Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Hans van de Burgt
Vandaag om 03:46:41
Schrootplaats door ruudns
25 april 2024, 23:48:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
25 april 2024, 23:09:03
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
25 april 2024, 23:01:07
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
25 april 2024, 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
25 april 2024, 22:10:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 april 2024, 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
25 april 2024, 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
25 april 2024, 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
25 april 2024, 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
25 april 2024, 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
25 april 2024, 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
25 april 2024, 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
25 april 2024, 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
25 april 2024, 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
25 april 2024, 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
25 april 2024, 19:20:28
Aachenau West door wob
25 april 2024, 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
25 april 2024, 19:04:37
19 Toen door defender
25 april 2024, 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
25 april 2024, 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
25 april 2024, 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
25 april 2024, 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
25 april 2024, 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
25 april 2024, 15:58:27
  

Auteur Topic: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)  (gelezen 9136 keer)

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2006, 10:35:15 »
Inderdaad zeg,

waar gaat dit nou over? Waarom dat korte-lontenwerk allemaal? Laat er in godsnaam dan geen fotowedstrijd komen, want dan is de oorlog compleet  ;)

Ik vond de website wel leuk, viel me wat tegen (ik had meer bouwsels verwacht) maar dat diorama vond ik best de moeite waard om te bekijken. Ik heb ueberhaupt veel respect voor mensen met een website, en zeker waar op beschreven staat (met stap-voor-stap foto's) hoe men een bepaald iets voor elkaar heeft gekregen. Daar heb ik erg veel aan gehad tot nu toe. Ik neem me wel eens voor dat zelf ook te doen, maar ik ga vaak op in het bouwen, en dan heb ik ook echt geen zin meer om na elke stap een foto te maken. En of het nou Maerklin, Fleischmann of Lego-Duplo is......lekker B.

Groeten,

Jeroni

M.Schulte

  • Offline Offline
  • Berichten: 85
    • Treinen in het GROOT en klein
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #16 Gepost op: 19 juni 2006, 10:51:36 »
Er is inderdaad helemaal niks mis mee met het geven van meningen maar volgens mij stond dat al duidelijk genoeg in mijn vorige reactie.

Maar om terug te komen op het onderwerp.

Ik vond vooral de `keukenkastjes`boven de baan wel heel leuk.
Zou willen dat ik zo´n opslag voor mijn materieel had.
En hopelijk zien we op de site nog eens het resultaat van scenerybouw terug.
Ik blijf de site in ieder geval ook nog even volgen.

Groeten Marco
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2006, 07:14:24 door Peter van der Leek. Reden: Niet meer ter zake doende teksten verwijderd »

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #17 Gepost op: 19 juni 2006, 11:49:14 »
Ja Ja laat ik eens mijn ongezouten mening geven over de site, in plaats van over mijn  medespoorders. ;)

@ Floris. Ja dus even zelf op smaak brengen met zout, kruiden, en wat nog meer.  ;D

Maar weer even terug naar het onderwerp
De Site waarom het ging, vond ik niet slecht.
Allereerst kan ik zelf al geen sites maken en ik denk dat, dat ook best moeilijk is. Dus in die richting enkel lof. Ik vind het een redelijk goed opgebouwde site met een redelijke lay out.
Maar die taal. Welke malloot komt er op het idee om zijn site in het Italiaans te schrijven?!!  ???
Je weet dan toch dat het gros van de Nederlanders er geen snars van begrijpt?!
Ik snapte dus geen hol van de hele uitleg, en zelfs de indeling van de site was me een raadsel omdat ik geen letter begreep van alle tekst.  ;D Het zal beslist goed bedoeld zijn, maar ik had er niet zo veel aan.  ;) (De site zal ook vast niet bedoeld zijn voor dat handje vol intellect gebrekkige Nederlandse malloten, die zo nodig buitenlandse sites willen bekijken omdat ze de Nederlandstalige allemaal al uit het hoofd kennen.)  ;D Maar dat even ter zijde.

