Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door W. Dagevos
Vandaag om 20:45:46
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
Vandaag om 20:41:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:36:28
Artitec 6300 door Eric B
Vandaag om 20:14:03
Configureren van YD8116 via web browser door Ronald Halma
Vandaag om 20:13:21
verlichting inbouwen voor beginners door Michaël dB
Vandaag om 20:04:48
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door richardvandijk
Vandaag om 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 19:33:38
marklin 3756 verlichting door bellejt
Vandaag om 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:19:57
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 19:17:38
Raadplaatje door roco
Vandaag om 18:58:00
Digitaliseren Trix V 120 door Overet
Vandaag om 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Peter Kleton
Vandaag om 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main door reMARKable
Vandaag om 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 15:26:45
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
Vandaag om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 14:41:44
Stroomdetectie issues. door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
Vandaag om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 13:02:37
Loksound downloads door D_Loc
Vandaag om 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Pauldg
Vandaag om 12:43:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
Vandaag om 10:50:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 09:46:28
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:34:43
  

Auteur Topic: NS 6500 Fleischmann  (gelezen 2624 keer)

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
NS 6500 Fleischmann
« Gepost op: 06 February 2011, 11:29:36 »
Nog niks over gelezen hier, maar ik zie hier een leuke 6500 in
aan passen van voetplaat , dom en achterwand en je bent volgens mij al een heel eind

wat vinden jullie ervan ?
Gr Jan

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:NS 6500 Fleischmann
« Reactie #1 Gepost op: 06 February 2011, 11:31:23 »
een 6500 is nog een maatje kleiner, dit zit ergens tussen een 6900 en een 6500 in zo op t oog. Ik ben wel benieuwd naar het drijfwerkje straks.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:NS 6500 Fleischmann
« Reactie #2 Gepost op: 06 February 2011, 11:41:19 »
L.O.B 6260 mm    NS6500 idd as afstand iets te ver uit elkaar
L.O.B 7475 mm    NS8000 as afstand beter maar vergt meer ombouw
gr jan

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:NS 6500 Fleischmann
« Reactie #3 Gepost op: 06 February 2011, 11:48:18 »
8000 is ook niet echt zo'n NS-loc, gewoon een overgenomen aannemerslocje... Ik had ooit een idee voor een 6500 dat geloof ik aardig werkt, namelijk een fleischmann-T3 achter de middenas afzagen, kleinere motor erop (dunne mashima) en zelf een kap versieren. Ben nooit verder gekomen dan frame mollen en motor erop tapen en het reed prima.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:NS 6500 Fleischmann
« Reactie #4 Gepost op: 06 February 2011, 11:53:20 »
nou ja op  EDE-WAGENINGEN reed gewoon een 8000 ;D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:NS 6500 Fleischmann
« Reactie #5 Gepost op: 06 February 2011, 11:59:39 »
dat ding heeft nooit in de lijndienst gezeten, alleen n beetje rondkeutelen bij werkplaatsen... De lagers waren niet goed genoeg om de hoofdlijn op te mogen ofzoiets.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5549
  • Team Mitropa
Re:NS 6500 Fleischmann
« Reactie #6 Gepost op: 06 February 2011, 12:09:23 »
van EDE naar WAGENINGEN was ook geen hoofdlijn he.
de 8100 komt toch ook in de buurt, ik zie toch wel leuke mogelijkheden met dit tiefje.
jan

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:NS 6500 Fleischmann
« Reactie #7 Gepost op: 06 February 2011, 12:13:23 »
8100 heeft walschaert-stoomverdeling en enkele leibaan...