Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 19:16:48
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico  (gelezen 3521 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Gepost op: 14 oktober 2010, 17:28:27 »
Ik had even niets te doen. Dit schreeuwde om ............



Eerst maar eens lakens om de bedden gedaan.



Even kijken hoe of dat het op Preiser hoogte staat.



De onderste bedden. Gelijk de deuren even meegenomen



Ook de trappetjes geplaatst. Dat de bovenste bedden en de kopsekanten niet strak zijn maak niets uit, zij verdwijnen straks toch uit het zicht.



Overzicht van de coupees.



Let even op de verkreukelde gordijntjes!!



SK


« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2010, 10:41:18 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2010, 16:35:35 »
Dit is uiteraard de uitvoering als slaapwagen. De dichtgelaste variant komt ook nog aan bod.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2010, 16:39:35 »
Let even op de verkreukelde gordijntjes!!

Inderdaad, ik zie het nu pas... Schandalig zeg, en dat vooor zo'n relatief duur rijtuig. Geld teruggevraagd of kreeg je een ander rijtuig mee?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2010, 16:41:09 »
Strijkbout ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2010, 16:31:28 »
Stonden deze al ergens?

Firma Reel Cees heeft de zgn. Plan N remrijtuigen aangepast zoals ze net voor de sloop nog gebruikt zijn.
Wilt u uw rijtuigen laten aanpassen neem dan contact op met Reel Cees. Als het goed is zijn de rijtuigen te zien op Eurospoor 2010






In het echgie op Rsd
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2010, 16:44:00 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2010, 17:54:59 »
Een onneembare vesting, het ziet er erg realistisch uit... Stonden die teksten er in de loop der tijd ook op?

Overigens is het niet persé nodig deze platen aan te brengen. In 1986 kwamen de platen er pas op dus van 1984-1986 zonder platen en mèt: 1986-1987; daarna zijn het zelf slooprijtuigen geworden.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2010, 18:09:21 »
In mijn herinnering heb ik in Roosendaal nooit teksten op de N zien staan.

Hier waren zij in iedergeval nog schoon. Let wel even op de remslang die door de rijtuigen loopt! De deuren zijn bij een brandweer (BZB)oefening verdwenen.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2010, 18:23:20 »
Ja, maar dit zijn de remrijtuigen niet Krasmans. Dit zijn volgens mij de laatste twee Nico's op de remrijtuigen na. Deze twee zijn inderdaad gebruikt bij een brandweeroefening (ik dacht in Enschede of Hoek van Holland).
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2010, 18:25:01 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2010, 18:30:49 »
Vreemd, ik stond er bij en keek er naar toen de platen er tegen gingen? en waarom die remleiding door de wagens heen?
Deze leiding ging door het eerste rijtuig, wat achter de lok hing, heen om via binnendoor van het slooptransport naar het achterste remrijtuig te gaan. Ik zag regelmatig dat de koppelwagens overgeslagen werden daar zij toch geen remmen hadden. Mocht ik het verkeerd hebben, dan hoor ik het wel weer.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2010, 18:39:31 »
Je kunt het zien aan het rijtuignummer: bij de remrijtuigen staat veel meer tekst. Die luchtslang is aangebracht omdat de remrijtuigen kennelijk achterop liepen (wat ze meestal deden) de luchtslang liep van de locomotief door het sloopmaterieel (in dit geval de Nico's) heen naar de remrijtuigen (de 515 + 516).
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2010, 18:49:57 »
Geef mij over!!!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2010, 19:16:42 »
Het zit nog weer iets anders. De rijtuigen op je foto zijn hoogstwaarschijnlijk de 003+021. Samen met de remrijtuigen waren dit de laatste vier plan N's. De 003+021 zijn op 5 november 1987 bij een rampenoefening in Enschede geweest. Daarbij werden ze niet beremd door de Nico's 515+516 maar (hoogstwaarschijnlijk) door rijvaardige plan E's. De RemNico's stonden op dat moment namelijk al terzijde met afgekeurd remwerk. Eind november 1987 gingen de 003+021 nog naar het raccordement Vijf Eiken (Gilze-Rijen) voor een militaire oefening. Daar zullen ze zo toegetakeld zijn als op jouw foto te zien is. Op 13 januari 1988 gingen de 003+021 naar Koek in de Westhaven voor sloop. Op dat moment waren de ex-RemNico's 515+516 dus de laatst overgebleven plan N-rijtuigen.

Voor wat betreft de staalplaten: ergens tussen begin 1986 en april 1986 zijn de eerste platen aangebracht op de RemNico's. In februari 1987 werden de beide remrijtuigen geheel dichtgemaakt, in de Tilburgse werkplaats. Ik hoop vanavond nog nauwkeuriger te kunnen berichten wanneer de eerste platen zijn aangebracht, ik wacht namelijk nog op een bericht van prof. Koekmans.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2010, 19:19:32 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2010, 19:20:58 »
We horen :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Ombouw van Plan Nico
« Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2010, 19:36:05 »

015-9 is het nummer van deze N. 
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.