Wanneer je echter een overeenkomst hebt over te (ver)kopen goederen, is die ook tussen particulieren gewoon rechtsgeldig.
Iets gekocht, prijs overeen gekomen, vraag ik naar het banknummer om te betalen.Zegt de verkoper ...ja je denkt toch niet dat ik je mn bankrekeningnummer geef.dan bied ik aan om het op te komen halen, maar ook het adres wil hij niet geven.Tsja sommige mensen..Harm
Sorry Corne, maar je conclusie is niet geheel juist.Bieden vanaf is om onzin bieders te voorkomen zoals Huub ook al aangeeft. Het wilt niet zeggen dat dit de minimale prijs is, maar wel een prijs die in de RICHTING komt van het gevraagde bedrag. Indien een verkoper, lager met zijn verkoop prijs gaat dan hij oorspronkelijk in gedachten had en je hierover wilt informeren is dat alleen voor de koper gunstig.Of je dan tot een koop overgaat is dan geheel aan jezelf de keus, niemand verplicht je.Overigens ben ik het met de stelling van Chris het volledig eens....
Een mede-forumlid heeft via deze site en via Marktplaats een bruine Motorpost te koop staan.Mijn ervaring is dat hij onderwijl de prijs verhoogt en op Marktplaats zelfs akkoord gaat met een bod, tot er een hoger bod is en dan niet meer reageert op emails. Ik vind dit een hele verkeerde gang van zaken. Ik heb hem meerdere keren gemaild maar na een hoger bod geen reacties meer. Nu hoor ik van de hoogste bieder dat hij de loc aan hem heeft aangeboden. Ik voel mij zwaar in de maling genomen.Wat vinden jullie hiervan? Kan dit zomaar?
helaas is het zo, zal de tijdsgeest wel zijn....
om nog maar te zwijgen over alle stoethaspels die het verschil tussen een hondekop en plan V niet weten
Dat valt wel mee hoor. Dat verzuchtte men 2000 jaar geleden ook al...