Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Chinese prut kabel door hmmglaser
Vandaag om 01:33:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:20:24
Line-up foto's van modellen door Ronald69
Vandaag om 00:07:33
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
25 July 2025, 23:21:37
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
25 July 2025, 23:20:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
25 July 2025, 23:17:57
Heroplage Artitec Plan W? door Jeroen Water
25 July 2025, 23:14:02
US diorama in H0 door Wim Vink
25 July 2025, 23:10:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
25 July 2025, 23:01:52
Iemand ervaringen met een Lima Astora RaBe 503 018, art 1680 ? door Dave.......
25 July 2025, 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 July 2025, 22:58:28
Mijn geweatherde modellen door Dave.......
25 July 2025, 22:42:29
Aachenau West door wob
25 July 2025, 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door MOVisser
25 July 2025, 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
25 July 2025, 21:46:43
Show je werkplek door cor_b
25 July 2025, 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
25 July 2025, 21:00:32
schok bij vertrek door phdirk
25 July 2025, 20:52:17
Raadplaatje door Rick
25 July 2025, 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
25 July 2025, 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
25 July 2025, 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
25 July 2025, 17:35:46
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
25 July 2025, 15:46:46
Arduino loconet-interfaces door NTeering
25 July 2025, 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
25 July 2025, 14:07:51
Spuitmondjes door Bahn-AG
25 July 2025, 13:51:34
Yamorc booster door Montanbahn
25 July 2025, 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
25 July 2025, 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
25 July 2025, 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
25 July 2025, 12:49:58

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 885327 keer)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #555 Gepost op: 18 July 2007, 18:19:33 »
@Jeroen,

die vond ik nog......na een goede verf- en verouderbeurt heb ik goede hoop dat je dan wat enthousiaster bent! ;) En zoniet, dan bouw ik 'm gewoon weer zelf.....

@Cyberhanz,

hoe lang? In dit bruggetje gaat naar schatting een uurtje of 5 krassen zitten. Dat doe ik dus nooit in één sessie. Ik doe 't per portaal de voor- en achterkant, dan per portaal de binnenkant.

Het gipsen is eigenlijk het moeilijkst om dat mooi egaal en gelijk te krijgen. Je weet dat dat ellendige gips zo verschrikkelijk snel droogt. Daarom: meng er (flink) wat houtlijm in, dan kun je wat langer doorklooien. Ook (tnx to Jaap/Jajo) het MDF insmeren met houtlijm, dat hecht beter.

Als het enigszins droog is beginnen met krassen. Wordt het te droog? Een klein vochtig maken met een sponsje o.i.d. en dan weer vrolijk verder krassen.

Ik richt een buro in zodanig dat ik eraan kan werken. En veel geduld hebben. En ik doe eerst de horizontale voegen met een mesje. Veel geduld hebben. Dan met een spijker de verticale. Geduld is hierbij geboden. Doe het rustig, en heb geduld. Geduld hebben dus, eindeloos geduld.

Ik geloof dat de main boodschap wel duidelijk is, niet?

En oja, als je in N werkt, maak de stenen niet te groot, dat staat zo debiel. Er zijn grenzen aan wat je persoonlijk kan, maar te groot is sneller klaar, en daar heb je later weer spijt van.

Mijn brug is lang niet perfect (hier en daar wat afgebrokkeld enzo) maar ik vind dat juist wel weer wat hebben.....en bovendien: een beetje verf en groenzooi camoufleren en helpen een boel! ;)

Kramp in m'n vingers krijg ik er niet van. Ik werk gewoon héééél rustig.

Als je nog vragen hebt, be my guest and feel free!

J
« Laatst bewerkt op: 30 July 2007, 11:51:19 door Jeroni »

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #556 Gepost op: 18 July 2007, 18:55:37 »
Mooi bruggetje, ziet er netjes uit met een kleurtje.

