Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 21:40:28
Marklin My world, motor heeft kuren door Hans.F
Vandaag om 21:40:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 21:39:50
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door De eerste Ivo
Vandaag om 21:39:15
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 21:36:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Charles_
Vandaag om 21:21:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 21:08:06
Piko Eas-z gebracht als Eaos door grossraumwagen
Vandaag om 21:06:11
Eindstation Daarhuizen door Sikko
Vandaag om 20:58:00
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Eric v C
Vandaag om 20:39:19
Project X...... door Ivo tB
Vandaag om 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek door Albert de Heer
Vandaag om 19:56:20
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:42:39
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
Vandaag om 18:53:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:31:46
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
Vandaag om 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
Vandaag om 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
Vandaag om 17:12:17
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:03:44
Line-up foto's van modellen door R1954
Vandaag om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan door aad52
Vandaag om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 16:49:05
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Luit
Vandaag om 15:17:58
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal door Seinhuis
Vandaag om 14:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 13:47:20
Nieuwe forumgebruiker door Ploeger
Vandaag om 12:51:33

Auteur Topic: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten  (gelezen 3307678 keer)

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
Re: "Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
« Reactie #1380 Gepost op: 16 February 2012, 18:52:08 »
Het valt me overigens wel op dat de modellen van Bachmann gemiddeld wat goedkoper lijken te zijn dan die van Hornby. Misschien er daarom hier wat meer liefhebbers van Bachmann zijn: meer 'bang for your bucks'.

Die Dapol Class 22 heb ik ook al naar zitten kijken. De reviews in de bladen zijn goed. Via één van de links die Leen hier heeft gepost, kun je de Hornby Magazine downloaden waar een review van dit model plus een artikel over het grote voorbeeld in zijn opgenomen. Volgens mij waren er geen noemenswaardige punten van negatieve kritiek. Tuurlijk, voor de klinknagelteller zal er best wel weer een luikje verkeerd zitten of een bepaalde livery niet kunnen met een roostertje er of der, maar dat boeit mij minder. Ben nou niet echt een finescaler/klinknagelteller/azijn-afscheidend-persoon.  ;)

Ik vind het ding zelf ook mooi van lelijkheid, maar ik hik vooral tegen de prijs aan en tegen het feit dat deze loc relatief kort heeft gereden in de jaren '70 (pre-TOPS, als ik me niet vergis). Na 1972 zijn deze dingen massaal aan de kant gegaan en gesloopt. Op zich is de loc wèl leuk voor een rangeerbaantje in lekker afgetrapte, geweatherde uitvoering... Toch denk ik dat ik eerst maar een Bachmann Class 24/25 of Heljan Class 26 in huis ga halen. Die dingen kosten zonder sound in UK een habbekrats en daarnaast heb ik nog wat Ierse wensen. Om even een idee te krijgen wat ik zou willen maken voor een shunting layout: mijn inspiratie haal ik o.a. uit dit draadje.

Samenvattend: heb je het budget, dan zou ik die Dapol Class 22 gewoon in huis halen. Helaas zonder geluid, maar wie weet kun je dat er achteraf makkelijk in zetten. Go for it!  ;D

Groeten, Geoffrey

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1381 Gepost op: 16 February 2012, 20:00:16 »
Ja, het klopt dat Hornby vaak een % of 20 duurder is dan Bachmann. We hebben het laatste jaar de prijzen van vooral H. jammer genoeg flink omhoog zien gaan, voor een deel logisch, omdat het pond daarvoor een stuk minder waard geworden was, maar het heeft ook met beleid te maken. Hornby heeft een paar weken geleden wel een winstwaarschuwing laten uitgaan, terwijl Bachmann op hetzelfde moment aangaf nog nooit zo'n goed jaar als 2011 gedraaid te hebben.

Nu is het wel zo, dat Hornby niet alleen maar in treinen doet, en het blijft dus de vraag in hoeverre zij het met de treinen minder doen dan B. De nieuwe grote loks van H. en B. ontlopen elkaar niet eens zo veel in prijs. Echter op rmweb gaf een winkelier aan, waarom hij van H. veel minder ingekocht had dan van B., vooral vanwege de productkeuze - H. heeft bijna geen up-to date diesels en hun onlangs uitgebrachte 4-VEP (GBP 156,50) wordt op de fora enorm afgekraakt - en omdat hij inschatte dat zijn klanten de dure prijzen niet zouden betalen. Hornby heeft trouwens bijna ook geen up-to-date goederenwagons uit het stoomtijdperk.

