Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rogier
18 June 2025, 23:47:49
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Wim Vink
18 June 2025, 23:06:09
Het Boemeltje - Electronica door MOVisser
18 June 2025, 23:01:24
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Jeroen Water
18 June 2025, 22:42:33
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
18 June 2025, 22:10:34
Zee. Land. door Huup
18 June 2025, 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
18 June 2025, 20:44:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
18 June 2025, 20:34:37
LS Models 2025 door Rick
18 June 2025, 20:16:25
Frans loodsje et cetera door tothebeach
18 June 2025, 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
18 June 2025, 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
18 June 2025, 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
18 June 2025, 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
18 June 2025, 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
18 June 2025, 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
18 June 2025, 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
18 June 2025, 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
18 June 2025, 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
18 June 2025, 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
18 June 2025, 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
18 June 2025, 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 June 2025, 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
18 June 2025, 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
18 June 2025, 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
18 June 2025, 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
18 June 2025, 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
  

Auteur Topic: Märklin en Trix nieuw H0 2011  (gelezen 81202 keer)

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #165 Gepost op: 24 January 2011, 16:47:36 »
Citaat
Euhh...huh?
Heeft Rivarossi die al aangekondigd dan?

Ja die zijn aangekondigd

Sebastian

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #166 Gepost op: 24 January 2011, 21:24:23 »
MTE bied vaak de mogelijkheid wisselstroommodellen om te laten bouwen naar gelijkstroom, dus je zou daar eens kunnen informeren.

mvg,
Gert

of andere alternatief een 2e hands hamo motorpost bezorgen en de kap ervan dan weer zamen met de wisselstroom onderbouw verkopen. Zal maar zo of zo een duurde plezier worden  :'( 

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4228
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #167 Gepost op: 24 January 2011, 21:52:42 »
Toch benieuwd

Er komt een reeks 28 uit van Piko en een reeks 28 van Marklin.

Heeft iemand ervaring met de 186 van Marklin qua aandrijving ? En de detaillering van dit soort hobbymodellen van Marklin ? Is dat te vergelijken met expert van Piko ?

Denk dat ze qua prijs dicht bij elkaar gaan zitten namelijk, maar dan zou het nummer nog doorslaggevend kunnen zijn.

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1098
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #168 Gepost op: 24 January 2011, 22:13:57 »
Denk jij dat de Märklin minder dan 100 E gaat kosten?

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4228
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #169 Gepost op: 24 January 2011, 22:24:25 »
Nee,

Maar als ik kijk naar artikelnummer 36606 van Marklin (ook traxx), dan heeft ie dezelfde constructie en valt ie volgens mij in hetzelfde programma. Deze lok heeft als adviesprijs 115 euro. De wisselstroomversie van Piko is 110 qua prijs.

Dat is dan 5 euro verschil. Volgens mij beide aandrijving over cardan, alleen heeft Piko sluitlichten. Voor MIJ niet zo relevant, aangezien ze waarschijnlijk niet apart te schakelen zijn. Dan blijven over de details in uitvoering en de nummering.

Interessante keuze dan toch ?

M
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6664
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #170 Gepost op: 24 January 2011, 22:30:27 »
De 36606 heeft een zeer low budget motor en de PIC (alzheimer) decoder is een drama. Dan toch liever de Piko.

Gr, Ben.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4228
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #171 Gepost op: 24 January 2011, 22:47:42 »
Kijk

Dat is een duidelijk antwoord ! Nog meer ervaringen ?


M
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Lokpaint

  • Gast
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #172 Gepost op: 25 January 2011, 09:29:58 »
Nou..

De piko heeft geen decoder en een minstens net zo low budget motor. ;D

Oftewel, bij de marklin kun je de decoder er ook uitgooien en vervangen door een lokpilot.
Overigens vind ik de standaard decoder zo slecht nog niet.

Bij de marklin vraag ik me wel af of ze extra voor deze lok een 186 opbouw gaan ontwikkelen. Ik vermoed van niet, en je krijgt dan een 185 met een 186 dak. Even afwaachten dus.

De piko krijgt wel de goede opbouw.

Persoonlijk vind ik de marklin een stuk degelijker dan een piko. De piko heeft wel een betere detaillering.
Gewoon wachten dus tot ze in de winkel liggen, en dan vergelijken.

