Thom, ik heb dat net even bekeken, maar het gaat om de terugreis. Hubertus stapt op de heenweg uit voor zijn zakelijke bezoek, maar op de terugweg reist hij in één ruk door naar huis.Niettemin blijf ik het een luxeprobleem vinden.
Goed, ik ben dus even naar de site www.ov-chipkaart.nl gaan kijken. Die je ongetwijfeld ook op je mobiele apparaat kunt bekijken. En wat zie ik?Mijn saldo staat gewoon aangegeven.Achter iedere reis staat een vinkje met "declareren", zodat je een mooi transactieoverzicht in PDF kunt laten maken.Kijken jullie überhaupt wel naar die site voordat jullie allerlei vermeende nadelen gaan verzinnen?- Peter
Klaas, ik vind een half uur extra reistijd omdat een systeem het op een ander manier niet kan verwerken niet echt een luxe probleem.
de site is niet actueel.als ik 10 minuten geleden heb gereisd staat dat niet op mijn reishistorie.dat is alleen bij een automaat te checken.
De informatie die je ziet bij uitcheck kan van de chipkaart worden gehaald. Daarvoor is geen realtime verbinding met een centraal systeem nodig, alleen maar de mogelijkheid te schrijven en lezen van je ovc.
Dat denk ik niet. Die informatie staat volgens mij helemaal niet in de kaart. Het staat allemaal ergens op een server bij TLS. Op de kaart staat alleen de identiteit van de kaart aangegeven.