Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 2200 (52868)+ uhlenbrock 76420 door Ben
Vandaag om 15:31:15
rommenholler gasketelwagens door jandcargo
Vandaag om 15:25:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 15:19:14
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 15:12:20
bovenleiding Mader door Beneluxspoor.net Team Encyclopedie
Vandaag om 15:03:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 14:59:48
25 jaar geleden door eemstede
Vandaag om 14:51:09
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 14:44:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:36:48
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door MaraNCS
Vandaag om 14:24:15
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 14:13:29
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:57:53
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Bob R.
Vandaag om 13:53:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 12:39:58
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Rob Ellerman
Vandaag om 11:14:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
  

Auteur Topic: Modelspoormagazine 56 - februari 2007  (gelezen 1559 keer)

Gert1

  • Gast
Modelspoormagazine 56 - februari 2007
« Gepost op: 31 januari 2007, 22:10:24 »
Deze keer weer netjes op tijd op mijn deurmat, dus alweer een bespreking van dit blad.

Als altijd opent dit magazine na het voorwoord met de nieuwtjesrubriek. Twee zaken vielen me deze keer op, namelijk dat Heris als merk kennelijk nog steeds bestaat (je kunt voor twee tientjes een niet gemotoriseerde containerkraan van hen aanschaffen die er best wel aardig uitziet) en dat er een merk bestaat met de naam Mathu Models. Ik had er nooit van gehoord en dat is niet zo vreemd, want het was meer dan twintig jaar (!) geleden dat het merk voor het laatst een model uitbracht. Voor een bedrag tussen de 1.100 en 1.300 euro heb je een exclusief model van de Belgische Reeks 26 in H0. Echt iets voor de liefhebbers.

N-spoorders opgelet: In een rapportage van maarliefst tien pagina's wordt een zeer fraaie modelbaan in jullie schaal naar Luxemburgs voorbeeld besproken. Ziet er werkelijk zeer overtuigend uit!

Het bespreken van een modelspoorbeurs is altijd een beetje mosterd na de maaltijd. Ben ik er zelf geweest, dan vind ik het leuk er over te lezen om zodoende mijn eigen mening te toetsen aan die van de verslaggever van het blad. Ben ik er niet geweest, dan is het leuk om te weten wat ik eventueel gemist heb. De Warley National Model Railway Exhibition is niet een beurs waar je zult struikelen over Hollanders en Belgen, maar is zo te lezen wel de moeite waard. Voor als ik ooit weer eens over de plas vlieg, vaar of er onderdoor rijd...

Modelspoor Praktijk vervolgt met nu alweer het derde deel over Module 1835. Deze keer over de bouw van een staakmolen. Dit artikel ga ik nog eens op mijn gemak lezen.

Tsja en dan komen we bij een uitvoerig artikel over de prijzen van tweedehands en nieuwe modellen op eBay. En wij Hollanders maar denken dat we volgens de Belgen zuinig en gierig zijn!   ;)
Persoonlijk boeit me dit niet zo. En bovendien denk ik dat je eigenlijk niet zo gek veel over prijzen kunt zeggen bij relatief kleine volumes. Voor voer de modelsporende statistici, zal ik maar zeggen.

Modelspoor Plan behandelt het station van Rocourt en het artikel is gelardeerd met fraaie foto's van het stationsgebouw en omgeving in vroegere tijden en heden. Leuk, maar ik vraag me wel af of dergelijke plannen nu vaak daadwerkelijk worden nagebouwd.

Modelspoor Praktijk begint met het tweede deel over industrielocomotieven. Een paar bladzijden verder wordt onder dezelfde vlag verslag gedaan van de bouw van een Belgische waterzuil en aansluitend wordt uit de doeken gedaan hoe je een Modeltorque vervangingsmotor inbouwt in een Fleischmann loc.

Modelspoor dioramawedstrijd bespreekt de nummer drie van deze wedstrijd, namelijk het diorama genaamd 'Rebecq'

Modelspoor Samenstelling behandelt deze keer de Edelweiss in de versie van 1979 - 1981.

Tot slot is de lezer aan zet om zijn stem uit te brengen in de jaarlijkse  verkiezing van het model van het jaar. Zal ik eens een voorspelling doen? In de schaal H0 gaat de loc van de Reeks 13 van LS Models winnen. Mark my words! Wil je een ander model liever op één zien eindigen, haal dan gauw dit nummer bij de betere boekhandel of natuurlijk bij de vakhandel!

mvg,
Gert