Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 18:05:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 18:03:56
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:53:15
Aachenau West door wob
Vandaag om 17:50:10
Mijn geweatherde modellen door Martijn193
Vandaag om 17:39:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Ronald69
Vandaag om 17:00:30
Station Roodeschool door pfb
Vandaag om 16:46:13
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Michaël dB
Vandaag om 15:51:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:23:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
Goederenloods Zandvoort door puntenglijder
Vandaag om 10:04:26
Sfeer op je modelbaan door cor_b
Vandaag om 09:25:48
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 09:01:40
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
  

Auteur Topic: Treinheld in de kou  (gelezen 12472 keer)

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #30 Gepost op: 04 January 2010, 17:43:18 »
En nu ook eens even bedenken hoe je zou reageren als er met de betreffende trein iets was gebeurt en er gewonden (of erger) gevallen waren.

Ik kan mij nog een ernstig uit de hand gelopen voorbeeld hier uit de stad herinneren. Ruim 10 jaar geleden was het wel erg flauw dat een ondernemer gehinderd werd bij de opslag van zijn handel. De eisen waren zo zwaar e.d. Slechts 1 persoon had bezwaar aangetekend tegen een vergunning tot uitbreiding
na 13 mei 2000 waren de meningen ineens heel anders en had dat vuurwerk daar nooit mogen liggen.
« Laatst bewerkt op: 04 January 2010, 17:51:56 door René »
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Wim Romijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 346
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #31 Gepost op: 04 January 2010, 17:48:08 »
Het weerhoudt iedereen en in de toekomst wel voor dergelijke oplossingen.

Hoe ram ik zelf denkendheid uit een organisatie.

Kan later weer iemand over vallen dat er ook niemand iets meer oplost.

jeepney

  • Offline Offline
  • Berichten: 410
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #32 Gepost op: 04 January 2010, 17:51:26 »
Lege of volle treinen, gewicht, type, bevoegdheden...........het maakt allemaal niet meer uit als personeel zich verslapen heeft ?

Kan nog eens leuk worden als de buschauffeur zich verslapen heeft of als de piloot van het vliegtuig zich verslapen heeft. Nou, dan wacht ik even liever.

Wat ik me nu ook bedenk: hebben al die treinen uniforme sloten of zo, dat iedereen met een generaalsleutel zo maar elke willekeurige trein in kan gaan en kan wegrijden?


Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #33 Gepost op: 04 January 2010, 17:55:27 »
Ik vindt het vooral jammer dat de machinist er nu onder moet lijden.

Er waren collega's in de trein die conducteur gespeeld hebben.
Er is toestemming gevraagd en verleend door de VL / Dienstleider en NS Reizigers

Staan die mensen ook op non actief?
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #34 Gepost op: 04 January 2010, 18:02:39 »
En nu ook eens even bedenken hoe je zou reageren als er met de betreffende trein iets was gebeurt en er gewonden (of erger) gevallen waren.

Lege of volle treinen, gewicht, type, bevoegdheden...........het maakt allemaal niet meer uit als personeel zich verslapen heeft ?

Goed mijn reactie was te fel. Maar wat Johan hierboven ook zegt. De VL en NSR hebben toestemming gegeven dus ik vind het raar dat men alsnog deze persoon schorst. En daarbovenop vind ik dat NS gewoon in alle gevallen personeel beschikbaar moet hebben om treinen te rijden.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 04 January 2010, 18:04:45 door jwtreinen »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12448
    • sleutelspoor
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #35 Gepost op: 04 January 2010, 18:18:27 »
En nu ook eens even bedenken hoe je zou reageren als er met de betreffende trein iets was gebeurt en er gewonden (of erger) gevallen waren.


Als als als, Ja als de hemel naar beneden valt zijn we allemaal dood.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

jarag

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #36 Gepost op: 04 January 2010, 18:38:13 »
Ik vind het allemaal diep triest wat hier geschreven wordt, hij is niet bevoegd om op dat soort diensten te rijden weet/heeft misschien geen remgedrag, wegbekendheid, e.d. En ik geef de NS groot gelijk om zo iemand, die niet zijn verantwoording kent, op non actief te zetten. Ongelukken hebben we vorig jaar alweer genoeg gezien. Wat ik wel raar vind dat personeel van de NS niet aanwezig is.

