Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door Michiel2
Vandaag om 20:40:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 20:40:00
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:47:23
CIWL type P door grossraumwagen
Vandaag om 19:43:16
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
Vandaag om 18:56:50
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:20:51
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
  

Auteur Topic: Rocky Rail Benelux hondekop en Fyra  (gelezen 33944 keer)

Edwin van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re:Rocky Rail Benelux hondekop
« Reactie #90 Gepost op: 24 February 2011, 11:30:40 »
en waar kan de Fyra dan rijden?
Heel flauw van mij hoor maar ik denk op rails...
Ja, ook in Gouda ;)

Robert B.

  • Offline Offline
  • Berichten: 297
Re:Rocky Rail Benelux hondekop
« Reactie #91 Gepost op: 24 February 2011, 11:53:35 »
Dat was dus te verwachten nu Piko met de Benelux komt weg markt. Wanneer moet de Fyra in de winkels liggen.

Groetjes Ben.

Is er überhaupt wel een markt voor de Fyra? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat mensen dit een geweldig mooi treinstel vinden. Tenzij je natuurlijk alles wat los en vast zit spaart wat in Nederland rijd of heeft gereden.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8229
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rocky Rail Benelux hondekop
« Reactie #92 Gepost op: 24 February 2011, 11:55:23 »
@Fissy
Fyra is de eerste hogesnelheidstrein die voldoet aan de technische specificaties om probleemloos internationaal te kunnen rijden, zijnde TSI (Train System Interoperability) en ERTMS (European Rail Traffic Management System) level 2, het veiligheidssysteem waarop uiteindelijk alle internationale treinen binnen de Europese Unie moeten gaan rijden. Ook de verschillen tussen de stroomvoorziening op de verschillende trajecten is voor Fyra geen probleem. ‘In Nederland kan Fyra rijden op een bovenleidingspanning van 1.500 V gelijkstroom’, vertelt John Krijgsman, woordvoerder van de NS. ‘Maar de bovenleiding van de HSL-Zuid heeft, net als die van de Betuweroute, een spanning van 25.000 V wisselstroom. In België gebruiken ze op het binnenlandse net een bovenleidingspanning van 3.000 V gelijkspanning en ook daar kan Fyra probleemloos op rijden.’

(Bron: www.technischweekblad.nl)

@Robert, Natuurlijk is er een markt voor de Fyra.
2 landen waar die rijd, en er is ook nog zo iets dat smaken verschillen...
Vr. groeten,
Bob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22453
Re:Rocky Rail Benelux hondekop
« Reactie #93 Gepost op: 24 February 2011, 11:55:36 »
Oke aandacht naar de FYRA, maar weer een gemiste kans om fatsoenlijk mat 54 en varianten uit te brengen. Mat 54 verdient geen hobbymodel maar een perfecte weergave!  LSM misschien???

Ja, jammer.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5326
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Rocky Rail Benelux hondekop
« Reactie #94 Gepost op: 24 February 2011, 11:56:18 »
Oke aandacht naar de FYRA, maar weer een gemiste kans om fatsoenlijk mat 54 en varianten uit te brengen. Mat 54 verdient geen hobbymodel maar een perfecte weergave!  LSM misschien???

En is er dan eindelijk een top afgewerkt model, valt iedereen weer over elkaar heen omdat het véél te duur is of er nét een leidinkje verkeerd loopt etc...  't is nooit voor iedereen goed. Maar de meerderheid wordt bediend door Piko, waar Roco op zich laat wachten, Fleischmann weinig meer voor NL doet en MaTrix zichzelf compleet uit de markt prijst.
En dan nog Artitec, hulde voor de moed om voor zo'n klein land zulke bijzondere modellen te brengen.
RETROBAHN A.G.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22453
Re:Rocky Rail Benelux hondekop en Fyra
« Reactie #95 Gepost op: 24 February 2011, 12:00:12 »
Tuurlijk, ik neem Wim Wolters niks kwalijk, maar wat mij betreft daarom nog wel jammer. Voorlopig zit de markt op slot voor een net iets betere Hondekop.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Rocky Rail Benelux hondekop
« Reactie #96 Gepost op: 24 February 2011, 12:54:27 »
Dit is al de tweede keer dat Piko de boel verpest. Artitec had echt een perfect hondenkop model, die vervolgens niet kwam. Terwijl de hondenkop van piko weer allerlei artikelen oplevert in de bladen hoe je er een fatsoenlijk model van kunt maken. En dan nog.
Als je dan verder kijkt naar de fantasie modellen zoals een 6400 op basis van de g1206 dan schreeuwt dit om een kopersstaking.

