Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
  

Auteur Topic: Gotthardbasistunnel  (gelezen 3263 keer)

Swiss_fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1284
  • Mijn fotoalbum zien? klik op het wereldbolletje
    • mijn foto's
Met vriendelijke groet, Peter

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6502
Re:Gotthardbasistunnel
« Reactie #16 Gepost op: 16 October 2010, 16:54:35 »
Zo'n lange tunnel is inderdaad erg saai. Niet erg als je 's nachts snel naar Milaan wil reizen.

Maar als je wilt genieten van het Zwitserse landschap moet je bovengronds blijven reizen.

Te hopen is dat de Zwitsers de oude lijn gaan inzetten voor toeristisch verkeer - bijvoorbeeld met panoramarijtuigen.

De oude Gothard-baan is fantastisch.
Wat dacht je van dit grandioze plekje rondom Wassen, waar je drie keer dezelfde scène ziet uit steeds verschillende hoeken:


Zwitserland - Gottard-baan

Tja, dat ga je met de tunnel allemaal missen.

Grzz,

Hans
« Laatst bewerkt op: 16 October 2010, 16:58:44 door Hans van de Burgt »

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2084
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:Gotthardbasistunnel
« Reactie #17 Gepost op: 16 October 2010, 19:14:41 »
Jaaaaah Wassen. Wat is het mooi daar.
http://www.youtube.com/watch?v=EnJfTJ4v81I
In deze film zie je al een stukje historic materiaal voorbij komen 8)
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Gotthardbasistunnel
« Reactie #18 Gepost op: 16 October 2010, 22:39:36 »
Vandaag heb ik met ergernis in de Stentor het onderschrift bij de foto van de doorbraak gelezen.
Het staat vol met fouten.
1 Ze geven aan dat er aan de tunnel van 2 kanten gewerkt is
In werkelijkheid zijn ze op 4 plaatsen begonnen
Aan de noordzijde in Erstfeld,in het zuiden in Bodio, op ± 1/3 van af het noorden in Sedrun en op ± 2/3 van af het noorden in Faido
Dit betekent dus dat men vanaf 6 kanten heeft gewerkt
2 De indruk word gewekt dat de het laatste boorwerk gereed is. De westelijke tunnelbuis is bij de Stentor al buiten beeld
3 Als men zich goed had verdiept in het tunnel onderwerp had men kunnen aangeven dat de einddoorbraak van de westelijke tunnel in April 2011 verwacht word.
4 De mensen die de werkzaamheden uitvoeren noemt men bouwvakkers.
Met alle respect voor de bouwvakkers maar de tunnelbouwers noemen de Zwitsers mineuren vrij vertaald mijnwerkers.

Al deze punten zijn voor mij onbegrijpelijk omdat ze 2 weken geleden een prachtig artikel in de courant hadden staan over de tunnel
Groet
Bart

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Gotthardbasistunnel
« Reactie #19 Gepost op: 17 October 2010, 11:26:41 »
De tunnel is ondanks hij maar op ±500m hoogte licht een technisch hoogstandje
De bestaande baan is natuurlijk wat belevenis niet te overtreffen?
http://home.arcor.de/jan.keckstein/bilder/020625.jpg

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Gotthardbasistunnel
« Reactie #20 Gepost op: 27 March 2011, 20:08:40 »
23 maart was het zover
Ook in de westtunnel is het laatste stukje doorboord
De techniek heeft gezegevierd
Nu nog de afwerking en dan kan volgens planning in 2017 de treinen gaan rijden
Gr Bart

Anoniem

  • Gast
Re:Gotthardbasistunnel
« Reactie #21 Gepost op: 27 March 2011, 20:27:27 »
Er wordt her en der zelfs al voorzichtig 2016 genoemd... In ieder geval blijven er nog een paar jaar over om plaatjes te schieten ;D.

Eind april maar weer eens doen :).

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Gotthardbasistunnel
« Reactie #22 Gepost op: 27 March 2011, 21:39:23 »
Hoi Wesley
Volgens mij blijft het bestaande traject bestaan om de plaatsen aan dit traject nog een spoor aansluiting te laten houden.
Dus de treintoeristen zullen ook na 2017 nog hun hart op kunnen halen
Vraag blijft wel of dit in stand houden betaalbaar blijft voor de Zwitserse belasting betaler
gr Bart

Anoniem

  • Gast
Re:Gotthardbasistunnel
« Reactie #23 Gepost op: 27 March 2011, 21:43:16 »
Jawel, waarom niet? Bij de LBT hebben ze dat ook gedaan, gewoon een regionale uurdienst met treinstellen regelen (Arth-Bellinzona of zo) en een beetje marketing doen voor de toeristen.  Bovendien is het van belang de route bruikbaar te houden voor calamiteiten: als de GBT gestremd is, kun je maar een klein deel van de treinen op de Lötschbergas kwijt, aangezien de LBT ook regelmatig aan zijn capaciteit zit. Dan moet het dus tijdelijk weer "over de berg".

Wat ik bedoelde met "tijd over om plaatjes te schieten" is natuurlijk het langeafstandsreizigersvervoer en het goederenvervoer. Ik bedoel, eens per uur een stoppertje wordt vrij snel saai om te fotograferen ;D.

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Gotthardbasistunnel
« Reactie #24 Gepost op: 27 March 2011, 22:01:28 »
Dan kun je tot ingebruikname van de tunnel nu nog veel foto's maken van treinen die om de paar minuten voorbij komen denderen.
Daarna zul je met de instelling van een natuur fotograaf aan het werk moeten die soms dagen moet wachten om dat ene bijzondere vogeltje op de plaat te kunnen zetten
En dan hoef jij maar 1 uur te wachten.
Gr Bart