Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ik ben aan het opruimen. door MOVisser
Vandaag om 22:02:03
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Gert Arkema
Vandaag om 21:52:14
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
Vandaag om 21:48:46
Houten 23 Augustus 2025 door Prutsert
Vandaag om 21:41:34
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 21:40:58
wat is het merk van deze bochtwissel door arwin
Vandaag om 21:39:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 21:20:05
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 21:07:38
schok bij vertrek door Ronald Halma
Vandaag om 20:14:18
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door AP3737
Vandaag om 20:09:19
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door NL-modelspoor
Vandaag om 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door Treinbestuurder
Vandaag om 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door defender
Vandaag om 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
Vandaag om 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23

Auteur Topic: Rail 2010?  (gelezen 48959 keer)

Sander

• Offline Offline
Re:Rail 2010?
« Reactie #45 Gepost op: 18 January 2010, 02:05:28 »
Citaat
De missende onderdelen zijn van matthijs.
Erwin.

Wanneer we/men daar actief om gevraagd had had je zeker nog wel wat demo's kunnen krijgen van gebruikers denk ik.
Echter moet ik wel bekennen dat de animo om mee te gan naar beurzen altijd wel minder werd en er veelal hetzelfde team zat laatste beurzen.
Wel een gezellig en goed gemutst team!

mvg,
 Sander

mvg,
 Sander

stig

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 18 January 2010, 02:07:32 »
Daar zeg je ook zo nog wat Karst. Ik ben er als bezoeker niet eens heen gegaan, omdat ik vermoedde dat het de moeite niet waard zou zijn en ik al behoorlijk teleurgesteld was in eurospoor.

Misschien moet BNLS maar even de agenda erbij pakken en vooraf bepalen, welke beurzen gaan we doen en wat gaan we daar doen.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Sander

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 18 January 2010, 02:08:32 »
Citaat
Misschien moet BNLS maar even de agenda erbij pakken en vooraf bepalen, welke beurzen gaan we doen en wat gaan we daar doen.

Wat ik begrepen heb doen ze dat nu ook. Dit had Chris hier reeds gemeld ene paar reacties terug. BNLS zal zich gaan richten op Eurospoor.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
« Reactie #48 Gepost op: 18 January 2010, 02:13:37 »
Snap ik wel, maar afgelopen 3 jaar aan alle evenementen meegedaan.

Conclusie: Alle 3 beurzen hebben behoorlijk verschillende doelgroepen ! Allen met hun eigen charme... ;)

Misschien is het wel verstandig om vanuit BNLS een beurs te kiezen die het dichtst bij de BNLS doelgroep ligt ( welke dat ook moge zijn  :-\ )

Grtzz,

Karst, die persoonlijk Rail 2009 een prima geslaagde happening vond ( ondanks de verboden v-kaartjes ;) )

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #49 Gepost op: 18 January 2010, 09:32:11 »
Ik denk dat het een goede zaak is om eerst intern de boel weer op de rit te krijgen (het gaat de goede kant op) en daarna pas weer als gezamelijke BNLS groep op een stand te gaan staan. Rijswijk was, behalve de interne aangelegenheden, ook een probleem door last-minute afzeggingen. Als we nu al weten dat Eurospoor 2010 het eerstvolgende evenement is, geeft dat tijd genoeg om een goede planning voor de standbemanning en vulling van de tafels te maken, en tevens een reservelijst op te stellen zodat een herhaling van Rijswijk voorkomen kan worden.
Ik denk dat het beter is om, gezien de afgelopen periode, in oktober goed voorbereid terug te komen dan nu persé met een BNLS stand op alle evenementen te willen staan.
Als de krokettenmeetings maar gewoon doorgaan ;)

Bessel
RETROBAHN A.G.

JAB van Ree

• Offline Offline
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
« Reactie #50 Gepost op: 18 January 2010, 09:35:02 »
Bessel er zullen ongetwijfeld genoeg BNLS'ers zijn om op alle dagen van Rail ook krokettenmeetings te doen ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #51 Gepost op: 18 January 2010, 09:46:26 »
ha, ik was er al bang voor dat PC voor computer stond.
Dan was het me de laatste paar keren dus wel opgevallen, en het heeft niks met de animo te maken, denk ik.
Maar waarom zoveel pc's?? we zijn toch geen HCC club??
Ik zag een zee aan schermen, voor mijn idee dan, hou nie van computers :), en en een wolk aan blauwe polo's die met zijn allen op een schermpje aan het turen zijn.
Heuhh was toch een modelBOUWbeurs ??.
Maar goed, dit is een persoonlijk ergnisje, verder iets te maken met de problemen.
Persoonlijk zou ik de invulling eerst zoeken en en daar een stand omheen bouwen, dan aan ome Leo tig vierkante meter vragen en dan maar hopen dat het gevuld wordt desnoods met koffers vol met gereedschap, als het maar niet leeg is.

Mvg Marty,

Sander

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 18 January 2010, 10:00:09 »
Die koffers met gereedschap viel dit jaar mee.
Komt bij dat bij elke demo gereedschap nodig is en dat dat dus goed bereikbaar moet zijn.

De pc's zijn er puur om te laten zien dat BNLS een website is. En waar nodig kunnen we direct mensen helpen die problemen ondervinden met de website.

Tevens waren er wat pc schermen voor 3D tekenen, en voor het opzoeken van het een en ander.