Nog een vraagje over de bovenleiding, hoe heb je de masten met de dubbele uitleggers tov van de wissels geplaatst? Boven de wisseltong of anders? Ik ben wel benieuwd aangezien ik al een tijdje aan het klooien ben met deze viessmann-masten en het wil nog niet echt flotten.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Jeroen1975

• GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
« Reactie #557 Gepost op: 18 July 2007, 19:42:22 »
Hoi Jeroen

Dat laatste had je nou niet moeten zeggen :)

Groeten Jeroen
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #558 Gepost op: 18 July 2007, 21:02:26 »
@Jeroen die brug is echt super mooi geworden. Ook die plaatjes van je treinen zijn erg mooi om te zien. Ik denk dat als je zou zeggen dat het een andere grotere schaal is dat bijna niemand dat zou zien.
Voor grootspoorfoto's zie site

Bust3R ÖBB

• ÖBB in N
  • Offline Offline
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
« Reactie #559 Gepost op: 18 July 2007, 23:07:05 »
Pfffff....  :o :o :o

Echt te mooi zo. Ik had voor mezelf besloten niet tegen de draad te gaan rijden bij mij, maar die foto's trekken me bijna geheel om  :o

Toch maar draden trekken in het schaduwstation  ;D
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #560 Gepost op: 19 July 2007, 03:33:08 »
geweldig mooi Jeroen. Denk dat menige HO-baan er niet beter uit ziet!

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #561 Gepost op: 24 July 2007, 23:31:41 »
Citaat van: VIRM
Toch maar draden trekken in het schaduwstation  ;D

Dat is niet nodig  ;)
Zelfs niet als je tegen de draad rijd!

Goed kijken en lezen in de voorgaande bladzijden.  ;)

m.v.g

Mark
« Laatst bewerkt op: 25 July 2007, 18:24:44 door mmhajvth »
love to build realistic     let's be kind.

Bust3R ÖBB

• ÖBB in N
  • Offline Offline
  • ÖBB in 1:160
    • Oostenrijk in Miniatuur
« Reactie #562 Gepost op: 25 July 2007, 13:28:54 »
Ik heb ook wel punten dat de bovenleiding opgevangen wordt, dus niet in mn gehele schaduwstation komt bovenleiding te hangen. Op sommige plaatsen moet het echter wel omdat de panto's te hoog zijn.
Mvg, Wouter

ÖBB in 1:160
Website -- FB

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #563 Gepost op: 30 July 2007, 11:58:30 »
Tnx Mark,

jij hebt het huiswerk goed gedaan!  ;D

@ VIRM,

Citaat
omdat de panto's te hoog zijn.

Tja, of je plafond te laag ;) Ik houd in N rekening met 5,5 cm + nog 1 cm 'voor de buurman en de hond en de kat'. Dan kun je ook nog een beetje klooien mocht er wat ontsporen. Het zo ontzettend marginaal houden heeft geen zin vind ik......

Het rijden met de pantootjes omhoog bevalt me erg goed. Ik ben deze week druk met werken, maar wellicht kunnen we al wat aan het landschap gaan doen.

Bovendien betreedt Boppard binnenkort het digitale tijdperk.....(nouja, dan is er wat digitaal spul in huis waar ik nog geen flauw idee van heb hoe het werkt....maar dat komt wel)

Nouja, as usual.....houd ik jullie op de hoogte. Misschien straks gewoon FF lekker wat fotootjes maken voor de verandering....

J

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #564 Gepost op: 30 July 2007, 14:12:57 »
Citaat van: Jeroni
...Nouja, as usual.....houd ik jullie op de hoogte. Misschien straks gewoon FF lekker wat fotootjes maken voor de verandering....

Hij zit ook altijd vol goede ideeën die jongen!  ;)  ;D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #565 Gepost op: 30 July 2007, 16:10:19 »
Nou, omdat je het zo lief vraagt, Mark......ik wilde pas wat later gaan posten met méér foto's....maar het wil FF niet zo vlotten....bovendien ben ik ook de baan weer flink aan het schoonmaken.

Allé, de 110. Let nog even niet op de mega-steriele conditie waar de stoptrein nog in verkeert. Ik ga deze definitief flink verouderen....maar zoals de oplettende langlezers weten ben ik op het moment druk met andere dingen.

We beginnen maar weer eens met een overzichtsfotootje van het station. Zodra het landschap aan de 'hoge kant' van de spoorlijn klaar/zo-goed-als-klaar is en de (digitale) besturing is geïmplemteerd is, kan begonnen worden met het landschap aan de Rijnkant. Hier heb ik ook nog geen plannen voor...dat komt later wel.