mantaray

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
    • manta400.nl
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #37 Gepost op: 04 January 2010, 18:50:43 »
ik werk zelf bij nedtrain en de enige regel die overtreden is , is dat nedtrain
personeel niet bevoegd is om reizigers te vervoeren
dit staat omschreven in de vervoers attest van ivw
met andere woorden mocht er onderweg om wat voor reden dan ook wat fout zijn gegaan
dan heeft het een en ander nog wel wat consequenties aangaande verzekeringen

ook bij nsr is een leeg materieel trein niet bevoegd om reizigers te vervoeren


Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1225
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #38 Gepost op: 04 January 2010, 18:57:05 »
Of is het probleem dat de trein juist té (bom)vol was om te rijden, want daar zijn ook weer regels voor. Misschien heeft hij die over het hoofd gezien?

En wat NSR betreft, de controle was waarschijnlijk een éénmans actie.

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #39 Gepost op: 04 January 2010, 18:59:16 »
Zo'n 30 jaar geleden had dit ook niet gemogen en waarschijnlijk had de man toen ook een dauw gehad. Als (ja als) er toen een ongeval gebeurde waren de mensen die erbij betrokken waren alleen niet zo snel met schadeclaims gekomen en was de vraag naar rollende koppen niet zo groot. Tijden veranderen en de maatschappij ook. Wij hebben een cultuur overgenomen van de andere kant van de oceaan. De claimcultuur, waarin enorme bedragen en koppen gevraagd worden. Die cultuur heeft er ook toe bijgedragen dat we strengere regels m.b.t. veiligheid hebben gekregen en die ook wat strikter gehanteerd worden.
ik kan best goed begrijpen dat de man het met de beste bedoelingen heeft gedaan, en dan wordt hij ook gelijk een held genoemd. Het wil ook helemaal niet zeggen dat hij besturen van die trein niet goed zou kunnen en een machinist die wel bevoegd is kan ook iets overkomen of een fout maken. Dat is niks meer of minder erg. Het is overigens wel de maatschappij (wij dus) die op het moment dat het echt fout gaat wil zien dat er koppen rollen. En in dat geval zou dat ook de kop zijn van die mensen die het door de vingers hebben gezien.
Wat ik vooral wil zeggen is dat wij (de maatschappij) erg snel klaar staan met een oordeel als het fout gaat en tegelijk klagen als een instantie zich aan regels moet houden om de kans dat het fout gaat te verminderen.
Dit alles neemt niet weg dat van het bedrijf wel alle mogelijke reële inzet gevraagd mag worden.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #40 Gepost op: 04 January 2010, 19:05:05 »
Over en uit, helemaal mee eens! Prorail en NS, leer ervan!!
Mvgr Jan Wiebrand

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #41 Gepost op: 04 January 2010, 19:33:09 »
Lege of volle treinen, gewicht, type, bevoegdheden...........het maakt allemaal niet meer uit als personeel zich verslapen heeft ?
Kan nog eens leuk worden als de buschauffeur zich verslapen heeft of als de piloot van het vliegtuig zich verslapen heeft. Nou, dan wacht ik even liever.
Wat ik me nu ook bedenk: hebben al die treinen uniforme sloten of zo, dat iedereen met een generaalsleutel zo maar elke willekeurige trein in kan gaan en kan wegrijden?
Deze man was machinist en storingsmonteur, nogal wiedes dat je dan sleutels hebt, anders valt er weinig te sleutelen...
En treinen hebben inderdaad universele sleutels. Zonder kennis krijg je 'm alleen niet weg.
Maar als jouw Arriva-bus een uur op een chauffeur staat te wachten en er wordt geregeld dat een Connexxion-chauffeur 'm gaat rijden, dan stap je liever uit? Want dat is wat je zegt.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #42 Gepost op: 04 January 2010, 19:34:53 »
En nu ook eens even bedenken hoe je zou reageren als er met de betreffende trein iets was gebeurt en er gewonden (of erger) gevallen waren.

Ik zie de Chocoladeletters voorop de Telegrof van de volgende ochtend al voor me als een stootjuk wordt geramd:

ONBEVOEGD MACHINIST VEROORZAAKT RAVAGE!!!1!
(Leven tientallen forensen in gevaar gebracht!)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #43 Gepost op: 04 January 2010, 19:35:39 »
Ik ben dol op chocolade
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8990
  • Hengelooo 1:160
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #44 Gepost op: 04 January 2010, 19:37:37 »
Ik ook maar niet op mijn ochtendblad. ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.