Zou mij benieuwen hoesnel PIKO met dit model komt, ik zal eens informeren bij de importeur. De huisstijl is heel mooi en fris.
Dit is de eerste keer dat ik hoor dat de naam ACTS verdwijnt, wel jammer, het was de eerste particuliere goederenvervoerder in Nederland.
Was dat niet Short-Lines? Of is SL een buitenlandse speler?
Oordeel zelf.... [Edit] Bron: 3 Rail forum (Brigitte)
Dat is toch echt zo, let maar op. Alle locomotieven/treinstellen in nederland hebben een wit of geel front.En ik weet van spoorwerkers dat ze dat heel belangrijk vinden.
Neen, ACTS bestaat al sinds 1989; vanaf maart 1998 reden zij met een gehuurde 2200 van Strukton het afvalvervoer tussen Groningen en Wijster. Vanaf maart 1999 ging ACTS ook rijden met de overbekende 1200 en ex NMBS reeks 62. Shortlines begon enkele maanden na ACTS, in juli 1998, met het rijden van de containershuttle tussen Europoort en Born. De tractie voor deze treinen werd geleverd door partner HGK (met de fraaie DE1024).
Thalys?
Shortlines was dus wel de eerste maatschappij die met 'niet-Nederlandse' locomotieven ging rijden.
Goed gezien Rick, maar die NMBS-locs kwamen volgens mij echt pas iets later bij ACTS. Als ik het goed heb, dan hadden ze eerst alleen maar die 1200-en en dan was Shorlines dus toch de eerste vervoerder in Nederland met 'niet-Nederlandse' locs.