De kastjes waarover al geschreven is:
Ik vond ze niet speciaal. Maar laten we wel even bedenken dat het bij de meeste van ons er een stuk minder representatief uit ziet!  ;)  Oow ja.   ;D
Kijk ik heb dan toevallig een hele vitrine kast onder mijn baan gebouwd, en daar ook als eens foto’s van laten zien op deze site.  ;) Maar ik weet (ook uit ervaring) dat het wel eens een hele bende word op onze zolders, kelders en andere werkruimtes.  :-X

De Brug:
Ik vond hem er wel leuk uitzien, maar verre van natuur getrouw! 
Ik ben zelf bouwkundige (in de maak) Maar zelfs een leek kan zien dat, dat in het echt niet kan blijven staan. Zeker niet als er een tig ton wegende trein overheen dendert. Maar zoals ik al zei het is wel netjes gemaakt. Geen lijmresten en rotzooi er omheen.

Foto’s maken:
Daarover kan ik kort blijven. Ik kan het niet beter.
Wie dat wel kan en ook wel wil delen met BNLS heb ik enkel lof voor!  :D    (pssstt ik spoor jullie aan)  ;D

De gekozen rails:
Ik vind het niet zo mooi om een middengeleider te hebben of een 3 rail systeem of puko’s of hoe je het ook noemen wilt.
Maar wat zou ik een *** zijn om mijn mening zo over te laten komen dat ik daarmee andermans geluk schaad!  :-|
Deze man is duidelijk gelukkig met zijn gebouwde zaken (ik kan het niet lezen of dat zo is.  ;D Maar ik neem dat aan omdat hij er een site over gemaakt heeft.) Dus waarom zou ik het in mijn hoofd halen om hem te vertellen dat ik die puntjes voor mijn eigen baan ruk vind.
Trouwens dat kan ik best doen, want hij zal van mijn taal net zo veel begrijpen denk ik.  ;D

Nee doe ik niet, maar mijn mening (let op het woord menig voor de personen die er overheen gelezen hebben.   ;)) is wel duidelijk. 

Nog even voor de snel lezers.
Het voorgaande was een persoonlijke mening.

Met vriendelijke groet,

Mark

PS: Jez*s! Wat heb ik weer een lap tekst neergezet!  :o
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2006, 11:52:44 door mmhajvth. Reden: dyslexie »
love to build realistic     let's be kind.

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2006, 11:58:31 »

De Site waarom het ging, vond ik niet slecht.
Allereerst kan ik zelf al geen sites maken en ik denk dat, dat ook best moeilijk is. Dus in die richting enkel lof. Ik vind het een redelijk goed opgebouwde site met een redelijke lay out.
Maar die taal. Welke malloot komt er op het idee om zijn site in het Italiaans te schrijven?!!  ???
Je weet dan toch dat het gros van de Nederlanders er geen snars van begrijpt?!
Ik snapte dus geen hol van de hele uitleg, en zelfs de indeling van de site was me een raadsel omdat ik geen letter begreep van alle tekst.  ;D Het zal beslist goed bedoeld zijn, maar ik had er niet zo veel aan.  ;) (De site zal ook vast niet bedoeld zijn voor dat handje vol intellect gebrekkige Nederlandse malloten, die zo nodig buitenlandse sites willen bekijken omdat ze de Nederlandstalige allemaal al uit het hoofd kennen.)  ;D Maar dat even ter zijde.

Waar slaat die opmerking nou op?  "Nederland en de rest van de wereld" ofzo.
Volgens mij lopen er toch meer mensen rond die het Italiaans machtig zijn dan zij die de Nederlandse taal beheersen.  Daarnaast heb ik in de korte tijd dat ik daar gekeken heb ook nog iets in het engels zien staan.

Om dan ook maar op de site te reageren. Hij sprak mij niet zo aan. Aanvankelijk had ik ook de indruk dat deze man zijn rails zo nu en dan in de keuken mocht leggen. "Maar geen rommel maken hoor" 
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #19 Gepost op: 19 juni 2006, 12:25:36 »
Beste René,
Ook goedendag,
Ik ga even niet inhoudelijk in op uw citaat met bijbehorende reactie.
Ik denk namelijk dat als u nog een keer rustig de tijd neemt om te lezen en te kijken naar de bijgevoegde icoontjes. Dat u er dan zelf wel uit komt.

