Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Prestige Models : ervaringen door Dennis1984
Vandaag om 15:58:43
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: Voortgang Arnhem  (gelezen 56898 keer)

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #150 Gepost op: 14 March 2011, 21:44:30 »
Hallo
Vandaag weer eens een rondje gemaakt
Na de vorige keer op 24 januari is er een behoorlijke voortgang
 Met de nieuwe perron overkappingen schiet men al aardig op
Wat ik zelf interesant vind is het bordes wat men aan het maken is tpv de Noordelijke Paralelweg.
Dit is nodig ivm de aanleg van het 4e perron
Door de aanleg van de benodigde sporen voor dit 4e perron blijft er te weinig ruimte over voor een gedeelte van de N Paralelweg Door dit bordes komt de straat boven het spoor te liggen
Ik heb er een paar foto's van gemaakt

Hier komt het bordes.Werkzaamheden 21-10-2010

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #151 Gepost op: 14 March 2011, 21:55:36 »

Werkzaamheden op 24 01-2011

Werkzaamheden op 14-03-2011

Nog een keer het bordes in aanbouw

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #152 Gepost op: 14 March 2011, 22:19:50 »

Nog een keer het bordes


Aanleg 4e perron

4e perron

vertrek om 13.54 uur

Uitgang ???

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #153 Gepost op: 14 March 2011, 22:33:07 »

Hier vertrekt hij echt om 13.54 uur

Het is maar dat je het weet

Ingang dive under westzijde
Hier laat ik het weer bij
Op de website van ProRail kun je nog veel meer info bekijken en lezen
Groet Bart

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #154 Gepost op: 15 March 2011, 16:17:44 »
Leuke update Bart!~ (y)

Dat bordes is inderdaad wel bijzonder, ik blijf het volgen. Je zet een vraagteken bij de uitgang Sonsbeekzijde. Deze is inmiddels verwijderd? Zometeen loopt de perrontunnel toch gewoon door of niet? Vreemd dat ze dan nog nieuwe bebording hangen....

Grtz,

Niels

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #155 Gepost op: 15 March 2011, 21:41:49 »
Niels
Voor je vraag heb ik het OTB (Ontwerp Trace Besluit)bekeken.
Daar is te lezen dat de traverse vervangen word door een nieuwe bredere en langere ivm de aanleg van het 4e perron
Deze traverse krijgt weer een toegang van af de Amsterdamseweg (Sonsbeekzijde)
De tunnel is alleen toegangkelijk van af het stationsplein
Het OTB is te downloaden
Je kunt het vinden in de website van Prorail sporen in Arnhem bij tracebesluit 2010
Dit is een aanrader ivm de volledige project omschrijving
Groet Bart

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #156 Gepost op: 15 March 2011, 22:37:12 »
Zo dat schiet al aardig op (y).
Echt een megaproject want ik heb van 99 tm 05 daar op school gezeten en toen waren ze er al bezig.
Volgens mij is dit echt een ultra groot en lang project (20 jaar ?)
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Niels B

  • Offline Offline
  • Berichten: 1872
    • Arnhem in de jaren ´80
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #157 Gepost op: 15 March 2011, 22:49:51 »
Eerder ultra traag... ::)

Bart, dank voor je toelichting, ik ga het otb eens bekijken!


grtz,
Niels

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #158 Gepost op: 16 March 2011, 09:38:14 »
Zo dat schiet al aardig op (y).
Echt een megaproject want ik heb van 99 tm 05 daar op school gezeten en toen waren ze er al bezig.
Volgens mij is dit echt een ultra groot en lang project (20 jaar ?)
Er is hier nu sprake van een programma waarin meerdere projecten uitgevoerd worden (vervanging station met nieuwe tunnel, vierde perron, vrije kruising westzijde) en deels is dat vanwege uitloop (dat station had allang klaar zullen zijn maar toen men het oude gebouw al had laten slopen kwam men erachter dat het nieuwe gebouw niet zo goedkoop kon als men zichzelf had wijsgemaakt).
Eind jaren 90 is en project voor de hermodellering van de westzijde in ieder geval afgerond.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #159 Gepost op: 16 March 2011, 11:18:10 »
Ergens in  1997 verrichtte de toenmalige Minister (die toen nog gewoon over Verkeer en Waterstaat ging, en daar de handen aan vol had) de eerste sloophandeling van de flat voor het streekbusstation.
We zitten dus al even in de rotzooi.



2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #160 Gepost op: 17 March 2011, 07:52:51 »
Toen was ik een jaar oud en toen kwam ik daar al regelmatig. Ik kan me eerlijk gezegd geen moment herinneren dat het er geen bouwput was ;D

Gr Timo

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #161 Gepost op: 20 April 2011, 20:07:45 »
Hoi
Er was weer aanleiding om naar Arnhem te gaan
Op de website van Prorail las ik bij het nieuws van 31 maart dat men gestart is met de bouw van de Passerelle
Ik heb het woorden boek er maar bij gepakt om te lezen wat hier mee bedoeld word
Natuurlijk had ik wel het idee dat het om de nieuwe traverse zou gaan.
Maar goed het woorden boek geeft 4 vertalingen
1 Smal bruggetje
2 Smalle loopbrug
3 Smalle voetbrug
Ik dacht dat word mooi voor de reizigers.Net als bij het instappen van de trein waarbij je keurig wacht dat eerst de aan komende reizigers uit de trein stappen voordat de nieuwe reizigers instappen,gaat dit ook gelden om het starion te kunnen betreden.
Maar gelukkig is er nog een 4e vertaling nl Voetbrug

BAMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
  • Bart
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #162 Gepost op: 20 April 2011, 21:13:04 »
Bij de foto is links de nieuwe passarelle

De passarelle gezien van af de oude traverse
Rechts een staalconstructie voor een lift

Trap en afdak in aanbouw

Van een smalle voetbrug is geen sprake, dus de in en uitgaande reizigers hebben alle ruimte

Westzijde van het 4e perron

4e perron tpv trap naar tunnel
De trap is afgeschermd ivm de afbouw van de tunnel

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8955
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #163 Gepost op: 20 April 2011, 21:15:20 »
Mooie heldere foto's. Gestaag bouwt men verder. (y)

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Voortgang Arnhem
« Reactie #164 Gepost op: 20 April 2011, 21:23:38 »
Zo dat schiet al aardig op (y).
Echt een megaproject want ik heb van 99 tm 05 daar op school gezeten en toen waren ze er al bezig.
Volgens mij is dit echt een ultra groot en lang project (20 jaar ?)

Geen ultra porject! Maar geld te kort! haha!
En nu is er na al die jaren weer voldoende geld en kan er weer gebouwd worden. en hoeft men straks niet vanuit een bouwput in/uit te stappen.

Bruce
« Laatst bewerkt op: 20 April 2011, 21:26:59 door Bruce!!! »
Passat driver:)