Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Rick
Vandaag om 19:56:33
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 19:42:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52

Auteur Topic: Eurospoor 2010  (gelezen 126475 keer)

Gouda

• Offline Offline
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:Eurospoor 2010
« Reactie #585 Gepost op: 02 November 2010, 19:02:34 »
Weleens geprobeerd om 3 avond per maand aan een modulebaan te werken met drie man. Bestaande modules op te knappen (20 jaar oud) en nieuwe toe te voegen. Ik heb mij 3 dagen vermaakt met het bedienen en laten rijden van treinen niet geheel conform periode maar voornamelijk stoom en diesel.

Als dan een fotograaf met telelens probeert mijn mak G2000 rijdend te fotograferen kan mijn glimlach niet onderdrukken. Het publiek wil herkenbare treinen zien. Als je dan een VIRM met koppelwagen en dieselloc laat rijden worden kinderen enthousiast want hier zijn ze naar Eurospoor gekomen. Als je dan vraag krijgt over deze combo is het een transport vanaf fabriek naar Nederland.

Marc die genoten heeft ondanks de lawaai van hollandse minispoorwegen
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #586 Gepost op: 03 November 2010, 10:29:00 »
Wie goed heeft opgelet is het opgevallen dat in de baan van MSCV Veluwezoom een tweetal nieuwe modules waren verwerkt en dat het depot is aangepast. Bestaande baan, en ook al eens eerder op Eurospoor geweest, maar dus toch met uitbreiding.

En die VIRM met koppelwagen bij jullie op de baan was leuk, heb hem zien rijden en reacties van kinderen ook gezien. Dan weet je waar je het voor doet en dat is dus 1 van de belevingen van de hobby, ook al zullen er mensen zijn die hoofdschuddend weglopen omdat het niet conform het voorbeeld is (Oude VSM-hippel met schaalsnelheid van 6 x het grote voorbeeld, ding haalt in het echt maar 30) maar who cares?
En ja, banen waarin perfectie wordt nagestreeft blijft ook altijd leuk om te zien, en dan komen we weer terug bij het punt uit mijn vorige post, en dat is dat je op dit soort evenementen kunt zien hoe mensen hun hobby beleven.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
« Reactie #587 Gepost op: 03 November 2010, 10:56:41 »
Weleens geprobeerd om 3 avond per maand aan een modulebaan te werken met drie man.
Ja, kijk maar op de site van MSC Veenendaal. Ik heb aan Driebergen-Zeist gewerkt. Niet heel veel, maar dat komt omdat ik maar vrij kort lid ben geweest (dat ik vertrok had/heeft trouwens niks met deze club en alles met mijn veranderende privésituatie te maken). Diegenen die er nu aan werken moeten het hebben van 2 avonden per week en dan krijg je toch een prachtig resultaat.

Helaas is de frequentie die je noemt te gering om effectief iets te doen,vooral omdat koffiedrinken en kletsen van de zuivere bouwtijd (doorgaans is dat bv van 19.00-22.00 uur) afgaan. Maar je kunt ook delen die verbeterd moeten worden mee naar huis nemen en thuis verbeterd nabouwen. Je moet het wel willen natuurlijk.
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

FransOmatic

• Offline Offline
    • GelulMetInhoud
« Reactie #588 Gepost op: 03 November 2010, 11:21:14 »
Heb het weer prima naar mijn zin gehad.
Dit jaar eens op de zondag naar de Jaarbeurs gereden en net na de grote drukte op openingstijd aangekomen. Eerst wat langs de winkelstands gelopen om vervolgens bij de handel wat uurtjes te vertoeven tot begin van de middag wanneer de drukte rond de banen en diorama's wat begint af te nemen zodat fotograferen, kijken en beppen met de diverse clubs wat beter te doen is. Voor ieder wat wils gezien en de opzet was ook weer goed waarvoor complimenten naar de organisatie. Dit jaar stonden er een hoop dingen bij die ik (als verwende beursbezoeker) nog niet kende waarvoor hulde. Lijk mij toch wel lastig om ieder jaar weer clubs aan te spreken die we nog niet kennen.

