Het is woensdag, dus tijd voor een nieuwe weekplaat van Stephen D. Hawkins. Deze week een afbeelding van een BR(LNER) A1 Class 4-6-2 Stoomlocomotief.Foto: ©️Philip D. HawkinsHet is 1959. Een van de Peppercorn A1 Class stoomlocs, nr. 60131 “Osprey”, verlaat Leeds Central Station met de “Yorkshire Pullman” rijtuigen naar Kings Cross Station in Londen. Aan de linkerkant staat een Jubilee, nr. 45698 “Mars” klaar voor een reis naar Liverpool. En rechts is een J50 Class 0-6-0 Shunterloc aan het werk. Het station werd gesloten in 1967.
Vorige week kwam na vier weken het pakket van Hattons binnen en gisteren na drie weken het pakket van Kernow. Ik ga hier nu even niet op de inhoud in, maar i.v.m. Brexit alleen op de kosten................................
..........................Met generiek, dus niet prototypisch, rijdend materieel ligt er van alles op de loer, zeker als het over Victoriaans materieel gaat. Maar er is geen fabrikant die zijn vingers aan prototypisch correcte modelrijtuigen uit die periode gaat branden en dus mogen we blij zijn met de rijtuigen die Hornby en Hattons leveren...........................
... maar ja, wat moet ik dan straks achter mijn Stirling Single hangen...
Toen ik vanmiddag het lokadres van mijn GWR "Castle" wilde aanpassen, viel opeens de front pony truck (de bogie met de voorloopwielen) naar beneden. ..........................................Zie je dat rechtop staande piefje? Daar zat een soort ventielslangetje overheen om hem in het chassis op zijn plek te houden.Hier zie je waar hij onder de lok thuishoort:Door het vierkante onderste gat waar je door naar achteren kunt kijken zie ik morgen het piefje verschijnen, als ik de bogie op de juiste manier onder de lok houd. Daarna moet ik, ook vanaf deze zijkant, proberen om er een stukje pijp o.i.d. overheen te krijgen en vast te plakken. Dat moet allemaal vanaf de zijkant, want vanaf de bovenkant kun je er niet bij, omdat daar precies het schroefje zit, waarmee het chassis aan de kap vastzit.Kijk, dat noem ik nou DesignClever! ........................