Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door MadhouseNL
Vandaag om 20:18:19
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:15:23
Wat was jullie allereerste loc? door Frits C
Vandaag om 20:03:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:57:09
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 19:15:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 19:10:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:06:40
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
  

Auteur Topic: Hoe is/was OntraXs 2010?  (gelezen 60377 keer)

Rubedino

  • Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #30 Gepost op: 26 February 2010, 16:56:55 »
Morgen ga ik kijken en heb er zin in (op mijn site een verslag in de komende dagen).

Een rij voor de deur? Nou en dan zal er wel wat moois te zien zijn.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #31 Gepost op: 26 February 2010, 17:02:52 »
Die rij onstaat ook omdat de kaartverkoop vlakbij de deur zit waardoor de meeste mensen buiten moeten wachten.
Vr. groeten,
Bob

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #32 Gepost op: 26 February 2010, 17:18:42 »
Die rijen worden ingehuurd om meer mensen te trekken.
Als blijkt dat bezoekers zelfstandig een dergelijke rij kunnen vormen, en deze in stand kunnen houden, zit de taak van de Eerste Rij Ploeg (ERP) er op.
Vervolgens vertrekt deze ploeg om dit weer bij een ander evenement uit te voeren.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Rubedino

  • Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #33 Gepost op: 26 February 2010, 18:00:58 »
Leuk geprobeerd Bob maar ik ga toch echt voor de verklaring van Marijn.

Kees-Jan

Anoniem

  • Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #34 Gepost op: 26 February 2010, 18:19:08 »
Ik ook. Als de kaartverkoop verder weg van de deur zou zijn geplaatst, zou de rij er niet minder lang om worden ;D.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6713
  • Spaar ze allemaal.
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #35 Gepost op: 26 February 2010, 18:23:10 »
Het doet me goed dat er niets aan het toeval wordt overgelaten.
Helaas zit ik dit hele weekend met een storingsdienst opgescheept grmmm >:(.

Stephan.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8331
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #36 Gepost op: 26 February 2010, 18:27:34 »
Ik geloof er niets van dat jullie zijn geweest... Foto's!
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Anoniem

  • Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #37 Gepost op: 26 February 2010, 18:32:14 »
Ik ben ook niet geweest, ik heb alleen mijn licht laten schijnen over verklaringen voor de rijen ;D.

1795

  • Offline Offline
  • Berichten: 1537
    • Raamsdonk spoor 0
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #38 Gepost op: 26 February 2010, 18:37:35 »
Ik ben er wel geweest, en bijna zonder rijen, en parkeerplaats voor de deur. Nu waren we er om 9:45, dat scheelt wel.
Banen, tja, wat zal ik zeggen, zeker mooie, maar had, gezien de poeha die erover gemaakt is, misschien iets meer verwacht. Maar waarschijnlijk waren mijn verwachtingen te hoog.
Maar wel de moeite waard. Hier even een paar foto's wat ik dan zeer interresant vond, de handmonsters van de 1700 en bollenwagen in 0.





Edwin
Spoor 0 is ook mooi.....Raamsdonk
http://1795spoor0.blogspot.com/

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #39 Gepost op: 26 February 2010, 19:00:43 »
Die hebben in een opdamper gestaan.

Waar gaan we morgen rijen vormen Marijn?
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #40 Gepost op: 26 February 2010, 19:06:39 »
Een paar aangeneame uurtjes doorgebracht op Ontraxs. ;D
Staan juweeltjes van banen.

Ook de baan van Jajo met Bahnwerk Stadt Preiser is de moeite waard en het bijzondere eraan is de spiegel onder de baan zodat het hele ondergrondse gebeuren goed te zien is zoals de draaischijfaansturing en de servobesturing voor de lokoods.

Werd na de middag wel erg druk met de buggy brigade maar ja dat hoort er ook bij. Gelukkig had ik 's-morgens het meeste al rustig kunnen bekijken.

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Lvdwerf

  • Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #41 Gepost op: 26 February 2010, 19:09:33 »
en het bijzondere eraan is de spiegel onder de baan zodat het hele ondergrondse gebeuren goed te zien is zoals de draaischijfaansturing en de servobesturing voor de lokoods.

das niet voor de mechanismen hoor ;) das voor de vrouwtjes die langs komen ;)

Rubedino

  • Gast
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #42 Gepost op: 26 February 2010, 19:10:50 »
spiegels? staan die ook niet bij de ingang zodat de rijen langer lijken? Marijn? leg uit?

Dave81

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • Curaçao ->zucht<-
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #43 Gepost op: 26 February 2010, 19:15:39 »
Hoi

vandaag ( vrijdag) geweest.
Vond het een geslaagde dag!

Hier wat plaatjes van mij.





































MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Hoe is/was OntraXs 2010?
« Reactie #44 Gepost op: 26 February 2010, 19:19:46 »
hangt die bovenleiding op foto 7 niet wat hoog?