De tig vierkante meters waren nagenoeg volledig gevuld en als de uitwerking van de EV-baan goed was verlopen hadden we zelfs geen lege plekken op de stand gehad.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #53 Gepost op: 18 January 2010, 10:14:47 »
Sander, voel je nou niet gelijk in je voet geschoten :)
Wat ik bedoel te zeggen is dat het de laatste paar keer veel van hetzelfde was in 1 stand.
Je weet zelf wel waar de gevleugelde opmerking "HEEFT U AL INTERNET??" vandaan komt, of was je die vergeten :D ?
Dus dat het een internet cluppie is ben ik me terdege van bewust, en dat moet ook zeker uitgedragen worden, maar het onderdeel modelbouw mag ook niet vergeten worden.
En naar mijn mening is dat onderdeel de laatset paar edities wat ondergesneeuwd, Plan U daargelaten.
een paar schermen is ook niet erg, maar probeer een balans te vinden hierin, en dat is lastig als er geen animo is, dat snap ik
En inderdaad, laatste keer was het met dat omkleedhok al veel beter. en dat er hier en daar wat miste, ja dat was mijn schuld  :-\
Mvg Marty,

Sander

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 18 January 2010, 10:22:46 »
Marty,
ik ben van mening dat altijd alles te verklaren is dus als er wat staat dan heb ik de drang om dat te onderbouwen, eigenschap waar ik nog een beetje aan moet werken  ;D

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #55 Gepost op: 18 January 2010, 10:29:40 »
Och , daar mankeert niks aan hoor, liever dubbel onderbouwt dan niet gefundeerde zweefteefgelöl in de ruimte
Maar als je denkt alles te moeten verklaren, bedenk dan maar eens wat er na het Heelal komt, of waar een oneindige lijn stopt, misschien geneest dat een beetje de wil om alles te willen verklaren  ;D
Mvg Marty,

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #56 Gepost op: 18 January 2010, 10:37:23 »
Dat verklaart een heleboel..   ;D
RETROBAHN A.G.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #57 Gepost op: 18 January 2010, 11:24:00 »
@Chris,
het ging mij er inderdaad om (zoals Ewout ook al aangeeft) dat het bestuur de organisatie kan uitbesteden, zonder de controle uit handen te geven. Meer niet. Een bestuur hoort niet alles zelf te moeten/willen doen. Daar heb je nou commissies voor. Deze zijn mijns inziens ter ondersteuning in de uitvoering van het bestuur.Verder kan ik me vinden in je verhaal. :)

Marty geeft al aan dat het om een modelBOUWcluppie gaat. Met al die schermen doet het idd wel iets anders vermoeden. ;) Op zich prima dat die schermen er zijn en dat het benadrukt wordt dat het om een virtuele aangelegenheid gaat.
Ik lees nu al een paar keer dat het een probleem is om de stand vol te krijgen. Volgens mij is het niet het probleem om de stand vol te krijgen met medewerkers, maar is het probleem wellicht dat lang niet iedereen er DURFT te gaan zitten en zich open en bloot op te stellen als vraagbaak/demo-meneer (of demo-mevrouw). ;)
Ik zie zoveel mooie stukjes modelbouw langskomen in draadjes dat er echt wel genoeg talent en creativiteit is om wat leuks neer te zetten. Het gaat volgens mij gewoon om podiumvrees.
Ik laat hierbij de perikelen van afgelopen december even buiten beschouwing.

Just my two cts.

Groeten,

Edsko

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #58 Gepost op: 18 January 2010, 13:56:07 »
Och , daar mankeert niks aan hoor, liever dubbel onderbouwt dan niet gefundeerde zweefteefgelöl in de ruimte
Maar als je denkt alles te moeten verklaren, bedenk dan maar eens wat er na het Heelal komt, of waar een oneindige lijn stopt, misschien geneest dat een beetje de wil om alles te willen verklaren  ;D

Marty, je begint nu zelf op een PC (personal coach) te lijken.  ;D  (y)

Wat betreft de invulling van de stand zou ik toch liever modelbouw of modelspoor zien i.p.v. een berg PC's met een forum en plaatjes. Die laatsten kan ik thuis ook allemaal op internep (ja, ik heb al internep) zien. Een goede voorbereiding is daarbij van groot belang. Voor de deelnemers betekend dat ook dat er dan ook meer gedaan moet worden dan alleen maar hun demootje of PC-showtje afdraaien. De tent moet opgebouwd, aangekleed, uitgekleed, afgebroken en ook nog vervoerd worden. Dat vraagt ook nog een beetje tijd. Voor dat laatste werk is de animo nog wel eens minder waarbij je je dan afvraagt of een aantal deelnemers eigenlijk alleen maar meedoen voor de vrije toegang en het vrij parkeren.
Die bijkomende werkjes worden dan ook meestal gedragen door de mensen die net iets meer met elkaar verbonden zijn. Misschien is er een beetje cement nodig.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #59 Gepost op: 04 March 2010, 00:01:02 »
Beneluxspoor staat er dus niet maar er zijn genoeg andere dingen te zien, waaronder volgens mij toch een aantal fraaie banen, veel vrije weekenden heb ik niet maar deze beurs kan ik gelukkig bij zijn.

Rail 2010

Info over Rail

En vergeet de kortingsbon niet.

Groet Stephan.