Waar ik wel op (een rustige toon overigens) in wil ingaan. Is de keuken.
Ik heb namelijk zowaar ook daar engelse teksten gezien. Daarin heeft u dus gelijk. (dat er ook engels aanwezig is) Uit die tekst maak ik op, dat hij een kamer heeft verbouwd met Ikea meubels en dat dat zijn treinen kamer is geworden. Het lijkt me dus geen keuken gezien de foto die is bijgevoegd van voor de verbouwing. En omdat ik ook nergens een gootsteen of kookplaat te zien is in de kamer.

Ik neem het u niet kwalijk (omdat ik daar ook niets aan heb) en omdat u schrijft dat u maar kort heeft gekeken.

Met vriendelijke groet,

Mark
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2006, 12:27:50 door mmhajvth. Reden: dyslexie »
love to build realistic     let's be kind.

Soopa

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 7
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2006, 15:32:37 »
Over de website: het is wel een aardige website, vooral het fotomateriaal, jammer alleen dat er door de auteur niet zo heel veel beschreven wordt. Een prachtige ruimte heeft deze meneer tot zin beschikking trouwens. Al met al een leuke site, maar ik heb beter gezien.

Over de discussie: jammer dat we elkaar zo in de haren vliegen (om met de woorden van M. Schulte te spreken). Het is inderdaad een forum waar ieder zijn mening vrij kan geven. Zij het dat deze bij sommigen ietwat genuanceerder kan.

obicham

  • Offline Offline
  • Berichten: 106
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2006, 21:28:24 »
Mooie duidelijke italiaanse site
De overgang tussen achtergrond en modules zijn vloeiend
Ik moet nog zorgen dat het zo komt uit te zien.
Soms moest je ff goed kijken of het een model was of echt.

Wat ik minder mooi vind is, dat de rails gewoon op een grasplaat is geplakt
Haalt de rest ook weer naar beneden
 

okki

  • Offline Offline
  • Berichten: 209
  • winterswijk
    • http://www.freewebs.com/arno-modeltreinen/index.htm
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2006, 23:29:15 »
Hallo allemaal.
Ik vind het een mooie site ik heb met plezier naar de foto"s en filmpjes gekeken.  :)
en dat ik niets snap van de bij schriften boeit mij niet.
Ik heb er plezier aan beleeft en die man heeft het netjes voor elkaar.
En omdat ik sins deze week ok een voorzichtige stap heb gezet met een website weet ik nu dat dat niet mee valt :-|

gr.  arno

Peppi

  • Peppi1991
  • Offline Offline
  • Berichten: 370
  • Obey your master!:P MASTER!
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #23 Gepost op: 01 juli 2006, 23:31:42 »

Maar die taal. Welke malloot komt er op het idee om zijn site in het Italiaans te schrijven?!!  ???
Je weet dan toch dat het gros van de Nederlanders er geen snars van begrijpt?!

Italiaans is op zich uitermate makkelijk te begrijpen. Vergelijk het met spaans, frans, latijn, engels weet ik veel... en dan kom ik er best uit. Lijkt me onzin dat er zoveel Nederlanders zijn die geen andere talen spreken.

De site is mooi, duidelijk veel tijd ingestoken, maar zolas gezegd beter bestaat. Filmpjes zijn wel erg leuk.

Dan nog over de discussie: dat 'in de haren vliegen' etc valt volgens mij allemaal wel mee. Mensen geven hun mening met klem en dat moet door anderen niet meteen als aanval worden opgevat, eerder als opbouwende kritiek of iets dergelijks, maar dus niet om iets te denigreren noch neer te halen.

Peppi
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #24 Gepost op: 01 juli 2006, 23:37:03 »
Och, in de tweede week kregen we wat negatieve sentimenten jegens een specifiek merk, maar iedereen lijkt zich nu weer bezig te houden met zijn eigen ding.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

DJMusic

  • Gast
Re: De Website van Alberto Pedrini is zeker een bezoekje waard (voornamelijk M*)
« Reactie #25 Gepost op: 02 juli 2006, 09:30:51 »
Ik vind het erg mooi vooral die filmpjes en met name die filmpjes van Faller Car System!