Spoorfan

Dus Mehano dus ook de boel verpest met hun Lint die destijds zon 100,- goedkoper was ? dump modellen niet meegeteld want ze zijn allebij ruim 100 goedkoper geworden later.
En Roco met hun Plan V nu ?
En LSM met hun plan W vs Artitec.

Nee dat heet concurrentie :P is alleen maar in het voordeel voor de kopers.

Ze wouden toch ook een 4 delige Hondekop maken?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Gert1

  • Gast
Re:Rocky Rail Benelux hondekop en Fyra
« Reactie #97 Gepost op: 24 February 2011, 12:58:54 »
Die Mehano Lint was met die geblindeerde ramen een soort vrachttram! Wie een Syntus Lint wilde, had ineens keus uit twee merken. Ik weet bijna zeker dat de Fleischmann-versie ondanks de hogere prijs toch veel beter verkocht. Wat dat betreft zou Rocky Rail nu misschien juist moeten inzetten op een kwalitatief beter model van de Hondekop. Maar ja, dat is waarschijnlijk een te grote gok.

mvg,
Gert

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Rocky Rail Benelux hondekop en Fyra
« Reactie #98 Gepost op: 24 February 2011, 13:03:35 »
Over de koste van het model ik lees in dit draadje dat de geplande prijs van het model onder de 300 euro's zou zijn dat is ongeveer 2 keer duurder dan het Piko model. Neem daarbij dat het model een betere detailering zou krijgen denk ik dat voor vele hier toch wel de keus zou zijn gevallen voor Rocky Rail Benelux. De prijs is dan zeker niet overdreven duur. Had het model zeker een hele goede kans naast het Piko model. Had de markt bedient kunnen worden een mooi hobby model voor mensen die geen hogere prijs willen of kunnen betalen en de mensen die wel of door sparen en een super model willen hebben.

Groetjes Ben.
« Laatst bewerkt op: 24 February 2011, 13:07:01 door Maasdam »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Rocky Rail Benelux hondekop
« Reactie #99 Gepost op: 24 February 2011, 19:23:56 »
En het oproepen tot een boycot of stakingen, is niet toegestaan op BNLS.

Sterker nog, daar kun je een rechtszaak door aan je broek krijgen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ONR

  • Gast
Re:Rocky Rail Benelux hondekop en Fyra
« Reactie #100 Gepost op: 24 February 2011, 19:45:54 »
En terecht...

Weerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
Re:Rocky Rail Benelux hondekop en Fyra
« Reactie #101 Gepost op: 24 February 2011, 20:32:47 »
Dit is al de tweede keer dat Piko de boel verpest. Artitec had echt een perfect hondenkop model, die vervolgens niet kwam. Terwijl de hondenkop van piko weer allerlei artikelen oplevert in de bladen hoe je er een fatsoenlijk model van kunt maken. En dan nog.
Als je dan verder kijkt naar de fantasie modellen zoals een 6400 op basis van de g1206 dan schreeuwt dit om een kopersstaking.
Spoorfan

Tuurlijk, ik neem Wim Wolters niks kwalijk, maar wat mij betreft daarom nog wel jammer. Voorlopig zit de markt op slot voor een net iets betere Hondekop.

Wim Wolters wilde al veel langer een Hondekop Benelux stel uitbrengen.
Ruim 15 jaar geleden heeft hij het ook al geprobeerd voor eigen rekening bij Piko, maar dat is toen niet gelukt. De Nederlandse markt was toen nog een stuk kleiner vanuit Duits oogpunt gezien.
Dankzij het feit dat de Hondekop tweetjes goed verkopen -komt vooral door de scherpe prijsstelling- ziet hij alsnog kans de markt te bedienen met zijn oude voorliefde, het blauwe Beneluxstel.
En wat maakt het uit als de BNL'ers het model nog extra gaan superen. Daar ben je toch hobbyist voor?
En dat uitbrengen staat helemaal los van aankondigingen bij Rocky-Rail, LSM, Os.Kar of welk bedrijf dan ook.

Gerard

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:Rocky Rail Benelux hondekop
« Reactie #102 Gepost op: 24 February 2011, 20:40:38 »
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5348
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Rocky Rail Benelux hondekop en Fyra
« Reactie #103 Gepost op: 24 February 2011, 21:22:48 »
Betekent dit dat we de Mat'54 viertjes ook meteen op ons buik kunnen schrijven?  :( :'(

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4230
Re:Rocky Rail Benelux hondekop en Fyra
« Reactie #104 Gepost op: 24 February 2011, 21:27:52 »
Precies !

Dat vraag ik mij ook af. Wacht ik al heel lang geduldig op

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor