Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 01:04:45
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
01 August 2025, 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
01 August 2025, 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
01 August 2025, 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
01 August 2025, 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
01 August 2025, 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
01 August 2025, 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
01 August 2025, 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
01 August 2025, 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
01 August 2025, 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
01 August 2025, 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
01 August 2025, 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
01 August 2025, 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
01 August 2025, 17:17:20
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
01 August 2025, 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
01 August 2025, 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
01 August 2025, 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
01 August 2025, 15:52:23

Auteur Topic: Met de camper in de USA door Colorado en Wyoming: Iemand nog spoorse tips?  (gelezen 9687 keer)

Jerome

• Offline Offline
Ja hoor,

De vakantie staat voor de deur. Dit jaar hebben we uitgepakt, we gaan met een 30ft camper door een aantal staten trekken in de USA. De globale route is vanaf Denver >Rocky Mountains NP>Cheyenne>Mount Rushmore>Yellostone NP>Grand Teton NP>Salt Lake City>Denver.

Als er Langs deze route ook spoorse zaken zijn, wil deze ik uiteraard in de het programma opnemen. We gaan bijvoorbeeld in Cheyenne stoppen om daar de Big Boy te bezoeken die in een park staat. Verder heb ik niet veel kunnen vinden op de route. Er zijn wel leuke stoomtreinen ten zuiden van Denver te vinden, maar daar komen we niet langs.

Heeft iemand nog spoorse tips (grootspoor, modelspoor, winkels etc) langs deze route, die de moeite waar zijn?

Ik ben benieuwd!

Groet, Jeroen

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
Re:Met de camper in de USA door Colorado en Wyoming: Iemand nog spoorse tips?
« Reactie #1 Gepost op: 02 June 2010, 11:55:17 »
Heb ik niet, wel tips over beren.

Wil je die ?  :D

Jerome

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 02 June 2010, 12:01:09 »
Haha Chris,

Is goed ik haal ze altijd door elkaar, Bij de bruine beer moet je blijven staan en niet bewegen, bij de zwarte veel herrie maken en wegrennen... of was het andersom?? Ik weet het niet meer!! ;D

Heb je geen tip voor een goede modelspoorzaak daar, eentje waar ik tenminste niet zo lang hoef te wachten op die steifkoppelingen van Tillig?  :P

Groet, Jeroen

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #3 Gepost op: 02 June 2010, 12:15:56 »
granaatwerper werkt bij allebei hetzelfde...

Pjedro

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 02 June 2010, 12:19:07 »
Hee Jerome,

Prachtige locaties die je daar gaat zien allemaal.
Koop eens een Modelrail Roader. Daar staan veel advertenties in van modelspoor zaken in alle staten. Daar kun je op zoeken waar zich modelwinkels bevinden.

Ga je via Salt Lake rechstreeks naar Denver of ga je via de Grand Canyon? Bij de Grand Canyon is de GCRailway die naar Williams gaat.

De volgende link is een plaatje van de Denver & Rio Grand Western Pacific.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/1930_D%26RGW_WP.jpg

Een hele fijne en mooie vacantie toegewenst.

Mvg
Peter

Jerome

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 02 June 2010, 12:21:31 »
 ;D

Floris, Goed plan, nog FF kijken hoe ik die langs de douane ga krijgen, die amerikanen zijn tegenwoordig best panisch om die dingen  :-X

J

Jerome

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 02 June 2010, 12:28:26 »
Peter,

Dat is inderdaad een goede tip om de modelrail roader te kopen. Is gelijk leuk leesvoer!  (y)

We gaan vanaf Salt Lake direct weer naar Denver (wss wel met een tussenstop).  Grand Canyon en de andere parken in Utah en Nevada hebben we tijdens een eerdere vakantie gedaan.

Deze kaar is top, alleen daar kom ik helaas dus niet. vanaf Denver trekken we noordwaarts, we komen niet ten zuiden van Denver. Een verglijkbare kaart van Wyoming zou super zijn.

Thanks.

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 02 June 2010, 12:50:31 »
Jerome,

Dezelfde route ook al eens gemaakt. Ik heb nog een tip, die misschien past in het laatste stuk van je reis van Salt Lake City naar Denver, maar daarvoor moet je wel een stukje naar het zuiden. In de zuidwesthoek van Colorado ligt het plaatsje Durango, waarvandaan dagelijks de Durango Silverton railway rijdt met fantastische smalspoor stoomloks door een prachtige canyon. Wel vroeg opstaan en je bent er een hele dag zoet mee, want de trein vertrekt om 07.00 en je bent pas tegen het eind van de middag weer terug. De loks hebben een buitenliggend frame, met de wielen daarbinnen, maar met de contragewichten en de aandrijving daarbuiten.
Zie hier voor hun website. Een must voor stoomliefhebbers

Als je dat doet dan kun je onderweg nog langs Arches NP, Canyonlands NP en Mesa Verde.

