Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Ronald Halma
Vandaag om 13:11:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 13:09:59
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:09:25
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door MaraNCS
Vandaag om 12:37:27
Fleischmann Anna ombouw. door TonM
Vandaag om 12:21:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:08:32
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
Show je werkplek door Ronald Halma
Vandaag om 11:54:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door tothebeach
Vandaag om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk door tothebeach
Vandaag om 11:37:48
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 11:10:14
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Ronald doet de Fork Challenge! door Spoor010
Vandaag om 09:54:26
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
01 August 2025, 20:29:21

Auteur Topic: R.Hoolsema - (Baanplan N)  (gelezen 6424 keer)

r.hoolsema

• Offline Offline
R.Hoolsema - (Baanplan N)
« Gepost op: 01 February 2010, 23:29:39 »
hallo

zoals de meeste wel weten ben ik al druk bezig met mijn baan. Nou ben ik heel nieuwschierig naar jullie ideeen voor mijn boven gedeelte  waar mijn station komt te liggen. Nou had ik zelf wel het 1 en ander in gedacht maar kan nog niet echt zegge ja dat is het. Nu wou ik jullie vragen of jullie mischien is willen mee denken. Hier is een een schetje van huidige situatie.

http://i99.photobucket.com/albums/l292/hoolsema/deze-2.jpg

en dan u wat info

geel is de tafelrand
baan is dus 2x1 meter
het is dus de bedoeling dat beide dubbelsporen elkaar op zoeken
het onderste dubbelspoor is spoor dat tot in de bocht omhoog klimt
het zelfde is zo met het spoor aan de bovenkant maar ik heb daar een effe een tunnelportaal gemaakt om het duidelijker te maken. Teminnste hoop dat het duidelijker wordt ;D Dus de sporen kunnen dus een gedeelte niet helemaal achter op liggen.
Wat betrefd de invulling zat ik te denken aan:
Klein station aan de grens dus eindstation voor de boemel uit Duitsland is een lint trouwens
En van uit nederland een stam ick's
Verder zat ik aan een  soort chemisch bedrijf te denken. Vind tankwagons er mooi om te zien.
Heb tevens ook nog een goederenloods van volmer die ik graag zou willen plaatsen.
En dat rondje op de tekening is de draaischijf en die blijft daar gat is al gemaakt. Dus die kan niet worden gewijzigt
oh en het land is NL

ik hoop dat jullie me kunne helpen met wat sugesties.

mvg
Reinder
« Laatst bewerkt op: 02 February 2010, 19:58:34 door Hans van de Burgt »
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

Johan Vermij

• Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
Re:Mijn N-spoor baanplan (Baanplan N)
« Reactie #1 Gepost op: 01 February 2010, 23:37:02 »
Hoi Reinder, ik heb al even de titel van het draadje aangepast naar het geldende format hier in dit topic ;) Mocht je nog een pakkende naam hebben voor je baanplan dan roept u maar en passen wij dat ook even aan. Maakt het vaak wat makkelijker om e.e.a. terug te vinden.

Als je chemisch roept, dan denk ik aan DSM en Chemelot in Limburg qua landschap dus dat zou wel uit kunnen komen met je grensstation. Kijk eens of daar nog wat oude industrielijntjes liggen om wat inspiratie op te doen.
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

r.hoolsema

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 01 February 2010, 23:41:46 »
Dan heb ik een hele domme vraag maar hoe had ik me topic dan gemoemt? Ja sorry ik vergeet vaak dingen. Maar Chemelot is dat niet wat groot voor mijn baantje. Heb daarin tegen wel 2 dsm wagons al zal is wat op het net gaat spitsen naar dsm aansluitingen.

ik blijf open voor suggesties

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

Johan Vermij

• Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 01 February 2010, 23:46:30 »
Domme vragen bestaan niet  :P
Het enige dat ik gedaan heb is er netjes (Baanplan N) achter gepropt.
Met de feedback die je hier hopelijk gaat krijgen denk ik dat je plan in de loop der tijd steeds vastere vormen aan gaat nemen en dat je dan vanzelf een naam voor je baan gaat verzinnen. Chemelot is idd wel wat groot voor 2x1 (misschien zijn er T-rijders die het aandurven) maar van Chemelot moet je toch ook ergens naartoe ;)
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

r.hoolsema

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 01 February 2010, 23:50:15 »
dat klopt ga zo in bed is effe de vollmer en faller en kibri catalogus is effe door neuzen. Daar slaap ik altijd zo goed van want de prijzen staan er niet bij dus ik kan geen hartverzaking krijgen. Maar mischien een plaatselijke fabriek van DSM. Die wagonetjes zijn nog wel te krijgen in N-spoor

Oh en ik heb gezien wat je hebt aangepast. Das weer een stukje duidelijker voor iedereen.

mvg
Reinder

Marc Riswick

• Offline Offline
    • Stuyteweg
« Reactie #5 Gepost op: 01 February 2010, 23:52:09 »
Hallo Reinder,

op Chemelot liggen incl. de haven maar iets meer als 53 km spoor, dat moet toch wel lukken.... ;D.

Het idee van een industrieel bedrijf(-je) geeft inderdaad veel mogelijkheden. Vaak zijn hier veel meer soorten wagens aan te treffen als alleen ketelwagens, dus je kan alle kanten op. Misschien een of meerdere verladingen (voor ketelwagens, voor kunstmest, etc.) eventueel met een vrachtwagenverlading met weegbrug e.d. Voor spoorwagens zou ik in ieder geval ook een weegbrug in het plan opnemen.

