Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.
Waarom zou het dan logisch zijn dat bij het vervangend vervoer niets is veranderd en het daarmee afwijkt van de huidige normale regel? Nog afgezien van de vraag wie er ervaring heeft met vervangend vervoer in het verleden. Ik heb zeer veel met de trein gereisd, maar afgezien van de genoemde metroritjes in Amsterdam heb ik in al die jaren misschien twee of drie keer vervangend vervoer meegemaakt. De meeste reizigers weten denk ik helemaal niet hoe dat vroeger ging. Voor hen is de huidige norm leidend: uitchecken als je het station verlaat.
Ach, met de auto rij je lekker anoniem…
Een discussie gebeurt altijd op basis van argumenten. Die mis ik dan kennelijk...
- ze krijgen vooruit betaald: het geld op de kaart staat immers in werkelijkheid allang op de rekening van de vervoersbedrijven;staan, ook voor een ritje van 2,-);- mijn privacy wordt verder aangetast omdat de kaart op naam staat en de vervoerder (en wie weet nog meer) dus precies kan zien waar ik wanneer naartoe ga (of een anonieme kaart: je wordt bekend zodra je geld terug vraagt vanwege een wanprestatie en bent dan alweer niet anoniem: kaartnummer + naw + rekeningnummer);- wéér een kaart in de portemonnee;- een hele toer om je kaart geactiveerd te krijgen, allerlei rompslomp waarop ik niet zit te wachten.
Misschien even de voorgaande 58 bladzijden doorlezen?Staan genoeg argumenten van voor en tegenstanders.
En hoe had je je dat voorgesteld dat de vervoerders het geld al op hun rekening hebben staan voordat jij je kaart gebruikt? Denk je dat ze allemaal 20 euro gestort krijgen voor het geval dat jij een keer besluit om met een van hen te reizen.
Gelukkig heb je verder niets bij je en gebruik je verder niets die je privacy "aantast"? Wat dacht je van je bankpas(sen), telefoon e.d. Daar is prima mee te traceren wat jij op een dag uitspookt. Daar veranderd je treingedrag niet veel aan.Vroeger had je stamkaarten waar je een abonnement bij kocht. Echt niemand die toen klaagde over zijn privacy. Wist de vervoerder ook precies hoe jij reisde.
Tsja, met al die pasjes die een mens tegenwoordig heeft kan het wat vol worden in je portemonnee, maar je kan je ovc natuurlijk ook gewoon in je jas bewaren
Oei, en dan de rompslomp van het activeren. Poepoe pasjes voor de lezer van de kaartautomaat of ander oplasfpunt houden en een paar keer ja indrukken en eventueel geld opwaarderen.Als je met je pinpas kan betalen zal dit je ook wel lukken, Is echt geen hogere wiskunde waar je voor gestudeerd moet hebben.