Bert,Dat ligt er maar aan wat je onder tegelijk besturen verstaat Als je daaronder verstaat meerdere rijregelaars dan is dat prima mogelijk met bijv. de IB's aangesloten op Loconet. 1 zal fungeren als master, de rest als slave Als je daaronder verstaat: Beide daadwerkelijk de baan besturen, dus DCC signaal genereren, bezetmelders uitlezen e.d. dan zal dat denk ik niet werken.Maar goed of je met de Ecos meerdere rijregelaars kan hebben op deze manier, ik weet het niet, rept de handleiding niet over master/slave opties ?Gr. Remco.
ECoSlinkOur bus system ECoSlink allows the extension of your ECoS command station. You may connect 128 external handheld unit throttles (e.g. Märklin® mobile station® 60651, 60652), ECoSDetector feedback modules, ECoSBoosters and other extensions. ECoSlink is based on the CAN industrial standard, is suitable for a maximum cable length of 100 metres and provides excellent data transmission. ECoSlink operates with 250 kBit / second and is „hot-plug“ and „plug&play“ capable. All devices report automatically to the system and can be removed or reconnected during operation.
Remco,Ik had idd in gedachte dat Geoffrey bedoelde 2 centrales op één baan, zoals jij zegt: "DCC genereren".Jij bedoelt in je eerste deel dat je de 2e (IB) als een extra rijregelaar gebruikt. (Offtopic:) dat zou je wel kunnen realiseren met de EcosControl Radio door deze op de Ecoslink bus aan te sluiten (is een printplaatje intern in de Ecos zetten). En die kun je weer uitbreiden tot 6 losse (draadloze) handregelaars. Maar of dat met een Ecos 1 aan een Ecos 2 kan?Even doordenkende: als Geoffrey de wisselbesturing volledig onafhankelijk bedraad heeft van rail en/of ringleiding, dan zou hij een 2e ringleiding aan kunnen leggen die alleen de wissels stuurt. Enige onbekende factor is of de 2 bedradingen bij elkaar in de buurt geen storende werking op elkaar zullen uitoefenen.Gr, Bert
Ja maar het volledig scheiden maakt dat de beide centrales niet bewust zijn van wat er gebeurt.
@ Bert, de snifferingang werkt maar in een richting, hierdoor hebben we de in de ecos aanwezige loclijst niet op de ecos 2?