Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door R1954
Vandaag om 09:15:59
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door zofman
Vandaag om 09:00:38
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 08:57:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Ronald doet de Fork Challenge! door Ben
Vandaag om 08:38:41
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jeroen Water
Vandaag om 08:25:05
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 02:25:44
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
31 July 2025, 22:52:29
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
31 July 2025, 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
31 July 2025, 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
31 July 2025, 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
31 July 2025, 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
31 July 2025, 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
31 July 2025, 17:33:48
  

Auteur Topic: Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2  (gelezen 4623 keer)

jakop

  • Gast
Re:Perikelen rondom nummering van koplopers
« Reactie #15 Gepost op: 07 August 2010, 14:22:24 »
Wat is daar dan mis mee?
Als ik mijn 4221 vergelijk met onderstaande foto, dan is dat nog zo gek niet..


Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
ICM-1 en 2
« Reactie #16 Gepost op: 07 August 2010, 14:26:20 »
De verdeling voor een driewagenstel is anders...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #17 Gepost op: 07 August 2010, 14:56:02 »
Heeft de 4015 een wit binnenwerk bij de onderste frontseinen in model of niet? Anders moet dat ook nog aangepast worden.
Spoorgroet, Martin

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #18 Gepost op: 07 August 2010, 15:20:39 »
Inmiddels hebben we besloten het nummer 4015 te verlaten en te verruilen voor een ICM-2 nummer.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #19 Gepost op: 07 August 2010, 17:22:29 »
Ik zag op de site van Chris dat op de middenbak onder het 2e klas-symbool een symbool was geplaatst voor fietsers. Maar alleen de kopbak zonder panto had een fietsafdeling.

Maar nu ik de afbeelding wat beter bekijk, is dit niet een afbeelding van de middenbak maar van een kopbak.
« Laatst bewerkt op: 07 August 2010, 17:29:35 door Fermon Bosman »

jakop

  • Gast
Re:ICM-1 en 2
« Reactie #20 Gepost op: 07 August 2010, 18:01:45 »
De verdeling voor een driewagenstel is anders...

Ik zie wat je bedoeld.
Het is niet erg goed te zien maar in het "Spoorwegjournaal" van september-oktober 2002, blz. 51 staat een foto van stel 8081 vers uit Aken op 27 april 1989. De middenbak heeft hier twee koersrollen; aan de rechter zijde (1e klasse kant) boven het lagere raam en één geheel links naast de deuren (2e klasse kant).
In hetzelfde blad staan foto's van de andere zijde van de bak (de zijde met rooster in het midden) waar maar één koersrol te zien is aan de rechter kant boven het lage raam (hier dus aan de 2e klasse kant).

Dat zou dus betekenen dat de stellen aan de ene zijde 4 koersrollen hadden en aan de andere zijde  maar 3.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #21 Gepost op: 07 August 2010, 18:16:14 »
Ik kom na uitvoerige bestudering uit op 8 koersrollen per treinstel ICM. Naast, of in de buurt van elke deur zit een koersrol. De sBFk heeft er drie, AB, drie en de mBDk twee.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

jakop

  • Gast
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #22 Gepost op: 07 August 2010, 19:09:29 »
Je hebt gelijk.
Ik zat zo naar die AB te turen dat ik die 2e (aan één zijde) op de sBFk over het hoofd zag.
In het zelfde Spoorwegjournaal een duidelijke foto van de 8097.
Net als ICM-0 dus in totaal 8 stuks (al zaten die mooi symetrisch verdeeld over de bakken)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #23 Gepost op: 14 August 2010, 00:23:01 »
De Grandmaster heeft gesproken: stel 4015 heeft inderdaad geen Koploperteksten gehad... De Dikke Zeemeeuw (die vogel bestaat helemaal niet...) heeft dus gelijk.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

DB143

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
  • DIKKE ZEEMEEUW
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #24 Gepost op: 14 August 2010, 00:32:19 »
De Dikke Zeemeeuw heeft gelijk, haha :)

Ik had vroeger, in de tijd dat ik nog bij de NS werkte, een goede vriend die in de werkplaats te Onnen werkte.
Deze vertelde mij dat als dit treinstel in de wpl was, hij er wel voor zorgde dat deze de opschriften niet kreeg.
Hij wist ook wel dat dit het enige stel was zonder naam.
Het was een leuke grap om te zorgen dat het ook zo bleef, en volgens mij is dat
ook aardig goed gelukt.

Rob

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #25 Gepost op: 14 August 2010, 00:37:51 »
De Grandmaster is er blij mee, het is reeds sinds 1984 zijn favoriete treinstel. Van hem hoefde deze tekst niet. Waardering dus voor deze actie!  (y)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:Perikelen rondom nummering van ICM-1 en 2
« Reactie #26 Gepost op: 14 August 2010, 10:16:59 »
De Dikke Zeemeeuw heeft gelijk, haha :)

Ik had vroeger, in de tijd dat ik nog bij de NS werkte, een goede vriend die in de werkplaats te Onnen werkte.
Deze vertelde mij dat als dit treinstel in de wpl was, hij er wel voor zorgde dat deze de opschriften niet kreeg.
Hij wist ook wel dat dit het enige stel was zonder naam.
Het was een leuke grap om te zorgen dat het ook zo bleef, en volgens mij is dat
ook aardig goed gelukt.

Rob
Bedankt voor deze informatie. Ik heb me al die jaren inderdaad al afgevraagd of het als enige niet plaatsen van de koploper opschriften op treinstel 4015 op louter toeval berustte, iets wat ik me nauwelijks kon voostellen, ook omdat koplopers die het door graffity kwijtraakten ze nog lang wel weer terug kregen.
Treinstel 4015 was daardoor van grote afstand (lees: honderden meters) altijd al te herkennen, iets waar ik al die jaren bijzonder blij mee ben geweest.
« Laatst bewerkt op: 14 August 2010, 11:28:13 door Peter van der Leek. Reden: Witregels verwijderd »
Wordt het toch nog gezellig!