Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 11:58:29
Ridder Gerco van Beelen door Weerd
Vandaag om 11:46:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
19 Toen door Rick
Vandaag om 11:38:25
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Motorpost ombouwen ? door ronaldvd2000
Vandaag om 10:44:51
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 10:29:06
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
US diorama in H0 door DV modelspoor
Vandaag om 10:14:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
  

Auteur Topic: Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?  (gelezen 43503 keer)

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #45 Gepost op: 30 april 2010, 10:31:32 »
@ Erwin

Dat zijn trailers, en die zijn er al in model

Steef
Mvh Steef

Peter Gootzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #46 Gepost op: 30 april 2010, 12:21:01 »
Wat betreft de Bertschi's, correct dat deze op veel Kombimodell combinaties te vinden zijn. Helaas is alleen nog een T4.1 te verkrijgen en daar kom ik onderhand in om (9x). Zodra het andere wagens worden wordt het voor mij pas weer interessant.
VOS Logistics is één correcte set van geweest en zover ik weet is daar geen 2e serie met nieuwe nummers van gekomen. Ik ben bezig met de Brescia shuttle anno 2008 in model. Dus ik ben wel zeer geïnteresseerd in uitbreidingssets.

Van Hoyer zeg je het zelf eigenlijk al, er zijn er genoeg te vinden. Maar 90% van al die container kloppen niet of missen de details. Ook degene die ik van Herpa tegen kom zijn niet altijd compleet qua beschriftingen. Ik heb toevallig nog 3 sets met onbedrukte tankcontainers 20ft en C745 van Herpa kunnen bemachtigen. Van TL-Decals heb ik nu dus opschriften van RMI, Eurotainer en Hoyer in bestelling staan.
Wathet wagentype betreft heb je gelijk. Ik heb inmiddels ook genoeg T4.1 wagens en wacht op andere wagentypes. Maar die komen gelukkig nog dit jaar. Er is al een T5 en een Sgnss 73" aangekondigd met Bertschi containers, dus dat gaat goed komen.

Bij Vos Logistics heb je gelijk. Meer nummervarianten zijn gewenst. Wie weet komen ze daar binnenkort nog eens mee als de eerste oplage uitverkocht is.

Bij de Hoyer is hetgewoon jammer dat Märklin de markt overspoeld heeft met foute modellen. Herpa heeft welliswaar enkele aardige versies, maar om nou een vrachtwagenmodel van 20 euro te gaan kopen, puur voor de container, dat gaat mij ook wat ver. De oplossing die jij gebruikt hebt met blanco containers en decals van TL-decals, heb ik ook veel toegepast, dus met Hoyer containers ben ik nu ook redelijk goed bedeeld. Eurotainer heb ik ook op die manier gemaakt.

Mvg, Peter

Peter Gootzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #47 Gepost op: 30 april 2010, 12:23:21 »
Als ik tot nu toe even de wensen samenvat, dan is er met name interesse in het volgende:

-30 voets containers in bulkuitvoering van o.a. UBC/IFF
-tankcontainers in correcte uitvoeringen van alle gangbare vervoerders
-containers uit de beginjaren van het gecombineerd vervoer
-flatracks, zowel opengeklapt met lading als ingeklapt en stapelbaar

Blijf reageren, hoe meer reacties, des te beter.

Mvg, Peter

Ben de Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 125
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #48 Gepost op: 30 april 2010, 16:01:06 »
http://orcecis.spaces.live.com/default.aspx?sa=197395148  en

onder fotoalbums zoeken naar containers; vele voorbeelden leverbaar o.a.: Coolboxx,
RMI, de Rijke en vele anderen.

Gewoon decals kopen van Piet en blanco containers van Herpa en of AWM en zelf
aan de gang. Oude 30" containers

Ook (ferry)trailer decals zijn leverbaar.

Athearn heeft net jaren 80 en 90 Reefer High Cube containers uitgeleverd,

O.a. verkrijgbaar : www.rd-hobby.de
 
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------
   
 

Bezig met de Haven van Rotterdam, zowel in model als in het ´echie´

Peter Gootzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #49 Gepost op: 30 april 2010, 16:42:12 »
Verder heb ik nog interesse voor tank containers, vooral van Bertchi, alleen de kleuren vind ik al mooi waarbij het Zwitserse rode vlagje met het witte kruis er in voor mij de finaling toutch is.
Bertschi containers komen nu in alle mogelijke types en kleuren bij Kombimodell. Er zijn er al enkele leverbaar en er komen er nog meer aan. Kijk maar eens op hun site.