Succes Marc  (y)
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

r.hoolsema

• Offline Offline
Re:R.Hoolsema - (Baanplan N)
« Reactie #6 Gepost op: 03 February 2010, 00:51:46 »
hmm dat klinkt wel intressant zat dan te denken aan een kleine olie/chemische overslag met een magazijn erbij waar dan stukgoed wagons kunnen worden gebracht. En dan mischien kan ik ook wel plate wagons doen met pallets met vaten of buizen voor de fabriek.

Nou ben ik uiteraard nog steeds nieuwschierig naar ideeen en mischien een opzetje. Wat ik dan zelf verder uitwerk. Gewoon effe ideeen uitwisselen. Zat er aan te denken om voor mijn boemel die uit duitsland komt. Een enkelsporigspoor in het midden van het perron te leggen. Zoiets als het vroeger was bij A'foort CS Mits dat uiteraard mogelijk is. Op mijn kleine ruimte. Had tevens ook in gedachte om het spoor schuin te leggen zoals nu ook tijdelijk het geval is.

Ik hoor graag van jullie

mvg
Reinder

r.hoolsema

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 04 February 2010, 01:09:47 »
effe een update

de tafel gaat waarschijnlijk groter worden. Ik heb de tafel nu onder een hoogslaper nou is dat harstikke mooi natuurlijk. Maar ik heb een evenwichtstoornis gekregen. En ben nu al 1x van het trappetje gevallen :( (doet erg zeer houten vloer) en deze week bijna de 2de keer. Dus ben dat zat ga het waarschijnlijk anders doen. Ik neem een bed ter hoogte van 81cm totaal en daar boven kan dan een deksel komen voor de trein. Die dan uitklapbaar is vanaf de muur. Het voordeel daarvan is dat de baan dan 3x1m wordt in plaats van 2x1. Dus dan kan men station ook groter worden. n\ou is het allemaal nog in een prile fase maar zodra er zekerheid is horen jullie dat. Moet ik alleen effe kijken hoe ik de sporen maak bij de snee van de schanieren. Wil namelijk gewoon een strook maken van 2ocm tegen de muur. Die dan gewoon recht blijft en daar aan vast. De tafel van max 1 meter breedt. Maar dan moet ik wel effe kijken hoe ik dat maak met die sporen bij de overgang. Ideen zijn welkom

mvg
Reinder

r.hoolsema

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 05 February 2010, 14:19:29 »
De kogel is door de kerk. Ik ga de baan aanpassen zodat ik meer ruimte krijg. En ik kom op veilige hoogte te liggen.

Ik ga vanavond weer effe aan de gang met het nieuwe  baanplan. zodra ik wat op papier heb zal ik dat hier plaatsen. Dan kunnen  jullie je mening geven. Zodat ik het mischien her en der aanpas

als iemand een goed idee heeft voor de spoor overgang dan hoor ik dat graag.

mvg
Reinder

r.hoolsema

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 07 February 2010, 17:05:41 »
Ik be nu bezig met het ontwerpen van mijn nieuwe baanplan. Maar ik loop nu tegen een dilema aan. Zal ik het station voor op de baan plaatsen. Of achter op de baan. Zodat de rangeersporen voor liggen waardoor ik er makelijker bij kan.
Maar daarin tegen staat.Als ik de rangeersporen achter plaats dan heb ik meer ruimte voor uitbreiding.

Dus ik ben benieuwd wat jullie de beste(mooiste) oplossing vinden

mvg
Reinder

r.hoolsema

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 07 February 2010, 18:44:36 »
Zo hier is dan mijn 1ste baanplan

http://i99.photobucket.com/albums/l292/hoolsema/fase1-1.jpg
Rood = perron
Zwart = gebouwen voor stoomlocs

Ik zou zeggen brand los met kritiek of opmerkingen zodat ik het hier en daar wat kan bewerken. De baan wordt uiteraard bij de 2 uit einden verbonden. Maar het gaat me nu voor namelijk om het station

mvg
Reinder

reMARKable

• Offline Offline
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
« Reactie #11 Gepost op: 07 February 2010, 18:52:17 »
Kan je niet vanaf de draaischijf direct het station door rijden zonder één x te steken?
En ik zie rechts onderin een aantal wissels en rechtboven de bocht weer.. theoretsch zou je er een paar kunnen laten vervallen toch...?
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

r.hoolsema

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 07 February 2010, 18:55:43 »
ik kan inderdaad de engelse wissel boven in wel wghalen en vervangen door een kruizing. En ik zou bij de draaischijf ook nog wel een verbinding naar het station kunnen maken.

http://i99.photobucket.com/albums/l292/hoolsema/fase1-2.jpg

mvg
Reinder
« Laatst bewerkt op: 07 February 2010, 18:58:08 door r.hoolsema »

r.hoolsema

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 07 February 2010, 22:38:38 »
ben weer even bezig geweest

http://i99.photobucket.com/albums/l292/hoolsema/fase1-3.jpg

orangje = locomotiefenloods gedeelte
zwart = lokaalspoorgedeelte voor de boemel trein
geel = de binnenbaan van de hoofdsporen
blauw = buitenbaan van de hoofdsporen
groen = rangeerterein

zo ziet er wat beter uit. En wat duidelijker
zit er tevens aan te denken om dat zwarte kopspoortje te laten doorlopen. En zo een derde spoor naar achteren te maken. En dan een pendel module inbouwen

graag julie reacties of kritiek

mvg
Reinder
« Laatst bewerkt op: 07 February 2010, 22:52:14 door r.hoolsema »

r.hoolsema

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 09 February 2010, 20:33:23 »
Ben weer druk bezig geweest met aanpassen. Wat vinden jullie van dit ontwerp

http://i99.photobucket.com/albums/l292/hoolsema/fase2-3-1.jpg

Ik ben zeer benieuwt naar jullie kritiek of suggesties

mvg
Reinder