Ja, je kan de piko-set op iedere rails aansluiten. Dat zal dan wel moeten gebeuren met wat soldeer. Dus de twee draadjes aan de rails vastsolderen. Je kan dan gewoon met ieder merk decoders voor de taal DCC gaan rijden. Geen enkel probleem, je kan dan gerust de digitale treinenwereld ontdekken.
Als ik de multimause aan sluit op fleischmann profirails, moet ik dat dan altijd solderen? Of kan deze in eerste instantie ook op de gewone aansluitklemmen worden aangesloten?
Wat met de multimaus fijn is dat je er een paar van aan elkaar kunt koppelen, en dat je ook een aantal digitale versterkers en trafo's kunt koppelen zodat je veel treinen tegelijk kunt laten rijden. Bovendien ziet een multimaus er best gelikt uit. Dit in tegenstelling tot de Raptor die je vaak in Houten kunt zien en waar Anne W hierboven aan refereerde. Dat ding lijkt wel, wat design betreft, gemaakt in de vijftiger jaren van de vorige eeuw! Ik heb de verkoper van dit apparaat wel eens aangehoord. Belangrijk was dat je geen computer nodig had, volgens hem. Dat lijkt me erg achterhaald nu er prachtige mini notebooks zijn en je geen grote bak van een computer meer nodig hebt. Bovendien heb je dan een veel mooier schermpje en kun je er nog andere dingetjes meedoen. Dus voor over twee jaar, een mini notebook met besturings-software zoals het gratis koploper. Piet