Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door Mar-Cas
Vandaag om 12:10:15
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door tijgernootje
Vandaag om 12:09:43
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 12:08:31
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:06:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 11:54:10
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 11:37:53
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door henk
Vandaag om 11:24:57
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 10:55:02
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 10:34:24
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33

Auteur Topic: Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen  (gelezen 141347 keer)

Richey

• Offline Offline
Re:Spoorwegen en sneeuw, de ervaringen
« Reactie #735 Gepost op: 21 December 2010, 10:36:41 »
tja... altijd droevig, de bureaucratie...  :'(.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #736 Gepost op: 21 December 2010, 11:10:21 »
Hadden ze gewoon eerder aan het oud spul moeten werken.

En toch blijf ik het vreemd vinden dat het materieel bij de belgen wel gewoon rijdt (met of zonder vertraging)
Lijkt volgens mij meer op nonchalantheid als op wat anders.

Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Robert B.

• Offline Offline
« Reactie #737 Gepost op: 21 December 2010, 11:15:17 »
Alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogelijk. Managers zul je niet snel betrappen op duurzame oplossingen.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2010, 11:18:23 door Gert van den Heuvel. Reden: Overbodige quote verwijderd »
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #738 Gepost op: 21 December 2010, 11:18:07 »
Dat is ook alweer zoiets.

Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #739 Gepost op: 21 December 2010, 11:25:32 »
Misschien dat er in België minder sneeuw gevallen is  ???
In ieder geval valt het in Brussel mee (y)
Vr. groeten,
Bob

MR

• Offline Offline
« Reactie #740 Gepost op: 21 December 2010, 11:27:53 »
Arriva in het noorden rijdt ook gewoon. Maar er is hier ook minder, veel minder, sneeuw gevallen. Toch lijkt het erop dat Stadler GTW wat beter tegen sneeuw kan dan de SLT. Maar dat is dan ook een relatief oud en beproefd product. Ik las dat NS de nieuwe bestellingen van SLT geannuleerd heeft en dat dat 700.000.000 euro gaat kosten. Is dat waar?
« Laatst bewerkt op: 21 December 2010, 11:50:39 door MR »

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #741 Gepost op: 21 December 2010, 11:38:27 »
Zou je die vraag over de SLT in dit topic willen stellen, anders raken we hier off-topic ;)
Vr. groeten,
Bob

henk

• Online Online
« Reactie #742 Gepost op: 21 December 2010, 11:39:20 »
De laatste bestelling is geanuleerd omdat NSR onder druk van het personeel en reizigers geen treinen zonder toiletvoorziening meer wil. NSR moet dus op zoek naar wat anders, maar waarom dat per saldo 700 miljoen zou kosten ontgaat me volledig.

Het heeft in ieder geval niets met sneeuwgevoeligheid te maken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

sander1985

• Offline Offline
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
« Reactie #743 Gepost op: 21 December 2010, 11:40:10 »
Vanochtend lekker 1 uur en 3 kwartier op Gouda gestaan voordat ik een trein had naar Rotterdam. De kapotte spoorbrug was zowaar al na een uurtje gemaakt, maar nadat was omgeroepen dat het weer ging rijden duurde het nog 3 kwartier voordat er ook werkelijk een trein kwam :-\.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Henk Uijterwaal

• Offline Offline
« Reactie #744 Gepost op: 21 December 2010, 12:10:36 »
Geen idee hoe Eurostar de boel ter plekke aanpakt Henk. Dat bericht lijkt vooral bedoeld om mensen zoveel mogelijk aan te moedigen het zelf te regelen. Ik kan goed begrijpen dat ze reserveringen even niet meer zo belangrijk vinden, misschien wel omdat ze ruimte willen hebben voor urgentie.
Mijn echtgenote probeerde gisteren met de Eurostar terug te komen en het was met alle respect een puinhoop waar zelfs de NS nog wat van kan leren.
  • Vanwege het weer kan de Eurostar niet zo hard rijden als normaal. Dat betekent dus minder treinen, dus minder capaciteit. Dit zou Eurostar zelf ook wel kunnen bedenken. 
  • Het reserveringssysteem verkoopt evenveel kaartjes als er stoelen in de geplande trein zitten. Tot maandagmiddag was het dus mogelijk om kaartjes te kopen voor treinen waarvan al lang en breed bekend was dat ze niet zouden rijden.   Omdat het vliegverkeer ook zijn problemen had, hebben een heleboel mensen dat dan ook gedaan. Die stonden maandag dus in de rij te wachten.
  • Op maandagmorgen gaf het Eurostar telefoonnummer nog aan het met een "oude" (dwz voor het weekeinde gemaakte) je voorrang zou krijgen. Daar bleek in de praktijk niets van waar, er was 1 lange rij.
  • De zitplaatsgarantie waarvoor je extra moet bijbetalen, werd genegeerd. Terwijl je die juist koopt om er zeker van te zijn dat je op de eerstvolgende trein meekan.
Al met al zo'n 8 uur wachten, toen een bomvolle trein.

