Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:54:17
Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:46:22
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:34:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:42
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 12:33:30
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:24:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door wob
Vandaag om 12:13:49
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:53:10
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door bask185
Vandaag om 11:49:24
Slugs & Andere Rariteiten door V200-G2000
Vandaag om 11:41:12
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door MacArthur
Vandaag om 11:37:08
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door henk
Vandaag om 11:34:08
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 11:16:35
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Reinout van Rees
Vandaag om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning) door Reinout van Rees
Vandaag om 11:00:34
bouwtekening amsterdamse tram door R1954
Vandaag om 11:00:18
Eindstation Daarhuizen door VulcanRaven
Vandaag om 10:55:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:24:52
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 10:17:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 09:51:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
Layne, Somewhere South. door mass am see
Vandaag om 08:54:29
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 08:33:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:12:53
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Eric B
Vandaag om 07:24:14
29 november verkoop MSV door Rick
Vandaag om 07:19:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules door AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Hoe een schaduwstation automatiseren door Dirk
10 November 2025, 22:32:29
  

Auteur Topic: Roco NS locomotief 1842  (gelezen 23193 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Roco NS locomotief 1842
« Reactie #60 Gepost op: 02 July 2010, 22:03:46 »
Sorry, maar klagen over de Roco en dan voor een Marklin gaan? :| Beetje ongeloofwaardig dit...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1236
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:Roco NS locomotief 1842
« Reactie #61 Gepost op: 03 July 2010, 13:11:02 »
Of je gaat schuren, plamuren, verven en transfers plakken. ;)

Maar mij stoort die verhoging niet. Ik zit niet met mijn neus op mijn treinen. En heb je echte wel weleens strak glad gezien?

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Roco NS locomotief 1842
« Reactie #62 Gepost op: 15 August 2010, 02:21:04 »
Misschien heeft ZIJ eens geïnformeerd naar de prijs van een Märklin  ;D. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen daadwerkelijk met functionele bovenleiding rijden ... maar dat is of-topic.

Terug naar de 1842 (kan geen icoontje vinden van een moderator die streng met z'n vingertje zwaait).

Bouwe

  • Koekiemonster
  • Offline Offline
  • Berichten: 983
  • Nitropa
Re:Roco NS locomotief 1842
« Reactie #63 Gepost op: 15 August 2010, 09:18:30 »
Je bedoelt zoiets Gerard:



mvg Bouwe

En nu echt terug naar de 1842  ;) ;D

Zaanstreekrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 373
Re:Roco NS locomotief 1842
« Reactie #64 Gepost op: 15 August 2010, 10:12:32 »
de vraag blijft nog steeds staan, is het mogelijk om via bepaald electronica stroom via bovenleiding te krijgen.

waarom is het er eigenlijk af, de andere loc t/m 1823 hadden het wel.

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 496
    • Rogeville.be
Re:Roco NS locomotief 1842
« Reactie #65 Gepost op: 15 August 2010, 10:16:02 »
De noodzaak om middels de bovenleiding een extra spanning op de baan te krijgen. (Extra trein die apart te regelen is.) Die noodzaak is er dankzij de digitale tijdperk niet meer. Men kan nu onbeperkt spanning/stroom uit de rails halen en die via een decoder iets aansturen/schakelen.
Het rijden van treinen middels spanning/stroom via de bovenleiding is trouwens ook erg gevoelig vanwege het kleine contact vlak tussen de pantograaf en de bovenleiding.
Daarom heeft Roco sinds (Dacht) vorig jaar de mogelijkheid om via de bovenleiding te rijden er uit gehaald.
« Laatst bewerkt op: 15 August 2010, 10:17:34 door mark7758 »
vr gr. Mark7758