Er was nog een site met plaatjes van Roco modellen en interessante bijzonderheden. De naam kan ik niet meer vinden. De link stond in een draadje over bolkoppen maar de link werkt niet meer. Ik vrees dat deze site niet meer in de lucht is. Piet
Zelf ben ik geen voorstander van een Wiki. Met een database en een daaraan gekoppelde zoekfunctie kun je hele leuke dingen doen. Denk bijv aan een lijst van 'alle groene vamwagens periode 4' of 'alle 1600' locs.
Mocht er hulp nodig zijn dan ben ik beschikbaar!Koen
Daarna kwam er een tussenin periode; fabrikanten begonnen zich te realiseren dat je met een ander lettertje en een ander kleurtje nog geen correcte afspiegeling van de werkelijkheid maakte en men maakte specifiek materieel na, daarnaast bleven kleurwijzigingen enzovoort bestaan, maar de 'rommel-marge' was kleiner geworden; fabrikanten zochten Nederlandse deskundigen aan om te zorgen dat hun (nog steeds) standaard-modellen van een verantwoorde opdruk werden voorzien. Ook in deze periode was het nog van belang om het materieel kritisch te bekijken. Die periode loopt tot ca 1995-2000(?) en uiteraard gedeeltelijk nog door (NS Shell ketelwagen van Fl*, NS 3500 van Liliput). In de huidige periode is het een stuk minder spannend om een model onder de loupe te nemen; fabrikanten hebben zich gerealiseerd dat de klant kritisch geworden is en geen 'gekleurd speelgoed' meer accepteert.