Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 11:23:48
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
Vandaag om 11:21:44
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 11:19:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 11:14:52
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:07:17
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:43:55
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door henk
Vandaag om 10:04:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 09:50:17
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:20:42
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 09:19:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 09:02:36
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:38:51
Au bord de la Cèze door defender
Vandaag om 08:25:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 08:12:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:13:29
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door borotof
Vandaag om 01:36:31
Arnold 2210 onderdelen gezocht door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:55:04
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
07 November 2025, 23:48:53
Baan in Los Angeles door ArjanB
07 November 2025, 23:28:58
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
07 November 2025, 23:11:16
Aachenau West door Wim Vink
07 November 2025, 23:09:52
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
07 November 2025, 22:49:55
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
07 November 2025, 22:38:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
07 November 2025, 21:29:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
07 November 2025, 20:52:47
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
07 November 2025, 19:19:30
ESU locprogrammer door saskia
07 November 2025, 19:17:34
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
07 November 2025, 19:06:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
07 November 2025, 17:32:00
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
07 November 2025, 16:20:02
  

Auteur Topic: Materieelinzet stoptreinen NSR in de toekomst met concurentie op het spoor  (gelezen 8741 keer)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Vanmorgen werd de DDM1 Rotterdam Haarlem vervangen door de nieuwe SLT (2stuks).
Dat werd dus staan voor veel passagiers :P
Ik denk dat als de NS DDM's laat vervangen door Sprinters er toch aardig wat klanten weer gaan kiezen voor de file :-\
« Laatst bewerkt op: 25 August 2010, 14:09:24 door Bob Rodenburg. Reden: betere titel »
Vr. groeten,
Bob

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #1 Gepost op: 25 August 2010, 10:29:41 »
Kun je ook lekker zitten, hoeft men ook niet te staan.

Gr Bruce
Passat driver:)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #2 Gepost op: 25 August 2010, 10:54:10 »
Dat bedoel ik... :-\
Vr. groeten,
Bob

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5410
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #3 Gepost op: 25 August 2010, 11:52:23 »
Het is ook gewoon de strategie van NS: stoptreinen zitten reizigers maximaal 15 minuten in, dus geen wc's en meer staplaatsen. En vervolgens zetten we met alle gemak dat materieel in op lijnen waar mensen tussen de drie kwartier en een uur (of soms nog langer) in die meuk moeten zitten / staan. Het is echt een schande, onbegrijpelijk dat die klojo's in Den Haag dit niet snappen  >:( >:( >:(.

Het wordt echt eens tijd dat ze bij NSR ook eens inzien dat reizigers die veroordeeld zijn tot stoptreinen ook in de spits graag willen zitten en hun krantje willen lezen. Maar nee, die klanten zijn niet inetressant, alleen die lange-afstandreizigers zijn rendabel!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22648
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #4 Gepost op: 25 August 2010, 11:55:04 »
Ik dacht eigenlijk dat die 'klojo's' in Utrecht zitten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #5 Gepost op: 25 August 2010, 12:00:27 »
Maar nee, die klanten zijn niet inetressant, alleen die lange-afstandreizigers zijn rendabel!

Waaruit maar weer blijkt dat de privatisering van het personenvervoer per spoor een heel erg slecht idee was.
De 'klojo's' die dat bedacht hebben zitten/zaten wel degelijk in Den Haag.

Zo rond 2025 verwacht ik dat de boel wel weer genationaliseerd zal zijn...

mvg,
Gert

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22648
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #6 Gepost op: 25 August 2010, 12:06:18 »
Maar ondertussen is nou net het idee dat die klojo's in Den Haag zich niet al te veel bemoeien met de manier waarop die klojo's in Utrecht de forenzenklojo's van A naar B denken te brengen en hopelijk weer terug, omdat anders de thuisklojo's met de aardappelen zitten te wachten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5410
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #7 Gepost op: 25 August 2010, 12:13:57 »
Maar ondertussen is nou net het idee dat die klojo's in Den Haag zich niet al te veel bemoeien ........

En degene die met dat idee gekomen is, is een wel heel grote klojo!