Die Fransen en Engelsen weten er ook altijd weer een ware kunst van te maken.
Wat mij opviel is dat het aandeel aan trams in banen en in de boekenstands begint toe te nemen...erg leuk.

Verder nog wat leuke aankopen gedaan die als ik er aan denk op foto in het daarvoor bestemde draadje post. Tipje van de sluier: het broodje unox natuurlijk ;-)

Grtz
Frans
Time flies when you're having hobbys

Marco1044

• Offline Offline
  • ÖBB tp V (1985-2000)
« Reactie #589 Gepost op: 03 November 2010, 11:59:33 »
Hm, al 40 pagina's over Eurospoor; dat moet wel een geslaagde beurs zijn geweest!  ;)
Nou zal ik ook maar eens reageren, want ik ben er ook geweest en wel op de vrijdag.
Uiteraard eerst de handel opgezocht met mijn rugzak, want ja, ik ben een koopjesjager! En daarin ben ik goed geslaagd, als je maar goed zoekt. Dingen die ik te duur vind laat ik liggen, niet mijn probleem, daar blijft de verkoper wel mee zitten.
Ligt er iets niet wat ik zoek? Jammer, volgende beurs maar weer...

Qua banen heb ik leuke dingen gezien, banen die ik al eerder heb gezien niet eens bekeken. Nou en? Het motto is toch voor elk wat wils?
Voor mij was het een geslaagde beurs, heb de leuke dinger eruit gepikt en daar gaat het MIJ om.  :)

Ik kijk nu al uit naar On TraXS en Eurospoor 2011; en helemaal naar de draadjes alhier op het forum... ;D

Gr Marco.
Gr Marco.

Johan Vermij

• Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
« Reactie #590 Gepost op: 03 November 2010, 12:18:16 »
Helaas is de frequentie die je noemt te gering om effectief iets te doen,vooral omdat koffiedrinken en kletsen van de zuivere bouwtijd (doorgaans is dat bv van 19.00-22.00 uur) afgaan.

8) Het begint zowaar als een voetbal wedstrijd te klinken. 90 minuten speeltijd, zoveel minuten zuivere speeltijd... Gaan we nu ook nog het aantal keren baancontact van de individuele leden tellen  ???
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Bestuur Stichting BeneluxSpoor.net

• Offline Offline
« Reactie #591 Gepost op: 03 November 2010, 14:47:56 »
Als bestuur willen we natuurlijk niet achterblijven met een evaluatie en een reactie hoe de beurs voor BeneluxSpoor.Net is verlopen.

In alle reacties hierboven lezen we eigenlijk alleen maar positieve reacties op onze stand. Dat doet ons goed. De organisatie heeft geprobeerd om ook dit jaar voor ieder wat wils op de stand te hebben. Of je nu alleen komt kijken naar een mooie baan, toch nog een vraag had of wat wilde leren. Alles kon op onze stand.
En daarin zijn we zeer geslaagd. Een kort overzicht:

De demo's
Dit jaar waren de demo's een schot in de roos. Eric den Boer, Karst Drenth, Marty van Beek en Peter Spruit hebben drie dagen lang hun (bouw)kunsten laten zien. Vanaf vrijdagochtend vroeg stonden de mensen rijen dik bij deze heren. Ze hadden nauwelijks tijd om een kop koffie of een boterham te nuttigen. De bomen-demo van Jos Geurts op zondag mogen wij ook een groot succes noemen. Naast de workshop die Han Zijlstra deed, had hij het op de andere dagen ook niet rustig. Daarnaast trok Han zijn 'olifanten-trein' veel aandacht?.

Ook Robert van Teefelen en de andere heren van Lion-lasers trokken veel aandacht met hun lasersnijden. Voor vele mensen blijft het boeiend om de lasersnijmachine aan het werk te zien. Ze hielden Bob en Dolly Rodenburg aardig aan het werk met het vervaardigen van gipsen tegeltjes voor de lasersnijmachine.