Hornby was voor Engelsen altijd hèt degelijke merk waar ze een onwrikbaar vertrouwen in hadden - velen kenden Bachmann niet eens - maar de laatste tijd is er veel vertrouwen verloren gegaan. Dat komt niet alleen door het niet op tijd leveren en de niet-optimale quality control waardoor er nogal eens wat aan een nieuw model mankeert (ik spreek ook uit ervaring). Men begrijpt de prijsstelling vaak ook niet meer.
De 20 of meer jaar oude in meer of minder geupgrade staat opnieuw uitgebrachte grote stoomloks van Hornby als de Duchess, de Princess en de King gaan voor prijzen die gelijk zijn aan de geheel nieuwe modellen, terwijl zij qua detail een heel stuk minder zijn. Zo moest mijn set "A Duchess at Carlisle" van een aantal pagina's terug in de winkel GBP 230,00 opleveren. Ik heb de set op Ebay trouwens voor GBP 150,00 gekocht en dat was mijn uiterste prijs. De - overigens fraaie - LMS-rijtuigen zoals in die set gaan nu voor GBP 33,50 en zijn niet succesvol, terwijl de even mooie Maunsell rijtuigen zeer succesvol voor ca. GBP 10,00 minder als zoete broodjes verkopen. Een trainpack als de "London 1948" set bestaande uit de oude ex-Airfix N2 lok met 2 nieuwe Hornby LNER rijtuigen kost nu bij Rails GBP 159,50 - dat is gewoon veel te veel - en de opnieuw uitgebrachte "oude" loks als de Hornby ex-Airfix LMS/BR 4F kosten GBP 80,00 terwijl een geheel up-to-date nieuw model als de Bachmann LMS/BR 3F slechts ca. GBP 60,00 kost. Als je moet kiezen, dan is de keuze snel gemaakt. Ze hadden de 4F en de S&DJR 2P (ook een pas uitgebrachte ex-Airfix lok) gewoon in de Railroad range voor ca. 60,00 moeten uitbrengen.

We zullen wel zien hoe het stuivertje verder rolt. Ik denk dat er het komend jaar nog wel wat bargains voorbij zullen komen, vooral als bepaalde dingen niet succesvol blijken te zijn - de Engelsen houden nu ook de hand op de knip -of als B. binnenkort een up-to-date 4F aankondigt.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2012, 20:08:27 door Stoomboy »

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
« Reactie #1382 Gepost op: 16 February 2012, 20:26:30 »
Hallo Leen, Geoffrey,

Onderstaande reactie kreeg ik van Hattons nadat ik wat vragen over die Class 22 had gesteld.
Ik ga ervanuit dat het NIET nodig was om dit in het Nederlands te vertalen  :)
Ik heb wel even fijntjes door laten schemeren dat ik het een "pricy" loco vond voor £125.00
Nou zeggen ze dat ze de loco kunnen leveren voor £111.17 INCLUSIEF verzending naar hier !
Mmmmm, dat scheelt natuurlijk een slok op een borrel omdat ik ander vrijwel zeker tegen de £140.00 kwijt was geweest.
Ik denk er nog eens rustig over na, het is nog steeds 165 AUS dollar, maar toch niet al te gek dacht ik zo.
Bovendien is dit inderdaad een aparte loco, anders dan bijvoorbeeld een 24, of een 25 of 47.
En mooi van lelijkheid, dat klopt !
Ben zelf ook geen klinknagelteller, maar baal wel van zichtbare lakschades en/of kras(jes) of afgebroken onderdeeltjes en dergelijke ook als die klein zijn.
Maar als iets niet helemaal volgens prototype is kan ik goed mee leven.

Met Hornby ben ik inderdaad genezen wat het kopen van loco's betreft. Ik heb een paar slechte ervaringen gehad met een groene Class 08, een Class 50 en vooral een Class 31.
Ze hebben inmiddels allemaal hun weg gevonden via eBay.
Heb nog steeds een blauwe Class 08 van Hornby die wel ok is.
Ook rijtuigen en wagonnen heb ik van Hornby en ook die zijn ok, maar ik ben voorzichtig met dit merk net als met Heljan.

