 04 August 2007, 22:19:26 »
Het klemlopen op het eind komt doordat de 2 (saté) geleiders waarschijnlijk niet 100% paralel liggen met het draadeind. Het geheel gaat dan wringen.
Groet Jaap
Dat zou kunnen, maar het lijkt in de aandrijf as te zitten, tenminste dat denk ik te zien. Het wiel waar de rubberband over gaat zit ook niet lekker recht op de as. Het gaatje voor de as heb ik uitgeboort met een vijltje en die kwam dus iets scheef te zitten. Ik denk dat dat wat trillingen veroorzaakt die ook de vastloop kans vergroten. Verder denk ik aan houtlijm restjes, want de moertjes die de als op z'n plek houden in de bak zitten op de as vast gelijmd, en die lopen dan weer rakelings langs ringetjes die aan de bak gelijmd zitten. Allemaal delen die bij vuil en stroefheid bij drage aan het snel klem zitten.

Jaap( en anderen) heb jij nog een schilder advies voor mij,er komen trouwens verder geen afdekplaten op de bak, dit past namelijk niet met de dingen die aan de brug zitten.

Groetjes Michiel

ps; ik heb zelf wel een schilder idee, maar ik hoor graag eerst wat andere vinden ;).

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #207 Gepost op: 04 August 2007, 23:56:03 »
Nog even voor de liefhebber, m'n duitse CTA's als afbeelding;

Groetjes Michiel

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #208 Gepost op: 05 August 2007, 04:28:31 »
Mooie foto's, ziet er goed uit!

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #209 Gepost op: 06 August 2007, 17:09:13 »
Vandaag heb ik de laatste werkzaamheden afgerond aan m'n schiebebühne. Er moesten wat kleine dingen geschilderd en verouderd worden en ik heb de draadstang en de 2 houten staven die de boel geleiden gesmeert met een een of ander soort vet.

Als hij in de baan ingebouwd is zal er waarschijnlijk een soort gebouw over de aandrijving komen.

2 van de 3 nieuwe perron overkappingen staan inmiddels ook op hun plek;

Inmiddels heb ik ook bijna alle CTA's staan, de kopsporen moet ik nog maar daar moet nog veel meer aan gebeuren. Ook spoor 5 en 7 moeten er beide nog 1 hebben maar die komen aan de perronoverkapping.

Nu zal ik eens moeten gaan kijken hoe ik de schiebebühne in bouw en hoe ik daarna verder kan bouwen.

Groetjes Michiel