Ik had een "oude" slecht lopende zilverbuik en op de beurs in Houten een Rivarossi exemplaar met rode band gekocht. Ik wil de zilverbruik nu als dummy gebruiken en ga er vanuit dat het nieuwe Rivarossi type voldoende trekkracht heeft. Heeft iemand hier ervaring mee?.
Voor dit doel heb ik inmiddels in Houten bij de LIMA-man voorin de grote zaal een motorloos draaistel gekocht waarvan naar nu blijkt dat de onderplaat die de assen op de plaats moeten houden niet meegeleverd is, dus even wachten tot de volgende beurs mei-a.s.
Mario, ik heb de afmetingen niet genoteerd, is ook al inmiddels 10 jaar geleden dit project... gewoon uitmeten op de bodemplaat en het schroefgaatje goed in het midden van de draaistelopening positioneren. evt eerst op papier uittekenen/meten, dat werkt wel handig.Na 10 jaar geen gek idee om het een keer af te maken trouwens Ding uit de la gehaald en geconstateerd dat de zelfgemaakte kruisvorm cardan ratelt in bogen. Naar oplossing MkII dus: een GM&S cardannetje en de motor verder naar achter.Door het grote (Athearn) vliegwiel moest wel het loodblok op de bodem verder naar achteren, hiertoe wat klemrandjes in de bodem weggesneden.Dan met kleine loodjes een bedding gemaakt waar, behalve extra gewicht, ook de motor goed in op z'n plaats blijft liggen. Vervolgens gelijmd.Het plaatje voor de decoder moet ook nog ergens een plek krijgen, hiervoor een frame over de aandrijving gemaakt.Het doorkijkje, helemaal vrij is hij niet maar ik vind m best netjes.Nog even de frontseinen aangesloten op de decoderprint. Tot zover, sluit- en binnenverlichting, Scharffenbergs en losse onderdelen gaat de volgende eigenaar doen.