Nogal logisch, het design is afkomstig van Pininfarina, welbekend van vele dure auto's grt, Carlo
Het is nog erger! Het bestaat uit omgebouwde Leyland autobussen. Wikipedia en nog een bron
Het is nog erger! Het bestaat uit omgebouwde Leyland autobussen.
Zo te zien heeft Pininfarina bij deze treinstellen alleen de voorste halve meter ontworpen. Overigens vind ik de duikbril niet slecht, alleen is de rest van het rijtuig qua maatvoering en materialisatie totaal niet op de kop afgestemd. Die reeks 400, idem, maar daar is van die nood een deugd gemaakt; de kop is gewoon het eind van het rijtuig en door de buisbalg als uitgangspunt te nemen is er een karakteristiek beeld ontstaan. Overigens had de deur in de kop wel iets groter, of; de buisbalg rondom iets slanker gemogen. Maar mislukt vind ik 'm niet.En de samara was een verademing bij alle kistachtige produkten die we van Lada gewend waren. En hij detoneerde niet eens zo erg in het straatbeeld. Wel duidelijk oosters vormgegeven, det als de Skoda Favourit.
Maar dan weer ontworpen door Bertone. Met dat oostblok-ish is weinig mis verder, vind het wel tof. Overigens kon ik nergens bevestiging vinden van het feit dat Pininfarina de Samara deed.
Humor ook Porche heeft geholpen bij de ontwikkeling.