Gert, ik mag hopen dat het in 2025 weer genationaliseerd is. Ik geloof er alleen geen biet van, ook al zou ik het heel graag willen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #8 Gepost op: 25 August 2010, 12:17:38 »
Voor wat betreft reizigersverkeer mag de overheid weer best gaan inspelen, maar wat betreft goederenverkeer is de privatisering zeer goed uitgevallen. Bij goederenverkeer is het concurrentie OP het spoor, bij reizigersverkeer is het concurrentie OM het spoor en dat gaat niet lekker.
« Laatst bewerkt op: 25 August 2010, 13:01:13 door laurent »
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Gert1

  • Gast
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #9 Gepost op: 25 August 2010, 12:20:17 »
Voor wat betreft het goederenvervoer heb ik helemaal geen probleem met de privatisering. Voor wat betreft het personenvervoer ben ik het volledig met Jeroen eens.

mvg,
Gert

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5410
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #10 Gepost op: 25 August 2010, 12:29:35 »
Cuncurrentie OP het spoor in de reizigersdienst gaat ook niet werken in mijn optiek. Dat zal betekenen dat de dienstregeling er niet optiumaler op wordt, want het spoorwegnet kent nu eenmaal zijn beperkingen (lees: de grens is bereikt). Nu probeert NSR een dienstregeling in elkaar te draaien waarin zoveel mogelijk treinen aansluiting op elkaar geven (aansluitingen die voor reizigers logisch zijn natuurlijk). Als concurrenten tussen de NSR treinen door gaan rijden, dan wordt de dienstregeling nog meer versnipperd dan nu al het geval is met de aanbesteding van de regionale spoorlijnen.

Het goederenvervoer is inderdaad een heel ander verhaal. Maar daar hebben we het nu ook niet over.... Alhoewel ik me heel erg afvraag of deze concurrentie wel zoveel goedkoper is dan zoals het vroeger ging......

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #11 Gepost op: 25 August 2010, 12:42:44 »
De NS wil al heel lang van de stoptreinreiziger af, of ze laten het over aan de provincies (nog meer belastinggeld naar de NS) of ze laten het over aan andere openbaar vervoerbedrijven..die er dan meestal wel weer aan blijken te verdienen (y)

Vr. groeten,
Bob

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5410
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #12 Gepost op: 25 August 2010, 12:47:56 »
En dat is dan ook het enige vorodeel van de bemoeienis vanuit Den Haag. Alle stoptreinen in het kernnet, zal NS moeten blijven bedienen, willen zij met IC's kunnen blijven rijden.

Inderdaad merk je dat bijna alle regionale lijnen afgestoten worden.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11737
    • Mijn fotoarchief
Re:Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #13 Gepost op: 25 August 2010, 12:53:55 »
Concurrentie op het spoor kan prima werken, mits er maar aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Zoals het hele net ter beschikking stellen aan andere vervoerders. De NS heeft nog steeds een monopoliepositie waar maar weinig beweging in te krijgen is. Verder is het van belang dat de verschillende maatschappijen goed op elkaar aansluiten, zodat je niet de pesterijen uit het einde van de 19e eeuw gaat krijgen. Waarbij vooral SS en HIJSM treinen bewust slecht lieten aansluiten.

En voor wat betreft staan in de trein: zeker in de Randstad is het toch al een veredeld metronetwerk. Een kwartiertje.half uurtje staan kan best als je een beetje gezond bent. Koffie en krantje gewoon lekker bewaren voor in de baas zn tijd... ;D

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Materieelinzet stoptreinen NSR nu en in de toekomst
« Reactie #14 Gepost op: 25 August 2010, 12:57:08 »
Straks gaan alle dubbeldekkers DDM over van stoptrein naar sneltrein/intercity diensten na een grote revisie.
Hopelijk worden zoveel mogelijk stoptreindiensten betiteld als sneltrein of intercity ;D
Nu kan ik in Hoofddorp naar Amsterdam met een "Intercity" die vervolgens overal stopt  ???

Een kwartiertje.half uurtje staan kan best als je een beetje gezond bent.
Je zegt het goed, als je gezond bent!
En vergeet niet, sommige kiezen dan weer gewoon voor de file...
« Laatst bewerkt op: 25 August 2010, 12:59:42 door Bob Rodenburg. Reden: Aanvulling »
Vr. groeten,
Bob