Het was inderdaad in 1990, de 4004 en 4095 knalden in Enschede tegen elkaar, de 4003 knalde in Enschede tegen een stootjuk. De onbeschadigde sBk 4003 werd geruild met de sBk 4004, zodat de 4003 bestond uit de mBk 4003 + AB 4003 + sBk 4004 en de 4004 bestond dus uit de mBk 4004 + AB 4004 + sBk 4003.
Ik was zo naief om te denken dat ICM-0 er niet meer was (op de tussenbak van de 4007 na dan) totdat ik twee weken geleden eens in Arnhem ging kijken wat die vreemde koploper voor nummer had die daar al zo lang te zien was vanaf de brug. Bleek het de 4001 te zijn. Na wat nazoekwerk bleek dat de 4004 en de 4005 er ook nog waren, al was het dan niet echt meer in goede staat. Toen ik verleden week in Amersfoort was zag ik het tussenrijtuig van het spoorwegmuseum -de 4005- staan achter wat SLT's. toevallig zat ik nog dezelfde dag ook nog in de 4007 (4044 tussenrijtuig). Ik vroeg mij twee dingen af: 1. Wat moet het spoorwegmuseum in godsnaam met een tussenrijtuig ? en 2. Zijn er nog herkenningen aan de 4007 AB waaraan je kunt zien dat het ooit een ICM-0 is geweest? Heb je nog meer leuke weetjes over ICM-0 schrijf het hier dan bij:
Heb je ook Foto´s van hoe de stellen er op het moment bijstaan?