Dapol is afwachten geblazen als ik zou besluiten die 22 in huis te halen.
Heeft iemand van jullie nog een link naar die review ?
Geoffrey had het over een link van Hornby Magazine.

Ok, moet er weer vandoor.
Nog een prettige dag.

Jan

Dear Mr de Jager

Thank you for your email

The Dapol class 22s are all analogue models with NEW standard coupling fitted.

The Model uses driveshaft like Bachman locos and work to the same high standard.

To send a class 22 model to Australia it will cost £111.17 With Royal mail Air mail.

Regards,

John Deam
Retail Assistant

Hatton's Model Railways
364-368 Smithdown Road
Liverpool
L15 5AN
0151 733 3655

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1383 Gepost op: 16 February 2012, 20:48:32 »
Jan, er staat letterlijk niet dat 111.75 de all inclusive prijs is incl. verzenden, maar dat het verzenden zoveel kost, wat ik trouwens niet kan geloven.

Leen.

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1384 Gepost op: 16 February 2012, 21:20:11 »
@ Jan: het lijkt inderdaad alsof Hattons het over de verzendkosten heeft. Gaan ze uit van expressvracht per luchtpost?

Het Hornby Mag met review van de Classic 22 vind je hier.

Gr., Geoffrey

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #1385 Gepost op: 17 February 2012, 00:10:33 »
@iedereen ik heb hem in het echt gezien die class 22 op warley
het is echt een heel mooi gedetaileerd model in het ecchie ;D
hopelijk is ie betrouwbaarder als de echte lok,deze loks stonden bekend om kuren door ontwerpfouten zelf ontbranding heb ik zelfs es gelezen in
een ouder brm magazine,en kijk ook hier even...

http://en.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_22#Models
British Rail diesel Fan

jandejager

• Offline Offline
  • Alle leuke dingen vinden plaats BOVEN de Evenaar !
« Reactie #1386 Gepost op: 17 February 2012, 09:03:44 »
Zo, net weer thuis.

Verrek, Leen en Geoffrey. jullie hebben gelijk !
Ik heb het inderdaad NIET goed gelezen.

Dat zal ik even met hen kortsluiten, want ik vond het al vreemd dat ze zomaar ineens een flink stuk van die £125.00 afhalen puur naar aanleiding van een emailtje, dat ik het een hoge prijs vond voor een analoge loco.
Aan de andere kant is het natuurlijk duidelijk dat niemand bij z'n volle verstand £111.17 gaat betalen puur voor verzenden alleen, zelfs een lottowinnaar is zo gek nog niet ! Daar verbleekt Australia Post zelfs nog bij, en voordat ik AP goedkoop ga vinden moet er nog heeeel wat gebeuren  ;) Het is ook een wat vreemd bedrag zo met die 17 cent op het eind.
Zodra ik antwoord heb, laat ik het weten.
Uiteraard gaat ome Jan GEEN £236.17 lappen, want ik ben GEEN lottowinnaar en heb ook geen gaatje in m'n hoofd  :)

Overigens levert ook Rails deze BR blauwe Class 22 voor £124.50 en de verzendkosten zijn mij inmiddels bekend van de 24, dus £12.00

Overigens nog bedankt voor je review link Geoffrey en British Rail adept voor de wikipedia link  (y)
Zal het zometeen even bekijken.

Gr. Jan

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1387 Gepost op: 17 February 2012, 09:38:36 »
Het lijkt me stug dat Hattons bijna 10x zoveel aan verzendkosten rekent dan Rails, maar even checken kan nooit kwaad. Mijn ervaring is dat Hattons qua verzendkosten veruit de goedkoopste is. Hoe ze het voor elkaar krijgen om dingen in flinke kartonnen dozen voor GBP 1,50 en 3,00 hierheen te sturen is mij nog steeds een raadsel, maar het maakt het bestellen wel een stuk makkelijker (er zijn weer een paar pakjes onderweg  ;)).

Mvg,

Leen.
« Laatst bewerkt op: 17 February 2012, 09:43:00 door Stoomboy »

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1388 Gepost op: 17 February 2012, 10:35:02 »
Grom*mopper*grom...