Peter Gootzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #50 Gepost op: 30 april 2010, 16:47:21 »
Een "Den Hartog" tank container zou wel welkom zijn.
Is inderdaad al vaker genoemd en zal ik zeker doorgeven.

Koelcontainers zie je ook bijna niet in model. Die moeten dan wel uitgerust zijn met een lange losse draad met 440 volt vierpolige stekker, die je dan in de wagon kan pluggen of op de container terminal in de stopcontacten kast.
Koelcontainers (ook wel reefers genoemd) zijn in tientallen uitvoeringen (o.a. Maersk, Hapag-Lloyd en NYK) te krijgen van Walthers. Deze zijn ook best aardig gedetailleerd, dus die kan ik je zeker aanraden.

Whalters heeft toch al vele containers in hun programma?
Walthers heeft inderdaad veel containers in hun programma. Maar dat zijn deels ook typische Amerikaanse containers, zoals 53 voets containers, die in Europe niet voorkomen. Ze hebben wel vele mooie 20 en 40 voets containers, maar daar blijft het dan ook bij.


Mvg, Peter

Peter Gootzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #51 Gepost op: 30 april 2010, 16:49:17 »
zou het mogelijk zijn om zelf spuitmallen te ontwikkelen voor bepaalde containers , ik heb ooit hier gewerkt http://www.elhi.nl/startsite/index.html en ik weet dat ze daar zelf mallen maken voor plastikonderdelen ,heb zelf vroeger met zo'n machine gewerkt , ik denk echter dat de spuitmal het duurste van alles is

groet stefan
Ik heb geen idee eigenlijk. Het idee lijkt me prima, alleen weet ik niet wat de kosten daarvan zouden zijn. Het moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar blijven. Er zijn nog genoeg containertypes die nog niet in model bestaan, dus het zou zeker geen slecht idee zijn.

Kris Henderikx

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #52 Gepost op: 01 mei 2010, 15:24:47 »
gevonden op : http://www.drehscheibe-foren.de
foto van Timo Albert




Gideon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #53 Gepost op: 03 mei 2010, 17:30:44 »
Ik heb een sliert Piko's welke ik heb ontdaan van containers (zien er niet uit met die gladde wanden) en vervangen door 40" & 40" High en 20" containers en 20" tank containers van Walthers. Ziet er veel beter uit.

Piete

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #54 Gepost op: 04 mei 2010, 01:35:31 »
hallo heren,
Zoals Ben al eerder eens aangegeven heeft met mijn decals kan je de gewenste uitvoeringen maken die de " grote" fabrikanten nog niet gemaakt hebben of in beperkte oplage.
Ook valt onder de mogelijkheden om nieuwe nog niet eerder verschenen of niet meer leverbare versies te maken van zowel container of ferry/hupack oplegger decals .
Ik maak deze ook gewoon in opdracht voor geinterresserden is een lijst in excel verkrijgbaar ook heb ik hier namen voorbij zien komen waar door anderen decals dan wel containers of opleggers van zijn gemaakt.Uiteraard is dit hobby en geen fulltime werk dus is het niet vandaag bestellen en morgen in huis toch zeker niet voor nieuwe opdrachten daar in het tekenwerk menig uurtje kruipt en ik net verhuisd ben en het huis zichzelf niet in orde maakt .
Daar ik meer een auto man ben en maar zijdelings met treinen in aanraking kom echter interesse weer aangewakkerd door de komst van de Kombimodell wagens ( eindelijk is natuurgetrouwe en goed gedetailleerde wagons) echter beladen met tweede rangs semi bouwpakket modellen maak ik alweer enige tijd mijn eigen decals op basis van Herpa modellen welke gewoon een beter uiterlijk hebben dan de AWM versies. Voor degene die een kijkje al genomen hebben op m'n website waar ik zoveel mogelijk als ik iets voor mijzelf of voor derden maak een foto maak van de geplaatste decal al was het alleen maar om hem uit te testen voordat ik hem aflever. Als voorbeeld noemt Ben de ' Coolbox " versie op deze decal zit daadwerkelijk alles op wat er in het echt ook op staat , deze is ooit in opdracht gemaakt voor een vrachtwagenchauffeur die sporadisch is zo'n container mocht verplaatsen en deze dus uitgebreidt en tot in detail had gefotografeerd want hoe beter de fotoos hoe beter de decal kan worden. Ook in zit met smart te wachten tot de containerdraagwagens er zijn.
tot zover mijn bijdrage

wvdm

  • Gast
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #55 Gepost op: 04 mei 2010, 06:08:36 »
Dit lijkt mij ook leuk om te hebben in model...


Hallo Erwin,

Dit is geen container, maar een trailer, die staat op een huckepack wagon of een combi wagon. Kijk eens bij os-kar.

Alhoewel ik containers verafschuw, omdat zij de zeescheepvaart hebben verziekt, wil ik ze toch wel op mijn modeltreinbaan hebben rijden.

Een containerschip, die 5500 containers kon vervoeren, verving 7 normale vrachtschepen, werd mij verteld in 1975. Kan je nagaan hoeveel schepen een containerreus , die 14000 containers kan vervoeren, van de oceanen verdringt.
Gelukkig is er nog lading, die niet in containers past.
En die lading vervoer ik. ;D
Je kan niet meer zonder, hè, de containers. Vorige week heb ik in Antwerpen nog 14 20 voeters en 6 40 voeters geladen aan boord voor New Caledonië.
If you cannot beat them, join them. Go with the flow. Zeggen de Engelsen.
Oftewel, ik kan de containers niet stoppen, dus kan ik er maar net zo goed maar zelf een paar hebben op mijn modelbaan. (y) (y)

Groetjes
Wil

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8146
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #56 Gepost op: 04 mei 2010, 08:23:46 »

Bij Vos Logistics heb je gelijk. Meer nummervarianten zijn gewenst. Wie weet komen ze daar binnenkort nog eens mee als de eerste oplage uitverkocht is.

Zo één heb ik pas nog voor de helft van de prijs kunnen kopen in een winkel :-\
Vr. groeten,
Bob

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
  • *
    • Flickr
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #57 Gepost op: 04 mei 2010, 09:45:58 »
Over die Green Cargo trailers. Deze zijn van dinsdag tot vrijdag te zien in de Volvotreinen 46252/46259 (vrijdags 46250/46257) en op zaterdag in Volvotrein 46254 en op zondag in trein 46253. Of ze ook in de nacht rijden, geen idee. Daarvoor is het hier te donker en lig ik te slapen ;)
De trailers staan op Sdggmrrs'n van de Zweedse spoorwegen.
Spoorgroet, Martin

Ben de Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 125
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #58 Gepost op: 23 mei 2010, 00:55:00 »
Oude 30" containers van Albedoals je die nog kunt vinden.

Enkele voorbeelden van de decals van (o.a.)Piet:         klik

En enkele ferry/ trailers:                                           klik

45" Eucon container:                                              klik

(Een inmiddels niet meer bestaande firma(?))               klik

Een "De Rijke" Swap body container:                          klik

En, tot slot, nog een ferry trailer:
Bezig met de Haven van Rotterdam, zowel in model als in het ´echie´

Bart Donker

  • Offline Offline
  • Berichten: 2581
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
Re:Welke containers zouden jullie graag op jullie containerwagens willen?
« Reactie #59 Gepost op: 23 mei 2010, 07:32:12 »
(Een inmiddels niet meer bestaande firma(?))

Leuk, het had mijn oude auto kunnen zijn!   :D

Inhoudelijk: of Laros nog bestaat kan ik niet zeggen, mogelijk is het opgegaan in de "Reefer Division" van Norfolk Line. Die koeltrailers zien (of zagen?) er hetzelfde uit, alleen met "Norfolk Line" i.p.v. "Laros" opschrift. Een goede kans om zulke trailers te zien zijn de ferry-havens van Hoek van Holland en Scheveningen Vlaardingen.

Groetjes, Bart
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2010, 07:34:54 door Bart Donker »
Groetjes, Bart