Bart

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4228
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #173 Gepost op: 25 January 2011, 10:00:53 »
Bart

Dank, had ook al zo een idee dat het motorisch goed te vergelijken is. Idd even wachten dan maar.

Als niet kenner, waarin verschilt de 185 dan zichtbaar van de 186 ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #174 Gepost op: 25 January 2011, 11:13:06 »
Een 185'er is qua uiterlijk hetzelfde als een 186 'er. Alleen kan een 185'er alleen onder wisselspanning rijden en sommige 185'ers hebben ook maar 2 (wisselspanning)stroomafnemers. Sommige 185'ers hebben ook 4 stroomafnemers, maar deze hebben er 2 voor Zwitserland dacht ik, daar moet je smallere schuitjes hebben om toegelaten te worden. (Dit weet ik niet zeker).

Een 186'er kan onder wissel- en gelijkspanning rijden, en heeft dus ook 4 stroomafnemers (2 binnenste voor gelijkstroom en 2 buitenste voor wisselstroom). Dus kan ook o.a. in Nederland en België rijden. Een 185'er kan dit niet.

Gr. Rick

spotterke

  • Offline Offline
  • Berichten: 69
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #175 Gepost op: 25 January 2011, 11:22:43 »
Hallo,

Een 186'er heeft ook nog een veel groter verschil ten opzichte van een 185'er. Bij een 185'er zijn de zijwanden van de lok namelijk geheel glad. Bij een 186'er zijn er naden zichtbaar. Zie de volgende foto's (links naar www.railcolor.net) ter vergelijking:

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406157&lang=1&file=bomb_34313_53&action=image&position=4
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406157&lang=1&file=bomb_33398_57&action=image&position=8

Wil Märklin het model dus helemaal correct maken, zullen ze ook de zijwanden opnieuw moeten maken. En in de meeste gevallen zal dat een nieuwe mal betekenen. Als ik de foto van het handmonster op de Märklin site bekijk, dan lijkt de lok die naden ook te hebben, dus het zou zomaar kunnen dat ze de mal gaan aanpassen. Als het handmonster de naden al heeft, dan moet het wel heel raar lopen als de productiemodellen het straks niet hebben.

Overigens zou ik zelf eerder voor de Piko gaan. De Märklin heeft een metalen kap en die zijn toch meestal wat grover en minder fijn gedetailleerd. Bij de 185'ers zijn de Piko hobby loks in ieder geval een stuk fijner gedetailleerd dan de Märklin Hobby loks. Maar er zullen vast mensen zijn die daar anders over denken.

Mvg, Sander
« Laatst bewerkt op: 25 January 2011, 11:24:55 door spotterke »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4228
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #176 Gepost op: 25 January 2011, 11:29:07 »
Verd**d

Je hebt gelijk. Had zelf het idee dat er niks 'zichtbaar'  zou zijn, maar toch dus. Zou ook zeggen dat de neus bij de 185 na de knik wat verder terugloopt, en bij de 186 niet, maar ook dat lijkt goed te gaan bij het handmonster

Idd even wachten dan maar op beide modellen.

Altijd leuk zo een multifunctionele loc

M

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #177 Gepost op: 25 January 2011, 11:33:39 »
had je beter de vergelijk tussen 185.2 en 186 gemaakt, de oorspronkelijke 185 op de link is niet goed te vergelijken...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #178 Gepost op: 25 January 2011, 12:30:26 »
@M?
Dat komt omdat er 2 series zijn geweest. Je hebt de 185.1 en de 185.2. Oorspronkelijk hadden de modellen een teruglopende neus. Alleen heeft Bombardier die na verloop van tijd aangepast. Toen is de 185.2 onstaan. Sindsdien hebben ze een rechte neus. Vandaar dat er bij bijvoorbeeld Railion/DB Schenker 200 locs rondrijden met een teruglopende en 200 met een rechte neus.
Voor grootspoorfoto's zie site

spotterke

  • Offline Offline
  • Berichten: 69
Re:Märklin en Trix nieuw H0 2011
« Reactie #179 Gepost op: 25 January 2011, 12:33:28 »
Ja het verschil tussen een 185.1 en een 185.2 is me bekend. De plaatjes waren alleen ter illustratie van de zijwand. Ik had inderdaad beter een ander plaatje kunnen nemen.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2011, 13:09:31 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »