Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
  

Auteur Topic: Rothenburg (spoor N)  (gelezen 58398 keer)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #210 Gepost op: 30 november 2022, 11:02:05 »
Das wel een vreemde eend in de bijt.(Franse spoorwegen)

Wel mooi. (Paar van die Juracement wagens zien te scoren.... ::))
Link naar voorbeeld: even scrollen .
Zijn meerdere modellen met dat opschrift.
Ook cement wagons.
Kan een leuk treintje worden :D

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2022, 11:16:03 door NS264 »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Niels81

  • Offline Offline
  • Berichten: 108
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #211 Gepost op: 30 november 2022, 21:20:04 »
Ziet er zeer fraai uit (y) (y)

Groet,

Niels
Industriepark NL in spoor N

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #212 Gepost op: 30 november 2022, 21:46:36 »
Das wel een vreemde eend in de bijt.(Franse spoorwegen)
Valt wel mee. Mijn baan ligt (fictief) ergens aan de Moezel of Rijn. Ik heb al wat meer Frans materiaal. Deze heb ik in het echt eens gezien toen ik langs de Moezel fietste. Die reed solo.
Ziet er zeer fraai uit (y) (y)
Bedankt :)

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #213 Gepost op: 05 december 2022, 20:49:03 »
Wat pics van mijn andere Franse materiaal:


TER X739000 (ook te zien in mijn avatar). Gewoon mooi met die kleuren. Leuk model van Arnold, wel is de binnenverlichting erg blauw.


FRET 461000 (in NL beter bekend als 6400).


BB115000 met Corailrijtuigen (oude foto)



WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #214 Gepost op: 21 december 2022, 18:34:07 »
Een en ander gedaan de afgelopen tijd. Trottoir een zwarte wash gegeven:




Speeltuintje in elkaar geknutseld (staat nog los, want de ondergrond moet nog gedaan worden):


Gewerkt aan de weg:






En de begroeiing ernaast




En een schoolpleintje in wording:



Containertrein:


Via de Kleinanzeigen op 1zu160 een mooie aanvulling op mijn containertrein gescoord: 2x Bertschi tanktainer wagon en 4x Hoyer. 1 Hoyer had ik al, en 3x een CAI/Eurotainer. Daarvan heb ik overigens in Zutphen nog eentje gevonden voor een leuke prijs (staat niet op de foto), alleen toen ik thuiskwam zat ik pas de reden voor die prijs: de Eurootainer was wat verbleekt. Helemaal achteraan hangen er nog twee met resp. Hamburg-Süd/Evergreen en Hapag Loyd/P&O.  Die had ik op de laatste beurs in Houten gevonden. Leuk treintje zo :)

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #215 Gepost op: 27 december 2022, 22:31:19 »
De Pz IV-H (D) van Ooarai in elkaar gezet (zie ook draadje "Mijn aanwinsten"). Toch nog enige drempels met de Japanse handleiding. Ik dacht nl. dat er decals bij zaten. Na de eerste een tijdje in water laten weken zonder dat 'ie loskwam, ontdekte ik dat het stickers zijn.


Is ook wel te zien op de foto dat het stickers zijn. Niettemin leuk  :D

Wel relatief makkelijk bouwen, want is een kliksysteem. Je kunt de cuppola ook vervangen. Nu zit de open cuppola erop, met Miho Nishizumi erin. Er kan dus ook een gesloten op. Die kun je eenvoudig omwisselen.

Ook wat betere foto's gemaakt van de containers:




Die zijn best leuk bedrukt (y)
Zie overigens wel dat ik ze niet helemaal netjes heb opgestapeld. In tegenstelling tot de containers van b.v. Minitrix zitten er geen palletjes/nokjes op de hoeken zodat je ze kunt opstapelen. Er zit overigens ook geen bodem in ::)

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #216 Gepost op: 12 januari 2023, 22:27:21 »
De vorderingen van de laatste weken:

een paar transformatorhuisjes in elkaar geknutseld (lasercutsetje van Noch). Moeten nog een plekje op de baan krijgen. Ik kan nog wel een setje gebruiken, denk ik. Die dingen zie je overal.


Zaten goed veel bordjes bij, dus die gebruikt voor wat trafokasten die ik nog had liggen. Die al wel een plekje gegeven:




Omdat ik het leuk vind nog wat plaatjes van  Miho die in haar Pz IV rondrijdt (degenen die dat niet leuk vinden kunnen naar de omgeving kijken, hoewel er soms een lantaarnpaal of boom wat in de weg staat)   ;D













De rijtuigjes uit het GuP-setje in elkaar gezet. Kliksysteem, dus gaat vrij makkelijk (en zonder lijm). Zitten wel asjes onder die kunnen draaien, maar zijn wel standmodellen, want ze draaien stroef en de flenzen zijn te laag. Ze zijn mooi bedrukt en zien er wel grappig uit. De beide kanten zijn verschillend.




Op het terras bij het koffiehuis is een serveerster opgedoken.





Ze komt uit een setje van Noch wat echt heel mooi beschilderd is. Ik vind het eigenlijk jammer dat ze wat achterop de baan staat.

En het speeltuintje van ondergrond voorzien.


Ik moet nog wel wat doen aan de overgang naar het groen aan de linkerkant. Dat is nu wel erg abrupt. Er moet ook nog iets van een hek omheen. De toestellen staan nog los, behalve de wip.

In de proefopstelling had ik wat meer toestellen staan, maar dat komt wat druk over, vind ik.


En ook maar eens een plaatje van een trein

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #217 Gepost op: 14 januari 2023, 17:38:31 »
Op het meest recent aan gewerkte deel nu ook de lantaarns aangesloten (sorry, foto had scherper gekund, maar mijn camera had er wat moeite mee).


Een overzichtsfoto van de Bahnhofstraße


En van de hele stad (baan)

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #218 Gepost op: 14 januari 2023, 18:06:23 »
Ja, verlichting.
Dat vind ik toch het leukste.
Zat daar vroeger uren naar te gapen in de wintermaanden (nog steeds dus).

Fraaie updates.
Die speeltuin van Faller hebben ze geloof ik al hun hele productie in hun programma zitten bij Gebr. Faller.

Wel leuk om nog ergens een legerkamp te bouwen of tanktransport bij het station.

Gr. Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #219 Gepost op: 14 januari 2023, 18:24:17 »
Ja, het is wel mooi verlichting, maar het aanleggen ervan vind ik altijd zo'n gedoe. Al die draden trekken :o

Ik heb helaas geen ruimte meer op mijn baan voor een legerkamp of tanktransport.
Bij het station komt een Edeka, werkplaats en een skatepark.


Op de foto nog een kartonnetje, maar de werkplaats heb ik al gebouwd, maar kennelijk nog geen foto van genomen. Skatepark moet nog geschilderd worden.

raymond erdtsieck

  • Offline Offline
  • Berichten: 3561
  • N Spoor Freak
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #220 Gepost op: 14 januari 2023, 22:02:12 »
Mooie sfeervolle plaatjes in het donker  Wim! (y)
Mis alleen nog wat figuren op straat.....maar die komen waarschijnlijk nog!?

Groet,
Raymond
No Pain No Gain!

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #221 Gepost op: 14 januari 2023, 22:10:09 »
Bedankt. Figuren komen nog. Daarvoor moet het nog wat meer afgerond zijn, anders liggen die zo weer omver. Nu staan er ook geen auto's op de wegen en parkeerplaatsen, omdat ik de verschillende stukken vandaag er een paar keer afgehaald heb. De 'berg' met het arbeidserswijkje, de brug over het station, de plaat met het station tot en met het raadhuis en de plaat vanaf het raadhuis tot de brug over het spoor bij het kasteel zijn allemaal afzonderlijk afneembaar.

Nog wat meer foto's.

Een tijdje terug was ik bezig met de Edeka, daar heb ik (vorig jaar al) licht ingebouwd en vanavond ook aangesloten.




Nu ik de foto's heb genomen weet ik weer wat een van de redenen was dat ik het nog niet had aangesloten: ik wil nog wat klanten met winkelwagentjes bij de kassa zetten, maar die moet ik nog bestellen. OM erbij te kunnen moet het dak er weer af, en dan moeten de verlichtingsdraden weer los  ::)

Ik heb eind vorig jaar ook een werkplaats gebouwd voor achter de Edeka, maar besefte me dat ik die nog niet op de foto had gezet. Op de achtergrond het nog steeds onbeschilderde skatepark met een tijdelijke afzetting van het spoor door de eerder getoonde anime-containers


In de werkplaats staat een auto op de brug. Licht moet nog ingebouwd worden.


