Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 885629 keer)

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Boppard in N
« Reactie #1905 Gepost op: 16 December 2008, 20:03:32 »
Hoi,

Ach we mogen iig van je fotokunsten genieten op de kalender van 2009 op 1zu160. Ik zie ICE (mei) en een 145 met staaltrein (december) op toch wel hele bekende fotopuntjes. Op naar de foto's van volgend jaar zullen we maar zeggen.

Citaat
nog wat Minitrix autotransporters met Mini Coopers! Bijna een bloktrein inmiddels.....

Onverbeterlijk ;)

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

SinFronteras

• Offline Offline
« Reactie #1906 Gepost op: 24 December 2008, 21:09:43 »
In een dikke dag lezen heb ik me van begin tot eind door dit draadje geworsteld. Meteen maar geregistreerd als lid, want mede door je prachtige baan ben ik zeker van plan binnenkort na 20 jaar afwezigheid mijn oude hobby weer eens op te pakken. Bere-interessant alles en een ONGELOFELIJK mooie baan, maar natuurlijk heb ik ook paar vraagjes en ik wou zeker weten dat mijn vraag niet al eerder aan de orde was gekomen:

Jeroen, ik heb begrepen dat de elektrische schakelingen niet echt je hobby zijn. Toch heb je het in het draadje gehad over het maken van nieuwe baanvakken. Kun je vakken isoleren terwijl de baan al ligt, zonder alles los te moeten breken?

Ook de overschakeling naar digitaal leek naderhand niet zo moeilijk is, maar je hebt er ook lang tegenaan gehikt, en vast niet voor niks...

Succes!

olaf99

• Offline Offline
    • bouwwerken van olaf
« Reactie #1907 Gepost op: 25 December 2008, 12:59:01 »
Hallo

SinFronteras : baanvakken kun je naderhand toevoegen door de rails door te zagen. Verder dan de benodigde bedrading toevoegen enzo.

En tsja dat digitaal, je kunt er veel mee maar het blijft erg duur ik zelf hou persoonlijk van zelf schakelen. Alleen kijken naar de treinen vind ik toch iets te saai.

Maar goed dat is mijn mening.

Groeten,
Olaf

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1908 Gepost op: 25 December 2008, 13:05:16 »
Hoi Sinfro,

ik ben blij dat dit draadje je geïnspireerd heeft. Daar is het ook mede voor bedoeld. Zelf heb ik ook door het bezoeken van bepaalde bekende en minder bekende N-websites de draad weer opgepikt.

Ik  heb veel 'verborgen' meters rails liggen, en op handige plekken kon ik naderhand makkelijk (lees: zonder ál te veel moeite) nog wat secties inbouwen. Stelde echt geen reet voor. Ik gebruik het hufterproof Fleischmann bloksysteempje, daar ben ik goedkoop 2e hands aan gekomen. Als je een beetje handig bent met het slijpschijfje van de Dremel en een soldeerbout, kom je een heel eind.

De overstap naar digitaal is werkelijk de beste stap ooit. En dan gebruik ik het nog niet eens ten volle.....want wat je er -ook dmv de PC- mee kan is ongelofelijk, maar daar is Boppard net weer niet de baan voor. Ik gebruik het eigenlijk als luxe treinbesturing, want de rij-eigenschappen zijn fantastisch!

@de rest,

Tja, alweer poosje geleden. Gisteren heb ik de laatste kerstinkopen kunnen doen, laten we het daar maar op houden.....ik zal vanmiddag eens wat fotootjes maken :) Werd ook wel weer tijd. Van prutsen aan de baan is eigenlijk de laatste tijd niks terecht gekomen. Tja, plantjes hebben water nodig, en water kost geld, en voor geld moet je arbeideren. Zodoende.... ::)

Allez,

vanmiddag dus ws een update. Fijne kerst iedereen!

