Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Mar-Cas
Vandaag om 17:24:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:41:46
Au bord de la Cèze door Jelmer
Vandaag om 16:34:56
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:33:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:31:31
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 16:30:24
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:20:57
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 16:20:02
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 16:17:39
Frans loodsje et cetera door Hans GJ
Vandaag om 16:15:37
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:57:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 15:55:17
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:29:00
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 14:27:50
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Luc2000
Vandaag om 14:23:38
Baanplan Belkamp H0 door jdk
Vandaag om 14:15:36
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:03:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 12:58:24
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 12:41:19
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door bellejt
Vandaag om 12:09:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door SvenW
Vandaag om 11:45:51
Roco 21026 werkt niet goed door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:37:53
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Jelmer
Vandaag om 11:23:07
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door MaraNCS
Vandaag om 10:48:06
Lodewickshaven door tothebeach
Vandaag om 10:13:47
Op Zuid (NL H0) door TonM
Vandaag om 09:38:15
ESU locprogrammer door ruudns
Vandaag om 09:34:50
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 09:30:35
Minibaan Visserskaai H0 door Eric B
Vandaag om 08:32:54
  

Auteur Topic: ICK weer in dienst?  (gelezen 2323 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5639
ICK weer in dienst?
« Gepost op: 26 January 2010, 07:35:37 »
Zowel gisterochtend als vanmorgen bestond de trein naar Venlo (Delft v 06:33) uit ICK (of ICL) materieel met 1700 voor en achter. Wie weet meer?
Groet, Frank

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5280
    • grootspoorfoto's
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #1 Gepost op: 26 January 2010, 07:49:56 »
Het is ICL matrieel wat weer in dienst is gekomen wegens het matrieel tekort waar de NS op dit moment mee kampt door de weersomstandigheden. Als het goed is rijden er op dit moment 2 stammen en dit werd volgens mij nog uitgebreid naar 6. Om deze stammen samen te stellen worden op dit moment vele rijtuigen naar Duitsland (Dortmund) gestuurd voor onderhoudt. Mocht je hiervan een foto willen zien dan is die te vinden op mijn site via het www knopje.
« Laatst bewerkt op: 26 January 2010, 07:55:39 door rail4marcel »
Voor grootspoorfoto's zie site

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5639
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #2 Gepost op: 26 January 2010, 22:15:38 »
Dank voor je antwoord  (y). Tja, getrokken materieel met een eloc is nu eenmaal betrouwbaarder dan die treinstellen. Bovendien kun je een eloc even vervangen, een treinstel moet direct geheel uit dienst en dan ben je alle zitplaatsen kwijt. Vreemd dat bijvoorbeeld de NMBS dat wel snapt en de NS niet.
Zijn er al mensen met foto's van de 'nieuwe' inzet  ;D
Groet, Frank

schmirner

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #3 Gepost op: 26 January 2010, 22:19:01 »
Zoals men hier zegt:

Tod gesagten leben länger.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #4 Gepost op: 26 January 2010, 22:22:58 »
Joehoee!! Dat is weer eens wat anders dan in een VIRM of ICRm naar school reizen :D

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #5 Gepost op: 26 January 2010, 22:26:54 »
Zoals Marcel al aangaf betreft het geen ICK maar ICL. Het ICL matereel heeft een tijdje als motteballenvloot op de Dijksgracht in Amsterdam gestaan. Aangezien het hier geleased materieel betreft (en de lease nog niet is afgelopen) heeft men het opnieuw in gebruik genomen. Sinds deze week rijdt het ook op Den-Haag-Venlo een aantal slagen (aankomst eerste rit in Venlo ca. 840u) Al eerder werd vorige week een tweetal slagen gereden op Maastricht-Schiphol, dat rijdt ook nog steeds, zoals vanmorgenvroeg en vanmiddag

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #6 Gepost op: 26 January 2010, 22:34:11 »
Of wordt het door elkaar gebruikt ICK en ICL?
Ik zag vanmiddag in Rotterdam Centraal (12:45 naar 't Zuiden) een stam met direct achter de loc een rijtuig dat een duidelijk andere dakvorm had dan de daar achter lopende rijtuigen, en dan bedoel ik met name de beeindiging van het dak: een stuk rechter.
Komen deze verschillen voor binnen ICK of heb ik dingen gezien die er niet zijn?
No dress rehearsel, this is our life.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #7 Gepost op: 26 January 2010, 22:39:02 »
Of wordt het door elkaar gebruikt ICK en ICL?
Ik zag vanmiddag in Rotterdam Centraal (12:45 naar 't Zuiden) een stam met direct achter de loc een rijtuig dat een duidelijk andere dakvorm had dan de daar achter lopende rijtuigen, en dan bedoel ik met name de beeindiging van het dak: een stuk rechter.
Komen deze verschillen voor binnen ICK of heb ik dingen gezien die er niet zijn?

@Marc: nee dit is een eerste klasse rijtuig Avmz (geloof ik) maar ook ICL (en geen ICK)

Robert_N-Nm

  • Offline Offline
  • Berichten: 1394
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #8 Gepost op: 26 January 2010, 22:40:13 »
Zal wel een Amvz zijn geweest inderdaad. Dat zijn oude rijtuigen van de NS (gekocht van de DB) welke eerder voor internationale (nacht)treinen werden gebruikt (vroeger ook donkerblauw ipv geel-blauw). Deze hebben een dak dat aan de uiteinde recht loopt ipv het bolle op de ICL/ICK rijtuigen.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #9 Gepost op: 27 January 2010, 22:37:13 »
ICK is dan ook niet in dienst end aar zijn geen plannen voor ook.

Rubedino

  • Gast
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #10 Gepost op: 27 January 2010, 23:14:02 »
Leuke rijtuigen die ICLen. Je kunt ze zo uit Roco's maken.

Beetje blauw, geel, grijs en wat afvrijvers er op en je hebt weer een uniek stukje NL materieel.

Of mail Roco. Misschien maken ze die wel (Neurenberg  ;D 2011 of zo iets).

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #11 Gepost op: 27 January 2010, 23:53:29 »
Zag afgelopen dagen ook tweemaal rond 10:07h een trein met ICL (?) uit of door Leiden richting Den Haag rijden. Zou de intercity naar Vlissingen kunnen zijn, maar is dan wel iets vertraagd geweest. Weet iemand hier meer van?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
Re:ICK weer in dienst?
« Reactie #12 Gepost op: 27 January 2010, 23:56:20 »
Dat is leeg mat van Schiphol naar Den Haag, omdat het anders de halve dag in Hoofddorp Opstel moet staan en daar is geen plaats.