Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

booster vraag door Martin Domburg
Vandaag om 22:55:57
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door 1200blauw
Vandaag om 22:50:45
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door 1200blauw
Vandaag om 22:47:17
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 22:42:28
Zelf gebogen brug maken door schipcas
Vandaag om 22:28:23
Interieur ideeën voor gebouwen door Ronald69
Vandaag om 22:08:34
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 21:56:39
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:29:00
Trix BR94 ontspoort door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:26:08
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 20:45:26
Wat was jullie allereerste loc? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 20:45:22
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:14:32
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Huup
Vandaag om 19:53:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:29:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ben
Vandaag om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 17:44:39
Programmeren cv door Martin Domburg
Vandaag om 17:39:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Biesje
Vandaag om 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door martijnhaman
Vandaag om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 14:11:18
Site Uhlenbrock door VAM65
Vandaag om 13:58:47
Tams app door reinderlf
Vandaag om 12:55:06
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 12:26:44
  

Auteur Topic: baanplan dennis 1e baan  (gelezen 9393 keer)

d.kamps

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
baanplan dennis 1e baan
« Gepost op: 15 January 2007, 16:16:50 »
nieuw ontwerp pagina 2

mvg dennis
« Laatst bewerkt op: 31 March 2007, 13:30:33 door d.kamps »

Hans van de Swaluw

  • Offline Offline
  • Berichten: 120
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #1 Gepost op: 15 January 2007, 16:31:43 »
Dennis,

Zo te zien heb je dit in Winrail gemaakt.

Afhankelijk van de gebruikte versie kun je in Winrail het baanplan opslaan als JPG bestand. Zit onder Bestand > Opslaan als.

Dit maakt je baanplan inzichtelijker als je de JPG hier beschikbaar stelt.

Hans
2-rail, IB met Koploper en veel (teveel) randapparatuur

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #2 Gepost op: 15 January 2007, 17:13:43 »
Een vraag, waarom zitten er zoveel bochten in het spoor?
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

d.kamps

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #3 Gepost op: 15 January 2007, 19:21:58 »
over het rechter en linker gedeelte komen onder een berg dus is al een deel van de bochten weg gewerkt en 3 banen parralel aan elkaar vonk ik een beetje saai dus heb ik ene de ander laten over kruisen.
of kan ik dit beter niet doen?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6715
  • Spaar ze allemaal.
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #4 Gepost op: 15 January 2007, 19:33:57 »
Ik zou de linker wisselstraat van het grote station naar links verschuiven zodat de aftakking naar de enkelsporige baan in deze wisselstraat zit.
Liefst zou ik de wissels zo plaatsen dat ze in rechtdoorgaande stand het station inleiden
Verder zou ik de bovenste enkelsporige aftakking weghalen, en dan het eindstation daar iets langer maken.

Mvgr. Stephan

d.kamps

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #5 Gepost op: 15 January 2007, 19:44:44 »
dat was als steengroeven bedoeld ;)
maar kopstation is een goed idee ;D
maar zullen die bochten problemen op leveren voor meerdere assige locomotieven

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6715
  • Spaar ze allemaal.
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #6 Gepost op: 15 January 2007, 20:26:31 »
Ook langere loks kunnen door krappe bochten (R=360), het ziet er alleen niet zo fraai uit en vaak kunnen de drijfstangbeschermers of eventuele trappetjes bij de voorste boogie niet gemonteerd worden.
Bij het enkelsporige gedeelte maakt het niet zo veel uit, daar rijden neem ik aan alleen lokaalspoor tenderlokjes.

IPIO'er

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • "Multi Level" Nederlands Modelbaan in Spoor-N
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #7 Gepost op: 15 January 2007, 21:27:26 »
Hallo Dennis,

Je bent een N-rijder, gebruik flex rails dan heb je niet zo van die scherpe bogen zoals die bij het station het lijk wel een Racebaan van Carrera met die haakse boog en wat Stephan in zijn opmerking schrijft is zo gek nog niet.
Gebruik meer de ruimte en bouw niet te vol met allemaal sporen wat je vaak ziet op baan-plannen.

Vriendelijke groet, Marc
Een Nederlandse Baan in N, drie etage's langs de wanden van de zolder van 7mtr. bij 3mtr., verbonden d.m.v. een helix.

d.kamps

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #8 Gepost op: 15 January 2007, 22:01:09 »
ik was aan het denken die bovenste vertakking weg te laten en dat dat wat ik eerst een steengroeve van wou maken een ein op kopstationetje te maken
die bocht na het station is idd wat scherp alleen als ik de bocht ruimer maak kom k met de ruimte inde knoei daar moet ik nog naar kijken alleen m'n rangeer spoor bevalt me niet ::)dan moet ik alle waggontjes er in duwen om m'n locomotieven vrij te krijge :( suggesties?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6715
  • Spaar ze allemaal.
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #9 Gepost op: 16 January 2007, 00:04:19 »
Oh ja, je rijdt N daar had ik overheen gelezen, nou ja het blijft verder hetzelfde alleen de genoemde boogstraal en het monteren van bepaalde onderdelen op de loc vervallen dan.
Je rangeerterrein moet je wat meer loshalen van de hoofdbaan, en dus ook een uithaalspoor maken.
Als je vooruit de opstelsporen inrijdt kan je de loc d.m.v. een rangeerloc weer vrijmaken of je zet aan het einde een wissel zodat je loc kan omlopen.

d.kamps

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #10 Gepost op: 16 January 2007, 16:25:36 »
ik heb mijn ontwerp aangepast
Link: https://images.beneluxspoor.net/bnls/verandert_nieuw_ideetje.jpg
alleen linksboven is een uitwijk spoor is dit niet over bodig of kan ik dit laten zitten?

gr dennis

Marc Riswick

  • Offline Offline
  • Berichten: 1029
    • Stuyteweg
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #11 Gepost op: 16 January 2007, 18:24:45 »
Hallo Dennis,

even ter overweging, ik zie dat het binnenste spoor van de dubbele baan geen mogelijkheid geeft om in het station op verschillende sporen binnen te komen. Misschien een extra spoor in het station, zodat je kan wisselen tussen 2 treinen op dat spoor? Ook de treinen die terugkomen van je kopstation moeten lang op verkeerd spoor rijden. Dit kan natuurlijk, maar een extra mogelijkheid om naar het andere spoor te rijden zou het wellicht wat makkelijker maken.

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

d.kamps

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #12 Gepost op: 16 January 2007, 21:12:09 »
aan de bovenkant bedoel je?
ik heb het perron nu door getrokken in de bocht.
alleen dan moet ik zelf perrons maken ma dat lukt denk ik wel.
dan komt aan de binnekant het station(bonn of Baden).
en in tussen de buitenste 2 sporen het grote paron
« Laatst bewerkt op: 16 January 2007, 21:24:00 door d.kamps »

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #13 Gepost op: 16 January 2007, 23:27:29 »
Tip, jat ff wat roerhoutjes bij een kiosk op een NS station en maak daar je perronwanden van. Dan kan je een brij van zand en houtlijm er aan de binnenkant tegen aan smeren en als dat droog is kan je het opvullen met zand en lijmen met verdunde houtlijm. Als je dat meteen doet (zonder eerst die dikke brij van zand en lijm er tegen aan te smeren) trekken je houtjes krom of zakken scheef ::)( goh hoe zou ik daar achter gekomen zijn :-|).

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

d.kamps

  • Offline Offline
  • Berichten: 78
Re: baanplan dennis 1e baan
« Reactie #14 Gepost op: 20 January 2007, 19:54:50 »
niemand nog op of aan merkingen?