Ik wil namenlijk weten of in 1934 er nog bruine zeppelins rondreden.
Citaat boek "Stoomlocomotieven Serie NCS 71-78 (NS 3600) Van Martin van oostrom.Bladzijde 33: "BeschilderingDe NCS schilderde haar locomotieven in navolging van de London Brighton & South Coast Railway okergeel ("Stroudley Yellow") met olijfgroene banden, die aan één zijde met achtereenvolgens rood, zwart en wit waren afgezet. Het frame was bruin en de rookkast zwart , terwijl de wielen weer okergeel waren. De zand- en de stoomdom waren in blank messing uitgevoerd. Op de schoorsteen was het locomotiefnummer met blank messing cijfers aangebracht.
In 1934 reed er geen enkele loc meer in in oude kleurstelling.De serie is, net als alle andere locs in de jaren 20 vergroend.
Liep dit niet parallel aan de schildertermijn van het materieel. Ik kan me niet voorstellen dat al het materieel in één maal in de nieuwe kleurstelling op de baan kwam.
Kleurenblind?
Dat is dan weer een idee voor een diorama minder. Dat word dus broeden op een diorama ergens in de jaren twintig of eerder.Ik had het zo mooi gevonden om een grijze diesel 3 naast een bruine zeppelin te zetten maar dat gaat dus niet voorbeeldsgetrouw.
Nee. maar wel fatsoenlijk opgevoed.Het is slechts een citaat uit een boek......
1870-1905In the Stroudley and R.J. Billinton period we have the famous Stroudley "Improved Engine Green", actually a golden yellow ochre. This colour has given rise to numerous disputes. There are theories that he was colour-blind or that to get the board's approval he described it as: "an Improvement on (the existing) Engine Green" - hence "Improved Engine Green". Stroudley had used the yellow ochre livery on the Highland Railway previously, so the answer probably lies in their minute books. In H.J. Campbell Cornwall's book, he suggests that the "Improved Engine Green" also known as "Scotch Green", referred to the goods colour which was a shade darker than that used by Craven.
Hij bedoelt dat Stroudley wellicht kleurenblind was.