Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 18:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
  

Auteur Topic: Plan U 112, 113 en 115.  (gelezen 5429 keer)

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Plan U 112, 113 en 115.
« Gepost op: 13 January 2007, 01:17:53 »
Zoals jullie weten hebben deze stellen in z'n geheel sprinterramen gekregen. Maar hebben deze stellen ooit ook gele cabinehoekvensters gehad met airco op de mBDk en groen interieur (of hadden deze stellen nooit een nieuw interieur gekregen en hadden ze nog steeds de rode bankstellen zodat HIJSM niets meer hoeft te doen)? Ik weet wel dat ze voor Syntus hebben gereden en grijze cabinehoekvensters hadden zonder airco op het dak.

Ik wil mijn 115 namelijk gele cabinehoekvensters geven en eventueel met airco en groen interieur, maar weet dus niet of ze ooit zo gereden hebben.

Op de site van Chris (groterdam) zag ik een foto van zo'n stel de net uit de revisie kwam en geen geblindeerde cabinehoekvensters hadden. Reden ze in die periode met rode banken?

zie hier maar

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #1 Gepost op: 13 January 2007, 06:25:45 »
Maar hebben deze stellen ooit ook gele cabinehoekvensters gehad
Ja.
met airco op de mBDk en groen interieur (of hadden deze stellen nooit een nieuw interieur gekregen en hadden ze nog steeds de rode bankstellen zodat HIJSM niets meer hoeft te doen)?
112, 113, 115 zijn nooit gerenoveerd.
Ik weet wel dat ze voor Syntus hebben gereden en grijze cabinehoekvensters hadden zonder airco op het dak.
Die hoekvensters in grijs waren volgens mij een Syntus-actie, voor hun Syntus-tijd waren die raampjes gewoon geel. Dakkast en nieuw interieur met de 115 past dus niet ;)

Groet, Julius
« Laatst bewerkt op: 14 January 2007, 15:43:26 door Julius »

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #2 Gepost op: 13 January 2007, 14:06:20 »
Op het dak was geen airco hoor, maar een koeler voor de motor, de airco in plan u is gewoon van hetzelfde type als plan V.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #3 Gepost op: 13 January 2007, 14:55:45 »
Heren

revisie of renovering, dat zijn twee verschillende dingen.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #4 Gepost op: 13 January 2007, 16:53:29 »
Gele hoekvensters kunnen op de 115, airco en vernieuwd interieur dus niet.

Zie hier de Syntus uitvoering.
Grtz!
Tedo

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4056
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #5 Gepost op: 13 January 2007, 20:27:36 »
Die lompe kast op een aantal plan U's die een renovatie hebben gehad [iig niet 112 113 114 en 115] is geen airco en ook geen koeler voor de motor.
[DE2tjes, die kregen een kast op het dak voor motorkoeling.]

Het is de uitlaat van de bij revisie ingebouwde Aggeregaat voor voorziening van boordspanning, wat origineel door een wisselstroommachine gebeurde.

Gerco van Beelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1554
    • sleutelspoor
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #6 Gepost op: 13 January 2007, 23:07:39 »
Hier een plaatje



Weet iemand sinds wanneer ze er op zitten.

Gr. Gerco

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #7 Gepost op: 13 January 2007, 23:10:32 »
Geen idee, maar..

Hoe krijgen ze het voor elkaar......

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #8 Gepost op: 14 January 2007, 02:19:20 »
Gerco, ik heb in januari 2002 remproefritten gereden met een verbouwd stel. Die had toen net zo'n lijkkist op het dak. Ik meen dat het stel 119 was. Maar ik kan me vergissen.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #9 Gepost op: 14 January 2007, 11:16:50 »
Die kast op het dak is geplaatst bij de renovatie van DE-III, rond 2001 was dat.

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #10 Gepost op: 14 January 2007, 15:24:08 »
 ;D Ik bedoelde ook die agregaat, die ook regelmatig het niet deed, had daarbij door dat ding ook geen ruimte meer voor de ATB kast.

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #12 Gepost op: 14 January 2007, 15:45:47 »
Yep, dat isum! ;D Dat is de boosdoener!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Swaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 589
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #13 Gepost op: 14 January 2007, 15:49:28 »
GROM GRRRRRR!  >:(;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4056
Re: Plan U 112, 113 en 115.
« Reactie #14 Gepost op: 14 January 2007, 15:59:20 »
Die aggeregaat is anders een stuk betrouwbaarder dan de originele wisselstroommachine, die ook nogeens een partij stroom vrat van je batterijen...