Die lok wordt pas gedetecteerd als hij HELEMAAL op de hoofdbaan is, het eerste stroomafnemende draaistel/wielstel zal zonder diode schakeling NIET worden gedetecteerd.
Die diode schakeling kost trouwens bijna niets...
Is het voor het locdepot nodig, dat ik dit ga voorzien van een diodeschakeling? Kan nergens een duidelijk antwoord vinden, of dat nou persé nodig is...
Ik denk het wel en dat om de volgende reden: er zal een moment zijn dat een lok vanaf je depot weer de hoofdbaan op gaat. Die lok wordt pas gedetecteerd als hij HELEMAAL op de hoofdbaan is, het eerste stroomafnemende draaistel/wielstel zal zonder diode schakeling NIET worden gedetecteerd....
...De locs die vanuit het depot naar de hoofdbaan gaan (of andersom) zullen allemaal handmatig gereden worden. ...
Hum... Daar zijn al heel veel discussies over gevoerd.... En die vraag is kort geleden ook al een keer gesteld.... In dit draadje wordt door Henk een heel goed aangegeven waarom het nodig is. Het is en blijft een combinatie van gebruikte systemen, welk bezetmelder, stroomafname van de treinen, enzovoort.Groeten Ronald.
De loc moet daarna via Koploper alsnog een plekje op het spoornet krijgen. Detectie bij het betreden van de hoofdbaan is dus niet nodig...Vandaar mijn vraag, of die schakeling dan nodig is (én nut heeft)... Groet,Ronald
Je kunt uit een bruggelijkrichter een diodeschakeling maken. Dat is wat oa Wim Ros ook doet met de door hem geleverde diodeschakeling : een brugcel waar 2 poten afgeknipt zijn. Dat is , zeker bij hogere stromen, de eenvoudigste en voordeligste methode.