M'n deal op MP wat betreft de Ierse Class 141 lijkt te zijn afgeketst. Redelijk irritant, maar dat kan met de vrijblijvendheid van MP gebeuren. Aan de andere kant: er is nog geen geld betaald. Dus feitelijk geen man overboord behalve wat chagrijn. ;) Ik kan weer een verkoper op m'n blacklist zetten.

En wat doe je bij chagrijn? Precies, 'shop till you drop'! ;D Nou wil ik eigenlijk nog wel een Murphy Models/Bachmann 141 of 181 erbij en die zag ik voor niet al te veel geld op site site van Antics Online. Heeft iemand ervaring met deze webwinkel, positief dan wel negatief?

Groeten, Geoffrey

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1389 Gepost op: 17 February 2012, 10:58:53 »
Jammer hoor. Ik heb bij die verkoper op MP ook een paar loks gekocht en heb er heel goede ervaringen mee. Hij heeft me zelfs weken later nog een ontbrekend onderdeel nagezonden, nadat hij het gevonden had.

Bij Antics heb ik ook wel eens gekocht, en geen problemen ondervonden. Verwacht alleen niet dat de P&P net zo laag is als bij Hattons. M.i. kun je het dus gewoon doen.

Leen.

« Laatst bewerkt op: 17 February 2012, 13:11:54 door Stoomboy »

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1390 Gepost op: 17 February 2012, 15:32:46 »
@ Leen: Tsja, ik had eerder ook goede ervaringen met betreffende verkoper. Maar na zijn mail met akkoord op mijn bod heb ik niets meer vernomen op e-mails van mijn kant en inmiddels is ook de advertentie offline (hoewel die nog niet verlopen was). Als er een goede reden voor is, prima, maar radiostilte geeft bij mij wat vragen.

Bij Antics Online zag ik nog betaalbare nieuwe Class 141's en 181's staan. Hattons heeft alleen de moderne (zwarte) museumversie van de 141 nog tegen de volle prijs. In elk geval bedankt voor het positieve advies over Antics Online, dan kan ik dat adres meenemen in mijn keuze.

Ach, en wie weet doe ik wel een snoezige Pannier of 3F met een zwerm short-based wagons bestellen bij Hattons... Die foto's van Ben hier in dit draadje waren toch wel èrg leuk! Hoe rijdt zo'n Pannier of 3F trouwens? Gaat dat een beetje op kruipsnelheid?

Groeten, Geoffrey

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #1391 Gepost op: 17 February 2012, 18:06:16 »
Bachmann loks hebben een 3-polige motor, maar dat zou je niet zeggen. Ze lopen gewoon erg goed en hebben een heel soepel lopend chassis. De 3F is trouwens een koopje.

Leen.

en_voyage

• Offline Offline
  • ***** *
« Reactie #1392 Gepost op: 18 February 2012, 18:40:05 »
@ Leen: inmiddels heeft het verhaal van MP een positieve wending gekregen. De verkoper meldde dat er sprake was geweest van een vergissing, maar de loc bleek wel al verkocht. Voorstel was om een loc uit de zusterserie Class 181 tegen mijn oorspronkelijke bod te leveren. Daar kan ik prima mee leven en hiermee is wat mij betreft de zaak positief afgerond. Zó kan MP dus ook! Verkoper is bij deze meteen van m'n blacklist af.

@ allen: Op Jijbuis vond ik een filmpje van een naar breedspoor omgebouwde 181 in black & tan. Dat breedspoor is toch wel erg gaaf, zo... alleen wel een pittige klus, want als bouwer zul je alle rails zelf moeten leggen. Zoveel zelfkastijding is iets teveel voor me, ik blijf gewoon bij het 'smalspoor' van 16,5 mm.

Groeten, Geoffrey

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #1393 Gepost op: 18 February 2012, 19:29:55 »
Mijn gedacht.

Welk ééntje komt jouw collectie vervoegen?
http://irishrailwaymodels.info/index.php?main_page=index&cPath=1&sort=20a&page=2

Go n-eiri an t-adh leat!
"Good luck"

Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #1394 Gepost op: 18 February 2012, 20:14:38 »
Dia presentatie van mijn collectie tot nu toe inc. de Benelux hondekop.
http://youtu.be/su2sKYdLuZY

Groetjes Ben.