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1909 Gepost op: 25 December 2008, 13:07:49 »
Olaf,

digitaal rijden hoeft niet té duur te zijn. Ik heb zelf voor de gein zo'n Roco Muis gekocht. Dat ding kan genoeg en is niet duur. Goed, per lok ben je zo'n 20-30 euro kwijt voor een decoder.....maar daar krijg je echt wel wat voor terug. En of je gaat kijken of schakelen.....dat kan allemaal met digitaal rijden.

Maar uiteraard moet je het zeer zeker zelf weten!  ;D

SinFronteras

• Offline Offline
« Reactie #1910 Gepost op: 25 December 2008, 13:27:19 »
Dank je Olaf en Jeroen,

Dremelen en solderen lukt nog wel, maar ik zie nog niet helemaal hoe ik een isoleerschoentje tussen de rails frommel, of doen jullie daar niet aan?

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #1911 Gepost op: 25 December 2008, 13:56:58 »
@SinFro
isoleerschoentjes frommelen, nee das niet handig. Ze zijn alleen bruikbaar op het moment dat je de baan opbouwt en je ze aan de uiteinden van de rails kan schuiven. Als het spoor al ligt dan kan je de sporen beter doordremelen/slijpen met een fijn/dun slijpschijfje.
De ruimte die achterblijft kan je dan opvullen met een stukje zacht kunststof (stripje styreen van enkele mm) dat wordt nabehandeld met een schuurpapiertje of sleutelvijltje (fijne korrel) zodat het kunststof dezelfde vorm krijgt als de spoorstaaf. Ik zou dat echter alleen doen op de zichtbare gedeeltes van de baan.

@Jeroen
Kerstinkopen en sinterklaasinkopen, dan is het inmiddels vast een compleet nieuwe trein geworden ;). Kom maar op met die foto's dan...

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Thomas

• Offline Offline
« Reactie #1912 Gepost op: 25 December 2008, 18:41:48 »
Hoi Sinfro,

ik ben blij dat dit draadje je geïnspireerd heeft. Daar is het ook mede voor bedoeld. Zelf heb ik ook door het bezoeken van bepaalde bekende en minder bekende N-websites de draad weer opgepikt.

vanmiddag dus ws een update. Fijne kerst iedereen!
Hey Jeroni,

ergens in maart heb ik jouw topic, en een hoop andere, ook gelezen en blijven volgen. En na een tijdje toch ook maar het eerste startsetje gekocht. Ondertussen ben ik ook hier aan het solderen, verven, knutselen gegaan om wat te spelen/testen. Binnenkort ook een proeftafeltje maken om nog wat meer te testen.
Ik ben toch ook geïnspireerd door het lezen van enkele topics hier en op enkele andere fora!

vrolijk kerst!

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1913 Gepost op: 25 December 2008, 19:49:16 »
Thomas,

vergeet vooral niet je vorderingen hier te posten in een topic. Je krijgt feedback, leuke commentaren, en anderen hebben er ook wat aan. Van dat soort topics leer ik ook nog elke dag.

@ de rest,

vandaag is het er niet van gekomen om even lekker in mijn eentje 'gezellig' boven te klooien. De sinterklaasaankopen rijden inmiddels, de kerstaankopen zitten nog in de doos 1 dag na aankoop. Tja....bepaalde wezens op deze planeet brengen het hart wel eens op hol......

Dus: morgen (2e kerstdag, red.) weer 'lekker' arbeiden. Als ik terugkom ben ik flink gaar, maar dan ga ik wel weer eens wat doen. En foto's, want dat topic hier kan natuurlijk niet op de laatste pagina van het forumdeel belanden.

Geniet ervan, drink genoeg met grote maten (ofzo) en ik spreek jullie schnell. Zaterdag ben ik na 't slapen weer in actie hier!