Gert1

• Gast
« Reactie #745 Gepost op: 21 December 2010, 12:29:08 »
Wat een ellende. Ik neem aan dat je je geld voor die zitplaatsgarantie dan wel terug krijgt?

mvg,
Gert

ES44C4

• Offline Offline
« Reactie #746 Gepost op: 21 December 2010, 12:34:58 »
21-12-2010

Trein vol passagiers gestrand
PUMEREND -  Een trein vol passagiers is tussen Purmerend Overwhere en Kogerveld midden tussen de weilanden gestrand. In de trein bevinden zich volgens de politie ongeveer 600 reizigers. Zij mogen op dit moment de trein nog niet verlaten, omdat de politie eerst wil onderzoeken of de situatie veilig is.

Twitteraar RPeetoom plaatste deze foto, vanuit de stilstaande trein genomen, op Twitter Foto: RPeetoom/yfrog.com De trein kon ter hoogte van Oostzaan plotseling niet meer verder door een kapotte bovenleiding. De trein staat op een lastige, moeilijk te bereiken plek. De reizigers moeten daarom binnenblijven, omdat er geen weg of treinstation in de buurt is. Ook kunnen bussen of taxi's de trein niet bereiken. Er is geen elektriciteit en warmte in de treinstellen door de kapotte bovenleiding. Reizigers krijgen van de brandweer eten en drinken.

'Mensen onwel'

De stroom moet van de bovenleiding worden gehaald voordat de passagiers de trein veilig kunnen verlaten. Inzittenden laten op Twitter weten dat er mensen onwel zijn geworden in de volle trein. "Ambulances onderweg. Mensen worden onwel.Snikheet hier
. Maar 1 deur open. Begint onprettig te worden. 2 uur al stil met trein", aldus RPeetoom op de berichtensite.

Naar verwachting kan de evacuatie van de passagiers rond 12.30 uur van start gaan. De NS stuurt een locomotief naar de trein om de mensen op te halen en naar station Zaandam te brengen.

De stremming kan mogelijk tot dinsdagmiddag drie uur duren. Reizigers uit Hoorn moeten omreizen via Alkmaar.

Bron:Telegraaf.nl

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #747 Gepost op: 21 December 2010, 12:37:44 »
Vanochtend lekker 1 uur en 3 kwartier op Gouda gestaan voordat ik een trein had naar Rotterdam. De kapotte spoorbrug was zowaar al na een uurtje gemaakt, maar nadat was omgeroepen dat het weer ging rijden duurde het nog 3 kwartier voordat er ook werkelijk een trein kwam :-\.

Sander

De logica van de kapotte spoorbrug ontging mij volledig vanochtend: waarom wel treinen naar R'dam CS en niet naar Den Haag CS vanuit Gouda......het gaat toch over dezelfde spoorbrug ??!!

Anyway, ik heb slechts 5 minuutjes op Gouda hoeven te wachten om via R'dam naar Den Haag HS te kunnen, waar vervolgens geen tram reed omdat alle tramwissels voor HS vast zaten. Tot mijn grote verbazing spoten ze die schoon met water......dat levert toch binnen het uur een bevroren wissel op ??!!

jeepney

• Offline Offline
« Reactie #748 Gepost op: 21 December 2010, 12:39:06 »
AMSTERDAM -  De massale uitval van de treinen is volgens deskundigen mede te wijten aan NS-ontwerpers. Zij zadelden de dubbeldekstreinen op met een constructiefout. Ook vinden zij het vreemd dat meer dan de helft van de Sprinters kapot aan de kant staat, terwijl deze treinen in Duitsland geen last ondervinden van het winterweer.

Treindeskundigen zeggen dat de schuld ligt bij de NS-ontwerpers die uit esthetische overwegingen niet wilden dat er een pijp van boven naar beneden door de trein zou lopen, want dat scheelde een zitplaats. Het gevolg is dat de aanzuiging van lucht om het elektrische gedeelte te koelen nu onder in de trein zit. Daardoor wordt veel vuil aangezogen wat het gehele systeem verstoort. NS plaatst filters en in de oudste types zelfs hele nieuwe elektrische installaties, zegt een woordvoerder.

De NS houdt echter vol geen idee te hebben waarom er zoveel treinen dienst weigeren. Inmiddels is volgens ingewijden minstens een kwart van alle treinen kapot. De spoorwegen geven de leveranciers Bombardier en Siemens de schuld.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8548088/___Uitval_treinen_schuld_NS___.html?p=25,1

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
« Reactie #749 Gepost op: 21 December 2010, 12:54:07 »
Ik loop nu wat webcams af, maar de omgeving Den Haag tot ongeveer Hoofddorp/Haarlem heeft ontzettend veel sneeuw. :o
Het verkeer loopt helemaal vast :-\
Vr. groeten,
Bob