Het pleintje voor het raadhuis was nog wat donker, daarom heb ik daar nog een lantaarnpaal neer gezet (achteraf op niet zo'n handige plek, staat eigenlijk midden voor de deuren, maar dat soort 'grappen' komt in het echt ook wel eens voor). Ook het restaurant van licht voorzien.



WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #222 Gepost op: 16 januari 2023, 00:08:08 »
Vordering aan het skatepark













WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #223 Gepost op: 21 januari 2023, 17:18:57 »
Bij het skatepark nog een lantaarn neergezet, die links is nieuw, dat was een wat donker hoekje


Vandaag mijn schakelpaneel voorzien van magneten met opschriften van loks en treinlengte (ik rijd niet computergestuurd).


Met ook wat strips voor de 'opslag' van loknummers en lengtes ik nu niet gebruik. Niet alle plakkertjes zitten helemaal recht  ;D


Dat was eerst met post-its (je ziet er op de foto hierboven ook nog eentje, maar dat is omdat dat knopje niet goed werkt). Het was zo:

Die post-its gaan nogal snel los, met magneetjes blijft het beter zitten.

Ook nieuwe containers en containerwagens:




Zien er nog best goed uit, ondanks dat de wagens en de containers 1:160 zijn, misstaat het niet. Ze hebben alleen geen kortkoppeling (de prijs was daar ook naar: basisprijs voor een setje ongeveer €17, daar komt nog wel BTW, verzendkosten en douanekosten bij).
Wat me een beetje tegenviel, is dat de lipjes net niet op de goede plek zitten. Een container zit dan echt goed klemvast, de andere twee kunnen nog een beetje verschuiven (maar vallen er niet snel af).

En een Japans motorrijtuig met reclame-opdruk voor Girls und Panzer.


Mooi bedrukt  (y) Heeft net als de containerwagens geen kortkoppeling. Het lijkt alsof er verlichting in zit, maar dat is de verlichting van de Volksbank die doorschijnt.
Er zit wel kop- en sluitverlichting in, maar die flakkert nogal, is niet richtingsafhankelijk (iig niet op mijn digitale baan en als ik de machinevertaling van de website van Kato lees, ook niet analoog. Machinevertalingen van Japans naar Engels gaan niet altijd goed, maar zelf bak ik er helemaal niets van). Op de foto hieronder doet de sluitverlichting het wel, maar de frontverlchting het niet (ze gaan random aan en uit).


De andere kant heeft een andere bedrukking.


Het is 1:150, dus even wat vergelijkingen met 1:160. Met een Silberling (Rotling), zie je dat het wat breder lijkt uit te vallen.


Naast een dubbeldekker lijkt het dan weer mee te vallen.


Van bovenaf valt vooral het vierkante dak op. Dat lijkt vooral erg breed. Het Japanse rijtuig is ook inderdaad net iets breder dan de Duitse, maar het vierkante dak maakt het wat 'massaal'. Als het op zichzelf staat valt het veel minder op.


Jullie hebben misschien ook gezien dat de achtergrond op de foto's anders is:



Dat klopt, ik heb de achtergrond Schwarzwald-Baar van Faller goedkoop kunnen kopen. Aangezien die hoog is en vooral wolken heeft, leek die wel bruikbaar. Viel tegen. Het niet-wolkendeel was niet geschikt, dus heb ik er af gehaald (maar daar had ik al rekening mee gehouden). De wolken vallen wat groot uit, dus ik vind het niet echt optimaal. Bovendien ging het met plakken verkeerd. Ik had wel op een reststukje eerst geprobeerd met Busch-sproeilijm. Dat ging goed. Maar bij het plakken van het eerste deel (het is een achtergrond in 4 delen) sproeide ik wat meer lijm dan op het probeerstuk, en toen ik het geplakt had, leidde dat tot vlekken  :x Dat zag er echt niet uit. Dat er maar weer afgetrokken en de rest maar met goedkope hobbylijm van de Action geplakt, dat ging wel goed. Alleen heb ik nu dus 70 cm tekort :x

« Laatst bewerkt op: 21 januari 2023, 17:21:10 door WimC »

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Rothenburg (spoor N)
« Reactie #224 Gepost op: 21 januari 2023, 18:56:58 »
Hoi,

Denk dat ie Auhagen achtergronden beter passen. Zijn stukje duurder.
Maar kijk bv eens bij Marnan of Peard.

Je kan net geluk hebben bij de eerste.

Gr. Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#