Gr J

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1914 Gepost op: 27 December 2008, 14:29:06 »
Zo, uitgeslapen en wel na zo'n 'inspirerend' vluchtje AMS-BJL vv. eindelijk FF de tijd in m'n eentje om es wat te rijden en schoon te maken enzo hier op zolder. Ik heb de laatste aanwinsten ook kunnen bevrijden uit hun benauwde verpakking.

En Robert_N_nmM had het al juist, er rijdt sinds 2 kwartieren wederom een complete trein rond. 64 Mini Coopers op 8 setjes Trix wagons (16 wagentjes). Traxx ervoor, en gas op de zuigers!

OK, FF vergeten, 56 mini's en 8 Porsches......ahum....

De185 van de DB, dus gewoon in dat bekende rood, stond al een poosje voor deze autotransporters...maar sinds vandaag bestaat zijn sleep uit louter autowagons. Etappesgewijs bevrijd uit de weinig benauwende maar niet minder beperkende vitrines in de Steenstraat te Arnhem ;)

De Coopertjes op de trein zullen wel jaloers hebben gekeken naar deze Mini die al wel vrij in de natuur mag spelen. 1:1 blijf ik het ook een héél tof autootje vinden!

Hier nog een overzichtsfoto, zodat jullie ook even kunnen zien wat er nog allemaal gedaan moet worden. Dat is nl. nogal wat. Het laatste wat ik eigenlijk gedaan heb is het prepareren van bomen en struiken....daar heb ik er nogal wat van nodig. Tot aan het eind van het jaar, eigenlijk ook half januari ben ik druk voor de baas, dus van bouwen zal de komende tijd even weinig komen.

Blijft impressive, die lange treinen met dezelfde lading. Doet u even mee? Kolen, erts, 3 x containers, ketelwagons, Eanos en nu dus autotransport.

Enjoy!

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #1915 Gepost op: 27 December 2008, 15:10:12 »
Met deze plaatjes zal ook mijn zoon blij zijn. Hij heeft net zo'n blauwe Mini Cooper gekocht.. :)

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #1916 Gepost op: 27 December 2008, 16:41:36 »
Wat is die 185'er toch leuk he? ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Xander

• Offline Offline
« Reactie #1917 Gepost op: 27 December 2008, 17:49:12 »
Mooie foto's weer hoor, het blijft echt een prachtige baan om naar te kijken!
Ik heb wel even een vraagje, je hebt het vast al eens eerder genoemd maar die steunmuren, wat voor verf heb je daar voor gebruikt? En heb je die voegen zo donker gekregen door een wash?

groeten, Xander

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #1918 Gepost op: 27 December 2008, 18:19:40 »
Wat een oog voor detail. Je hebt zelfs de voorste stroomafnemer op. Net zoals in het echt zodat eventuele vonken geen schade op de lak veroorzaken.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #1919 Gepost op: 27 December 2008, 18:43:05 »
@Jajo,

ja, blijft een gave auto. Ik geef jouw zoon groot gelijk!

@Rick,

ja, ik vind het een mooie lok, maar ik vind de MRCE (zwart) en de 482 SBB Cargo mooier qua kleurstelling. Heb ze ongeveer zo'n beetje verzameld.....maar ook de rode gaat zeker niet vervelen! Hij staat mooi zo voor die auto's.

@Xander,

tnx mate! Ik heb het inderdaad al beschreven, maar dat geeft niet. Natuurlijk niet! Ik heb deze keer Modelcolor verf gebruikt. Is acryl op waterbasis. Die voegen heb ik inderdaad donker gekregen door, nadat de basiskleur droog is, er met een sterk verdunde zwarte wash overheen ben gegaan, en dan meteen met een spons wegvegen. Evt. nog met een witte drybrush overheen gaan voor de finishing touch. En lekker wisselend natuurlijk......onderaan meer (uitlaatgassen, opspattende stront van de 'wielen' en weet ik veel)....dan krijg je het het mooist.

@marcel,

dat is inderdaad de reden. Het valt me op dat ze in Duitsland dat heel vaak doen, ook met ertstreinen enzo.