De 110 van Hobbytrain bij het binnenrijden van het stationnetje. Hier de stuurstand. Doet gewoon pijn aan je ogen, zo wit....;)

De loc. Jammer dat het linkerdeel van de foto nog kaal hout en rotzooi is....dan was de foto echter geweest...

Na wat dumpen/oppikken van wat pax'en gaat de vaart er weer in. De 110 op de uitrij-wissels aan de zuidkant, richting Mainz.....

wat een fantasie hé?

Het blijft een leuk locje....ik denk alleen dat hier (binnenkort) de Verkerhsrote Silberlinge achterkomen als sleep....staat leuker qua kleur....

Nou, ik verwacht straks weer wat foto's te uploaden en te posten....Jaap schrijft in een ander draadje dat ik dagelijks update, dus dan moet ik dat wél waar maken... ;)

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #566 Gepost op: 30 July 2007, 16:22:41 »
Hoi Jeroen,

Het is dat je (nog) geen achtergrondbeschildering hebt, maar anders waan je je toch meteen op vakantie? Ik vind je baan echt supergaaf! Wat misschien nog een leuk idee is en erg herkenbaar voor Boppard en omgeving, dat zijn die mega borden of beschilderingen met 3 cijfers erin langs de Rijn. (witte achtergond met zwarte rand en zwarte cijfers, ik neem aan voor de kilometrage voor de schepen of zo???? Ik ben echt heel benieuwd hoe je baan verder gaat worden. Dat je juist al die details weet aan te brengen in schaal N, vind ik echt heel gaaf!

Ik baal dan ook als een stekker dat ik eerst een dakkapel moet laten plaatsen op mijn huis, voordat ik ook aan mijn treinbaan kan gaan beginnen, want als ik jouw werk steeds weer zie, begint het aan alle kanten te jeuken.....  ;D

Veel plezier met bouwen en wat mij betreft kun je rustig aan een modulebaan beginnen om op grote beurzen te gaan staan of zo!

Groetjes van een naamgenoot,

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #567 Gepost op: 30 July 2007, 21:30:19 »
Hee Jeroen,

je stelt voor dat ik een modulebaan ga bouwen....wel, heb jíj geen ruimte om alvast een module in elkaar te flansen? Dan hoef je niet zo lang te wachten op je dakkapel.

Ik heb natuurlijk nog zat ideëen om dingen te bouwen....dingen erbij, uitbreiden. En dan kijk ik even na al dat kale hout wat hier nog zichtbaar is, en dan bedenk ik dat het nog wel FF gaat duren voordat alles af is. Gelukkig maar, want ik vind -met name scenery- bouwen erg leuk.

Inderdaad was al een leuk detail wat ik had bedacht die borden voor de schepen. Mocht blijken dat mijn huidige breedte van 60 cm te weinig is om fatsoenlijk een deel van het Rijnwater erop te krijgen, dan verbreed ik de baan iets, want ik het wel belangrijk dat je de rivier te zien krijgt.

Om een illustratie te krijgen van het deel dat nu nog niet klaar is, hier wat fotootjes. Het is al eerder op de plaat vastgelegd, maar het lag vanmiddag zo mooi in de zon dat ik het even moest fotograferen....

En wat meer closed-up...

Jaaaaa, dat gaat wel goedkomen, wordt een mooi stukkie waar de treinen straks echt vlak voor je neus rijden....

.......maar het gaat nog wel enige tijd duren voordat het eruit ziet als het huidige linkerdeel dat jullie al kennen....

Persoonlijk vind ik deze van de '66 erg goed gelukt......de achtergrond is de steile helling, en geen kaart van de wereld of wat dan ook. Een echte achtergrond (Jeroen W, ben je er nog?  ;D) heb ik nog niet.

Hans Kl

• Offline Offline
  • Periode III - heden
« Reactie #568 Gepost op: 30 July 2007, 22:12:09 »
Ha Jeroen,

Ziet er weer geweldig uit.
Ben blij om te zien dat bij jou op de grond ook allemaal dozen met zooi staan :)

Mvgr,
Hans
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #569 Gepost op: 31 July 2007, 09:26:25 »
Jeroen,

Heeft je Silberlinge stuurstand geen front en sluitseinen? Dat ziet namelijk ook al een stuk echter. Ik neem aan dat het een Fleischmann is dus dan zit er toch verlichting op.

Groet Petertrein81,