Ik denk dat het niet past in een tussenstop, maar misschien ben je met de camper flexibel.

mvg,
Ivo

P.S., Volgens mij staat er ook nog een Bigboy in Salt Lake City in een park.
« Laatst bewerkt op: 02 June 2010, 12:52:42 door Ivo tB »
mvg,
Ivo

*

Jerome

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 02 June 2010, 13:06:30 »
Hallo Ivo,

Ik heb inderdaad over deze beroemde lijnen gelezen. Zitten ook vaak in cowboy films. Ik vrees dat we hier met het huidige plan niet gaan komen. Met 2 kleine kinderen aan boord kunnen we niet zoveel kilometers maken als de vorige keer toen we hier rond aan het toeren waren. We hebben de camper voor 3 weken en hebben vanwege de kids ook meer rustmomenten ingebouwd. Yellowstone was een must voor ons, maar daardoor hebben we weinig/beperkt tijd om ten zuiden en zuidwesten van Denver te komen.

Ik heb Durango wel al voor de zekerheid toch in de TomTom gezet  ;).

Overigens: Arches NP, Canyonlands NP en Mesa Verde: Been there done that.. Vooral Arches was erg indrukwekkend.

Dank voor het meedenken!

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 02 June 2010, 13:17:34 »
Tsja, Yellowstone is heeeel erg mooi, maar wel behoorlijk uit de buurt. Het stinkt er geweldig net als verkeerd afgestelde katalysatoren van auto's. En de meeste mensen komen Yogi Bear niet tegen. Wij wel en dan kom je in een onvervalste bear-jam of je veroorzaakt er zelf een. Buffaloos zijn gevaarlijker, omdat ze dat niet lijken.

Maar geen treinen.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #10 Gepost op: 02 June 2010, 13:20:44 »
Het hoofdkantoor van Union Pacific zit ook in Cheyenne.
En volgens mij hebben ze daar ook nog steeds rijdende UP stoomloks, zoals o.a. het kleine zusje van de Big Boy, de UP3985 Challenger (4-6-6-4) en de UP844 (4-8-4).
Verder zijn er ook nog wat klassieke diesels te zien, o.a. E9A/B.

En er is ook nog een aardige railyard bij waar ook wel wat treintjes staan.

MvG Peter,

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #11 Gepost op: 02 June 2010, 13:21:56 »
Denver dan is Caboose hobby een Must.

Tussen Castle Rock en Colorado Springs kan je dit vinden

Vlakbij the Springs vindt je Manitou Springs met de tandradbaan naar de Pikes Peak

en tussen Colorado Springs /Pueblo en Canon City de "Royal Gorge"

Mocht je nog wat tijd over hebben dan is een bezoek (zonder treinen) aan de  Garden of the Gods een aanbeveling.
SK
« Laatst bewerkt op: 02 June 2010, 13:28:25 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

henk

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 02 June 2010, 15:06:36 »
Probeer er achter te komen of een of andere lokale modelspoorclub een rijavond heeft in die periode. Via de site van de NMRA en de links naar de afdelingen ben je daar snel achter. Ik heb zelf meerdere keren zo'n avond in een buitenland bezocht en heb nog nooit meegemaakt dat de club het niet geweldig vond dat een foreigner de moeite nam langs te komen. Veel contacten aan overgehouden.

En wat die beren betreft. Altijd in gestrekte draf de benen nemen. Zal meestal succes hebben omdat beren niet erg geïnteresseerd zijn in mensen, en gaat het toch verkeerd dan heb je in ieder geval iets te doen gedurende de laatste zeven seconden van je leven.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #13 Gepost op: 02 June 2010, 16:16:49 »
Kijk voor meer info over de door mij aangehaalde bezienswaardigheden in de Railhobby's van december 2006 blz 26 e.v (Royal Gorge) en de Railhobby van mei/juni 2009 op blz 34 e.v. (The Manitou & Pikes Peak Railway)
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jerome

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 02 June 2010, 20:01:49 »
Sobat,

Die winkel in Denver, dat moet zeker gaan lukken op onze laatste dag. Voordat we de camper inleveren ff langsgaan. Dat gele bordje, geniaal! Ik probeer altijd iets spoors te kopen op de vakantie als herinnering, ik ga vast wel iets vinden voor mijn modelbaan.  (y)

Dank voor de foto´s, dit gebied lijkt ons ook leuk om te gaan bezoeken... hmmm nog even nadenken of we dit gebied (zuidwesten van de Denver) in de plannen kunnen inpassen. Ik heb niet alle railhobby´s , maar ik zal eens gaan kijken of ik deze exemplaren heb. Nogmaals dank voor het opzoeken.

Henk, een goede suggestie, maar ik denk dat dit niet gaat lukken, we zijn toch wel te veel ´on the move´ met de camper om een club te bezoeken. Ik zal aan je denken rennend tijdens die laatste 7 seconden  ;D

Peter, ook dank voor de tip. Wij gaan in ieder geval langs Cheyenne, Ik denk dat ik de route zo maak dat ik langs de Big Boy en die railyard ga.

Groet, Jeroen.