Hoop dat je hier ook weer een mooi verslag van weet te fietsen.
...Sikken hadden hooguit twee lantaarnen......Het toplicht was ook niet meer als een goede fietslamp!!...
komt er een verslag op BNLS?of sleutelspoor?
Maar... er zitten per setje maar 3 lantaarns bij... Gelukkig had ik er ook nog en setje losse lantaarns bij besteld
http://phildie.nl/Phildie/kleurenschema%27s/foto-verf-klein/NSd/Philo%20435-sikgroenkl.jpgOp de fotois het niet geheel duidelijk maar in het bijschrift op site staat dat het dak grijs moet zijn.Ik weet dat Philotrain niet heilig is.....maar vaak wel betrouwbaar.@Roy,Mooi Modelletje Grts
Ehhh, Remmert. Ik denk dat met donkergroen ook vaak het olijfgroen wordt aangeduidt.En waar zie jij ze dan?Maarten
De VSM heeft een mooi locpark, maar ze blinken niet echt uit in historische verantwoordheid...Ik zou ze dus niet als leidraad nemen qua juistheid of versies van kleurstellingen. Volgens mij was de sik altijd olijf/donkergroen met zwart dak (conform de stoomloc's van de NS).
deze reactie bestrijd ik, uit eigen ervaring als vrijwilliger weet ik dat de VSM alles zo nauwkeurig en origineel mogelijk probeert te houden ook naar kleurstellingen. op de diesels die overgespoten zijn kloppen alle sierstrepen precies zoals ze horen te zijn en wordt er door de dieselploeg hard gewerkt om alles zo origineel mogelijk te houden. bij het overspuiten wordt de goede kleur gekozen en bij alle 2200en, 2400en en hippels zijn de sierbanden en strepen naar originele voorbeelden , maattekeningen en foto's bekeken te hebben er op aangebracht.