Cornfield Yard
De andere publiekstrekker op de stand. Er stonden altijd wel een aantal kijkers bij deze prachtige modelspoorbaan. We hebben al begrepen dat de baan in een aantal bladen te zien zal zijn. De baan laat goed zien dat je niet veel ruimte nodig hebt om een mooie (Amerikaanse) baan te maken.

Workshops
Daarmee hadden we wisselende resultaten. Op vrijdag werden alle workshops wel goed bezocht. Maar op zaterdag en zondag zagen we vooral dat de workshop baanontwerp van Han Zijlstra nog goed bezocht was, maar dat de meeste belangstelling toch meer uit ging naar het solderen. Daar hebben we gezien dat solderen voor zowel jongeren als ouderen is. En ze gingen allemaal met een werkend lichtprintje weg. Hulde voor Peter Giling die dat voor elkaar kreeg.

Testbaan / RocRail-demo
Ook de testbaan / Rocail-demo trok nog wel wat aandacht. Veel mensen kregen informatie over het hoe en wat. Daarnaast werden vooral 's middags veel aankopen getest. Daar werd goed gebruik van gemaakt.

Over de gehele beurs gezien was het gezellig druk op de stand. Op zondagavond om 17.15 uur moesten we helaas de laatste bezoekers bij de stand 'wegsturen'.
We zijn er dit jaar goed in geslaagd om de grote stand (100m2) goed te vullen en een mooie publiekstrekker te zijn.

Daarom bedanken wij de gehele standploeg die ons zo heeft geholpen met de voorbereidingen en tijdens de beurs.
Een speciaal woord van dank gaat tenslotte uit naar Ronald Koerts en Johan Vermij. Zij stonden immers borg voor de succesvolle organisatie.
Dit succes was zonder jullie en de voltallige crew niet mogelijk geweest!

We hopen dat wij volgend jaar weer een beroep jullie mogen doen.
Tenslotte danken we natuurlijk ook Leo Hendriksen - organisator van Eurospoor - voor zijn gastvrijheid tijdens de beurs.

De eerste ideeën en plannen voor Eurospoor 2011 zijn nu al bovenkomen drijven?
Dus dat kan maar één ding betekenen: Allemaal bedankt en tot ziens op Eurospoor 2011!

Met vriendelijke groet,

Bestuur Stichting BeneluxSpoor.Net

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #592 Gepost op: 03 November 2010, 15:57:00 »
Hm...waarom heb ik geen applaudisserende smiley...  ;)

eric

rard

• Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
    • Spoorh0.nl
« Reactie #593 Gepost op: 03 November 2010, 15:58:12 »
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #594 Gepost op: 03 November 2010, 16:00:16 »
Ik had enthousiast amen geroepen, maar dat werd niet helemaal begrepen door de moderator. Ik onderstreepte dat ik het eens wat met het bestuur, dus was een positieve opwelling (y)

Sterker nog, ik hoop volgend jaar een actievere bijdrage te kunnen leveren, dan heb ik meer tijd....

Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.

eric den boer

• Offline Offline
  • Einzelganger
« Reactie #595 Gepost op: 03 November 2010, 16:13:55 »

ik hoop volgend jaar een actievere bijdrage te kunnen leveren,

het zal is tijd worden... ;)

eric

GW

• Offline Offline
« Reactie #596 Gepost op: 03 November 2010, 16:14:38 »

Echt goed!

« Laatst bewerkt op: 03 November 2010, 16:16:58 door Gerard Wassink »

Feiko

• Offline Offline
« Reactie #597 Gepost op: 03 November 2010, 16:21:40 »

en nu klaar met klappen, ik krijg er oorpijn van ;)
Blauwe vingers doen een Swolsch hart kloppen

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #598 Gepost op: 03 November 2010, 16:52:58 »
Ik had enthousiast amen geroepen, maar dat werd niet helemaal begrepen door de moderator.
Inderdaad, sorry,
Bedankt voor de uitleg
Vr. groeten,
Bob

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #599 Gepost op: 03 November 2010, 16:57:55 »
Geen probleem hoor, het was tenslotte al een tamelijk beladen draadje.... Volgende keer gewoon met nog meer Beneluxers een positieve bijdrage aan de beurs komen leveren dus ;)
RETROBAHN A.G.