Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco model 63138
door
Charles_
Vandaag
om 22:33:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 22:20:45
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:42:10
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 21:32:14
HSM D1715
door
vpeters1984
Vandaag
om 21:09:03
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen
door
Thom
Vandaag
om 21:05:59
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:03:20
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:01:32
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 20:50:12
Modelbouwweekend in NZH-museum Haarlem op 15 en 16 november
door
CKLX
Vandaag
om 20:31:52
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 19:52:21
Houten Plus zaterdag 21-2-2026
door
MOVisser
Vandaag
om 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
VAM65
Vandaag
om 18:53:01
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Paulus
Vandaag
om 18:25:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:55:45
Acme nieuwe ICNG
door
Edgar
Vandaag
om 17:46:02
Pfarrerwinkel bahn
door
wob
Vandaag
om 16:49:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 16:39:52
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
Vandaag
om 16:23:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
spoorzeven
Vandaag
om 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor
door
Herb73
Vandaag
om 13:46:25
Aachenau West
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 12:48:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Kees-Jan
Vandaag
om 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Ronald69
Vandaag
om 11:22:21
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 09:29:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 08:49:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Eric B
Vandaag
om 06:52:54
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
Vandaag
om 00:15:33
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Aan een kant in-/uitstappen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Aan een kant in-/uitstappen (gelezen 2490 keer)
RJ
Offline
Berichten: 778
Aan een kant in-/uitstappen
«
Gepost op:
28 January 2007, 17:32:42 »
Ik vroeg me ineens af:
Waarom mag je maar uit een kant van de trein uitstappen en staat er aan de andere kant een hek?
Ik heb het natuurlijk over een situatie met aan beide zijden een perron, zoals bijvoorbeeld bij station Oss.
Gelogd
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8585
Spoor N
Re: Aan een kant in-/uitstappen
«
Reactie #1 Gepost op:
28 January 2007, 17:35:31 »
Anders moet de conducteur bij vertrek aan beide kanten de deuren tegelijk sluiten en dat gaat was lastig.
Door aan een kant in- en uit te stappen gaat het sneller en makkelijker.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
1619
Gast
Re: Aan een kant in-/uitstappen
«
Reactie #2 Gepost op:
28 January 2007, 18:14:15 »
Maar als er 2 waren voor de deuren dan hadden reizigers meer opstapplaats
Gelogd
mmhajvth
fulltime busy
Offline
Berichten: 3272
IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
Re: Aan een kant in-/uitstappen
«
Reactie #3 Gepost op:
28 January 2007, 19:17:40 »
Ja dat wel maar perrons aan 2 kanten van het zelfde spoor vinden we doorgaans alleen op stations die die capaciteit niet nodig hebben.
Waarom? Omdat het ruimte techisch veel handiger is om 2 sporen 1 perron 2 sporen 1 perron te bouwen, i.p.v. spoor perron spoor perron enz.
Dus stations die capaciteit nodig hebben worden automatisch ingedeeld op een manier dat je dus geen perron aan 2 kanten van de trein hebt.
m.v.g.
Mark
Gelogd
love to build realistic let's be kind.
Sander.
Offline
Berichten: 1172
Re: Aan een kant in-/uitstappen
«
Reactie #4 Gepost op:
30 January 2007, 13:28:42 »
...."Nächste station: Warschauerstraße. Ausstieg im Fahrtrichtung Links und Rechts."
En een gekrioel wat er dan op gang komt midden in de spits. Geweldig!
Dit alles een jaar of 3 misschien 4 geleden in de Berliner S-bahn.
mvg.
Sander.
Gelogd
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!
Anoniem
Gast
Re: Aan een kant in-/uitstappen
«
Reactie #5 Gepost op:
31 January 2007, 10:00:35 »
In de Parijse metro op enkele stations: links uitstappen, rechts instappen. Dat is ontzettend efficiënt, vooral ook omdat iedereen zich eraan houdt
.
Gelogd
conradm
Offline
Berichten: 124
Re: Aan een kant in-/uitstappen
«
Reactie #6 Gepost op:
31 January 2007, 15:12:49 »
Citaat van: Wesley op 31 January 2007, 10:00:35
Dat is ontzettend efficiënt, vooral ook omdat iedereen zich eraan houdt
.
en dat gaat in nederland echt werken ?-)
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: Aan een kant in-/uitstappen
«
Reactie #7 Gepost op:
31 January 2007, 15:26:59 »
Dat zei ik niet
. Integendeel, ik denk dat een dergelijk systeem in Nederland een enorme chaos zou opleveren.
Gelogd
conradm
Offline
Berichten: 124
Re: Aan een kant in-/uitstappen
«
Reactie #8 Gepost op:
04 February 2007, 20:45:31 »
dan zijn we het daar in ieder geval over eens ;-)
«
Laatst bewerkt op: 04 February 2007, 23:25:31 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd.
»
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Aan een kant in-/uitstappen