Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Hans1963
Vandaag om 13:29:36
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Tomasso
Vandaag om 13:20:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Wim1969
Vandaag om 13:09:39
MoBaBro.de door W. Thomas
Vandaag om 12:58:50
Nahmertaler Kleinbahn door Lucien
Vandaag om 12:55:48
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 12:39:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:19:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
Vandaag om 12:08:21
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 12:02:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ceuleer
Vandaag om 11:56:44
Anleitung en Ersatzteilliste van Trix V 120 001 (artnr. 22511) door Hasenwald
Vandaag om 11:55:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 11:52:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Rudolf Stammis
Vandaag om 11:41:15
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Montanbahn
Vandaag om 11:03:55
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:28:01
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door bask185
Vandaag om 10:25:29
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Montanbahn
Vandaag om 10:20:10
verlichting inbouwen voor beginners door bask185
Vandaag om 10:18:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 10:12:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:12:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 08:43:37
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door VAM65
Vandaag om 08:36:16
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid door AartvN
Vandaag om 07:48:51
Pendel module Viessmann 5214 door Te 2/2
23 October 2025, 22:57:52
Artitec 6300 door ModelWessel
23 October 2025, 22:11:28
roco kraan 40108 adres wijzigen door jerrytrein
23 October 2025, 21:53:06
Raadplaatje door Hatsune Miku
23 October 2025, 21:28:22
Configureren van YD8116 via web browser door reinderlf
23 October 2025, 21:16:42
Fleischmania Nostalgia door RetroJack
23 October 2025, 20:41:52
marklin 3756 verlichting door bellejt
23 October 2025, 19:30:49
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 58184 keer)

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #195 Gepost op: 08 August 2011, 20:39:24 »
Ze hebben eindelijk de gang er in! Mooi om te zien dat het opschiet!

Thnx voor de update.  (y)

Grtz,

Niels

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #196 Gepost op: 10 August 2011, 09:03:44 »
Misschien een beetje gemeen, maar is er iemand die weet of er wateroverlast is geweest in de dive-under? Immers, bij de laatste regenbui stond de splinternieuwe voetgangerstunnel wél blank...  :-X

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #197 Gepost op: 10 August 2011, 10:23:35 »
Stationstunnel kwam doordat de overkappingen nog niet af is...

zover ik weet geen problemen met de dive under.

Grt,

Gerard
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

kevinhhw

  • Gast
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #198 Gepost op: 10 August 2011, 10:25:49 »
Mooie foto's Mart! (y)

hightower

  • Offline Offline
  • Berichten: 95
    • Youtube
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #199 Gepost op: 10 August 2011, 19:42:14 »
Misschien een beetje gemeen, maar is er iemand die weet of er wateroverlast is geweest in de dive-under? Immers, bij de laatste regenbui stond de splinternieuwe voetgangerstunnel wél blank...  :-X

Frans

Hoorde dat hij blank stond. omdat de overkappingen over de opritten nog niet aanwezig was.
I still miss my ex, but my aim is improving.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9036
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #200 Gepost op: 10 August 2011, 21:56:26 »
het nieuws altijd dichtbij
Met dank aan de archieven van de Gelderlander.
Het lijkt eerder een hoekje van Thialfstadion!!! ;D

Groeten Koen
« Laatst bewerkt op: 10 August 2011, 22:26:48 door KoenF »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #201 Gepost op: 11 August 2011, 11:13:07 »
het nieuws altijd dichtbij
Het lijkt eerder een hoekje van Thialfstadion!!! ;D

 (y) Goed gevonden Koen,
De ijsmeester kan inderdaad heel trots op dit resultaat zijn... ;) :D

Overigens: ook ik heb geen afvoerputjes gezien (maar die zaten wellicht onder die stupide rode loper) en 'arnhemdeskundoloog': het station ligt inderdaad niet op het hoogste punt van Ah; Onderlangs is altijd nog lager, net zoals trouwens de Willemstunnel en dáár hoefde je NIET te zwemmen...
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #202 Gepost op: 12 August 2011, 22:50:51 »
Hoi Mart
Prachtige foto's
Groet Bart

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #203 Gepost op: 13 August 2011, 16:02:35 »
Bedankt BAMA.

Mochten er liefhebbers zijn voor de originele, dus grotere, foto's, dan hoor ik dit graag.
Een een mailberichtje en ik zend de foto's per omgaande.

Groeten,
Mart
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #204 Gepost op: 13 August 2011, 16:12:48 »
Ik moest er vandaag overstappen toen ik naar mijn oma ging,
en ze waren al een stuk verder dan vorig jaar  ;D
Die kappen boven de tunnel zitten er inmiddels op  ::)
Wanneer moet het eigenlijk af zijn?

gr Viktor

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #205 Gepost op: 13 August 2011, 18:53:27 »

Wanneer moet het eigenlijk af zijn?



1998  ;D

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9036
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #206 Gepost op: 14 August 2011, 15:36:13 »
Wateroverlast of niet, men gaat gewoon door
Met dank aan de Gelderlander.

Groeten Koen
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

paul joosten

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
  • oi allemaal
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #207 Gepost op: 15 August 2011, 16:45:42 »
vor iedereen die upc digitaal heeft en in de regio arnhem nijmegen woont vanavond op K13 een nieuws item over de voortgang in arnhem centraal.
Zal zodra die op de website staat ook nog even een linkje plaatsen voor de mensen die het niet kunnen ontvangen.
http://www.kanaal13televisie.nl/ voor de mensen die vast willen weten wat de k13 is.
Hoop dat jullie het interresant vinden ik vond in ieder geval leuk om te maken.

Groet,
Paul

matheo

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #208 Gepost op: 16 August 2011, 22:13:50 »
Voor meer informatie die ook:
http://www.prorail.nl/Pers/Persberichten/Actueel/Regionaal/Pages/StartzomerwerkzaamhedenstationArnhem.aspx

Station Arnhem is het grootste knelpunt van nederland. Veel trein moesten op elkaar wachten omdat treinen elkaar moeten kruisen. Dit beperkt de capaciteit negatief, en vertragingen loop je niet meer in.
Voordeel van deze Dive under; 30% minder wissels (minder geluidsoverlast), geen wachttijden meer, grotere capaciteit van het spoornet en het station Arnhem.

Verder info over de dive under:

-Start 11 januari 2010
-Eerste trein 29 augustus 2011
-De dive under is 750 meter lang en kruist 5 sporen.
-38.000 m3 grondverzet (+/- 2200 vrachtwagens)
-14.000 m3 beton (+/- 1250 betonmixers)
-1.000.000 kg betonijzer

In de zomer van 2010 (25 juli - 23 augustus 2010) is er continu gewerkt aan de dive under. Gemiddeld werkten er 200 mensen met pieken van 400 mensen aan de dive under. En dat 24 uur per dag 7 dagen in de week in bovenstaande periode.

Momenteel wordt er hard aan het spoor gewerkt met het vernieuwen van de nog oude sporen en de nieuwe station overkappingen. Ook nu weer werken er veel mensen schatting ongeveer 250 man. Ook hier in ploegen diensten.

Matheo


paul joosten

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
  • oi allemaal
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #209 Gepost op: 17 August 2011, 18:59:50 »
Hier nog even de link naar uitzending gemist voor de mensen die niet in de regio wonen: http://www.kanaal13televisie.nl/uitzending_gemist/afleveringen/nieuws_110815.php
Rond 4:43 staat het item over arnhem CS.

Groet,
Paul